Wifi valt weg bij opstart Windows. Wat te doen?
Door Bezoeker op 4 februari 2020 - 10:02
Vragensteller:
campo
Versie van je besturingssysteem:
Windows 10
Toelichting op vraag:
iedere keer ik opstart valt na 1 min mijn wifi uit.
dan moet ik op het internet icoon drukken en verbinding verbreken en dan terug vinkje aan automatisch inloggen en op verbinding klikken.
en dat is iedere keer ik de pc opnieuw opstart daarna heb ik er geen last meer van.
bij het opstarten van ubuntu op dezelfde pc heb ik daar geen last van.
Eigenaardig toch?
Status:
Reacties
Albert
4 februari 2020 - 11:02
Windows en Linux hebben daar samen vaker last van,het komt volgens mij omdat Windows nooit helemaal afsluit en in een soort van superslaap gaat en dat later een conflict kan geven met de hardware.
Oplossing weet ik niet.
Cornelis
4 februari 2020 - 11:02
Meer informatie hierover:
https://www.windows-helpd...
campo
5 februari 2020 - 14:02
cornelis, bedankt voor je reactie. bij mij was snel opstarten reeds niet aangevinkt.
Ed W.
4 februari 2020 - 14:02
Als je er in Ubuntu geen last van hebt, dan is het dus duidelijk een Windows probleem.
Wat wel eens kan helpen is in "Netwerk en internet instellingen" ---> "Wi-Fi" --> "Bekende netwerken beheren" op het netwerk te klikken en dan "Niet onthouden" te kiezen.
Daarna de Wi-Fi opnieuw instellen.
campo
18 februari 2020 - 17:02
ed,
bedankt voor je tip. helaas heeft deze geen succes bij mij
Ed W.
18 februari 2020 - 17:02
Jammer. Maar volgens mij is en blijft het een Windows probleem. Heb je al eens geprobeerd de driver van de WiFi adapter te vernieuwen?
Albert
18 februari 2020 - 17:02
Windows geheel verwijderen ?? ;-)
Leen
5 februari 2020 - 04:02
Ga naar apparaatbeheer en klik daar even op Netwerkadapters klik daarna met je rechter muistoets een voor een op de adapters die daar staan klik dan op eigenschappen dan klik je op het tabblad energiebeheer en haal het vinkje weg bij Computer mag dit mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen klik dan op ok dan is het probleem opgelost.
campo
18 februari 2020 - 17:02
leen, bedankt voor je tip.
ik heb bij de adapters het vinkje weggehaald, maar het probleem blijft.
Leen
26 februari 2020 - 03:02
Kijk hier eens, misschien lost dit je probleem wel op:
https://www.gratissoftwar...
Dominique Lepez
20 november 2021 - 16:11
@campo
ik heb exact hetzelfde probleem sedert upgrade naar windows 11, reeds van alles geprobeerd geen succes.
Bert M
29 november 2021 - 14:11
Na de upgrade naar windows 11, viel kort na de start van de computer wifi uit en startte een tijdje later weer op. Het zelfde probleem dus als jij hebt maar het was knap irritant. Ik heb automatisch openen van een VPN verbinding uitgeschakeld. Het euvel is daarmee verdwenen!
Jan Klaasen
22 november 2021 - 08:11
adapter via apparaatbeheer verwijderen, computer herstarten. Windows vindt deze opnieuw en stelt netwerk opnieuw in.
verbinding maken en opgeven onthouden.
dat zou moeten helpen.
Dominique Lepez
23 november 2021 - 13:11
@jan Klaasen, hartelijk bedankt voor de tip, in apparaatbeheer - netwerkadapters heb ik enkel de adapter van mijn antivirus staan, bedoel je deze?
Mickey
23 november 2021 - 15:11
Hallo Dominique Lepez ,
Misschien heeft u iets aan deze link ,
https://www.pc-tips.info/...
Jan Klaasen
23 november 2021 - 23:11
ah daar zit de kern van het probleem dus.
je antivirus ontregeld de hele zaak.
in apparaatbeheer hoort de hardware van de wifi adapter te staan.
een veelgebruikte is die van Realtec.
om het probleem verder aan te pakken:
* verwijder de antivirus.
* start opnieuw op.
* check daarna wederom apparaatbeheer
bij het onderdeel nnetwerkadapters moet nu dus een hardwarematige adapter vermeld staan.
* verwijder deze nu alsnog.
* herstart
* check of de adapter weer opnieuw
wordt weergegeven
* check verbinding
alles ok?
* herinstalleer antivirus
* herstart
* check apparaatbeheer
staat de hardware adapter nog vermeld?
mooi.
staat deze wederom niet vermeld?
* verwijder antivirus
* gebruik een andere antivirus.
Dominique Lepez
29 november 2021 - 09:11
Hallo Jan,
Het had inderdaad iets te maken met de het antivirus programma, maar niet het antivirus zelf,
maar van dezelfde software fabrikant mijn VPN, die heb uitgeschakeld naar manueel inschakelen en het probleem is opgelost.
Toch duizend maal bedankt om mij op de goede weg te leiden.
Met vele groeten
Dominique
Jan Klaasen
29 november 2021 - 21:11
graag gedaan
Reageer