Cmos message nvram resetten

Vragensteller: 
pop
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 11
Toelichting op vraag: 

ik heb sinds kort een nieuwe laptop een medion en ben daar tot nu toe blij mee, alleen heb ik een klein probleempje met het opstarten,dan krijg ik gemiddeld 1 maal per dag het bericht c mos message nvram reset condition has been detected, het is voor mij nogal een technische vraag, en ik vraag me af of ik daar iets aan moet doen, of zo laten, groetjes aan iedereen.

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

dat had ik ook al gelezen, maar ik ben bang als ik het doe dan de pc niet meer opstart . daarom vraag ik me af of als ik er niets aan doe het kwaad kan voor de pc.

Het is waarschijnlijk een melding dat de bios batterij leeg is en vervangen moet worden, hoewel het een nieuwe laptop is. Even een andere 2032CR knoopcel plaatsen en kijken of het probleem is opgelost.

bedankt voor het antwoord maar dat durf ik niet om hem open te maken, wat ik al wel geconstateerd heb dat als ik opstart zonder stroom krijg ik dat bericht, en als ik opstart met stroom krijg ik dat bericht niet.

Dan zou ik eens proberen de bios op standaardwaarden in te stellen.Maar je zegt dat het een nieuwe laptop is. Dan heb je garantie en kan je het probleem aan de fabrikant voorleggen. Of is nieuw als "een andere, maar niet nieuw"?

afbeelding van Léon

In dat geval moet je het probleem voorleggen aan de verkoper, dus niet aan de fabrikant.

Dat is doorgaans inderdaad zo. Maar Medion werd vaak (en ik weet niet of dat nog zo is) bij Aldi verkocht en dan moet je weer bij de fabrikant zijn.
Maar de gedachte erachter is dat als je garantie hebt je bij problemen niet zelf hoeft te gaan zoeken zoals WriTer hieronder ook zegt.

afbeelding van Léon

Dat wist ik niet, dat het bij de ALDI anders gaat.

Ik kan het ook mis hebben, maar ik meen in het verleden dat wel eens meegemaakt te hebben. Maakt ook niet uit.

sorry voor de late reactie maar mij pc deed het helemaal niet meer, of bijna niet meer, en heb vanmiddag windows er schoon opnieuw op gezet via een usb stick,omdat er standaard meestal veel programaas op een nieuwe pc zitten die ik toch nooit gebruik, als ik heel eerlijk ben doe ik er voorlopig niets aan, omdat zo als ik zij de pc nu weer als een zonnetje loopt, en de storing komt alleen voorbij als ik avonds de stroom voor de veiligheid af zet en de volgende morgen opstart,als ik overdag de pc opstart aan het stroom krijg ik de foutcode niet, maar bedankt overigens voor het meedenken ed.groet:pop.

afbeelding van WriTer

Volgens de info dat ik gevonden heb zou het 9 op de 10 gevallen toch ergens problemen moeten zijn met de batterij op de CMOS chip.
Als het echt een nieuwe laptop is heb je garantie en moet je hem zeker binnenbrengen en er niet zelf aan beginnen te sleutelen.

Bij ons in België is er verplicht 2 jaar garantie, maar in Nederland maar 1 jaar dacht ik?
Anders moet je hier eens kijken, wel in het Duits maar als je op de tweede link klikt wordt deze pagina automatisch vertaald naar het Nederlands.

Originele pagina - Duits
https://community.medion....

Vertaald (Google Translate) - Nederlands
https://community-medion-...

Succes!

"Wandelen is het beste medicijn"

In Nederland ook twee jaar garantie. Zal wel een Europese standaard zijn veronderstel ik. En je hebt volkomen gelijk om als je garantie hebt niet zelf te gaan sleutelen.

afbeelding van WriTer

Oké, dan is dat dan ondertussen ook ten goede veranderd, weet dat het vroeger anders was en dacht dat het misschien nog zo was.

"Wandelen is het beste medicijn"

bedankt iedereen voor het meedenken ga is kijken wat ik ga doen.

bedankt allemaal voor de antwoorden maar laat het maar hierbij omdat de pc voor de rest het goed doet.

kan ik me niet voorstellen.
De batt hoort een computerleven mee te gaan.
Als je hem nu (laat) vervangt ben je voorgoed van dat gezeur af.
Het lijkt wel of je niet naar je leverancier kan of wil?

dat is misschien wel zo ik heb hem bij coolblue gekocht dus die bel ik misschien van de week even.

afbeelding van WriTer

Gekocht bij Coolblue?
Dan had je uw laptop direct terug moeten sturen of brengen, want het is voor mij duidelijk dat die niet voldoet.

Maar ik lees dat je zelf al Windows hebt geherinstalleerd, hopelijk doen ze niet moeilijk.
Ik zou ze aanspreken op hun goede service waar ze altijd reclame mee maken en waar ik ook altijd tevreden over was.

"Wandelen is het beste medicijn"

tot nu toe heb ik nog nooit iets fouts gehoord van ze.

ik breng hem morgen terug en dan krijg ik een andere.

nou kijk eens aan, da's veel beter.

Jaap

ja tot nu toe ben ik wel tevreden met cool blue, de nieuwe komt hopelijk woensdag, tot ziens.

afbeelding van WriTer

Zo moet het zijn, dat noem ik goede service.
Niet goed, een nieuwe.

Succes!

"Wandelen is het beste medicijn"

Reageer