Mail ophalen in Thunderbird lukt niet (Ziggo/UPC)

Vragensteller: 
janneman
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 10
Toelichting op vraag: 

Ik kan sinds een paar dagen geen mail meer ophalen in thunderbird. Verbinden met pop3.upcmail.nl is mislukt krijg ik dan steeds te zien. versturen gaat nog wel gewoon. Iemand een oplossing ? Alvast bedsnkt

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

In Thunderbird even de instellingen na lopen om te zien of er niets is gewijzigd:

  • server: pop.upcmail.nl.
  • serverpoort: 995.
  • verificatie vereist: ja.
  • type versleuteling: TLS/SSL.
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres.
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord.

 
Vooral de authenticatie (type versleuteling) even goed bekijken. Als alles in orde is, controleer dan of er bij Ziggo geen storing is. Als er geen storing is dan de klantenservice van Ziggo bellen om alles na te lopen.
 

Als het goed is heb je als Upc/ziggo mail gebruiker al paar maanden terug mailtje gehad dat er wat veranderingen in je email instellingen aan zaten te komen
(oa pop3 poorten naar andere nummer MAAR ook pop3 server is een ander geworden !

Ik had het zelf ook sinds vrijdag in Thunderbird ... gisteren even veranderd en alles werkt weer prima!

Hier de settings voor pop3 volgens Ziggo > https://www.ziggo.nl/klan...

Inkomende serverinstellingen

server: pop.ziggo.nl
serverpoort: 995
verificatie vereist: ja
type versleuteling: TLS/SSL
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: Ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Succes!

Dank je wel, gelukkig opgelost

Nog even wart aanvulling;

Het is trouwens wel vreemd dat Ziggo ook op die site een stappen plan heeft -en vrij duidelijk- voor zo een beetje alle email programma's ..|

Maar dan alleen voor Imap accounts!

Voor pop3 mag je het zelf ff uitzoeken!

Maar ok, tis je gelukt en das goed!

Reageer