Gratissoftware.nl onbereikbaar via Firefox, wat te doen?
Sinds een paar dagen laadt gratissoftware.nl hier niet.
De melding die ik krijg is: "De wachttijd voor de verbinding is verstreken. De server op www.gratissoftwaresite.nl doet er te lang over om te antwoorden".
zylon.net gebeld (hostingprovider van gratissoftware.nl). Ook hun site laadt niet.
Alle andere benaderde webpagina's laden probleemloos. De vriendelijke medewerker dacht aan een ip blokkade. Op de iPhone gechecked, en daar laadt de site wel op. Verder dacht hij aan een ipv6 gerelateerd issue. Daar moet ik nog even induiken.
Ik gebruik standaard Firefox. Ik heb Brave eens aangeslingerd, en waarempel, daar laadt de site wel op. Ik draai weliswaar een aantal privacy en veiligheid bevorderende add ons (zoals no script). Als die add ons "te scherp" staan laadt een pagina niet volledig, maar een geheel niet reagerende server kan haast niet het gevolg zijn van een add on.
Iemand een idee wat het probleem kan veroorzaken? Zijn er Firefox gebruikers die géén problemen hebben?
Reacties
Anoniem
18 oktober 2019 - 16:10
Een paar toevoegingen:
1. gratissoftware.nl laadde op Firefox wel bij de medewerker van zylon.net
2. Zojuist nog in Firefox geprobeerd met de 'inhoudsblokkering' van Ff op standaard ipv streng, en alle relevante add ons uitgeschakeld. Server reageert nog steeds niet in deze configuratie.
Postbus
18 oktober 2019 - 19:10
Probeer het eens via de menukeuze: Help/Herstarten met uitgeschakelde addons... In Firefox werkt het hier prima.
Condor
18 oktober 2019 - 22:10
Ik had het al geprobeerd zonder de addons die er toe deden, alleen nog dingen als https everywhere, startpage addon etc. stonden nog aan.
Even goed, 'herstarten met uitgeschakelde addons' verandert niets. Deze site is onbereikbaar voor me op Firefox.
Karel
19 oktober 2019 - 00:10
Hier alles gelukkig Oke
Karel
19 oktober 2019 - 00:10
Ja, Je word GEK van de Updates .... Zowel op laptop en Tablet
Anyway
19 oktober 2019 - 08:10
Menubalk -> Extra -> Opties -> Algemeen
helemaal naar beneden scrollen naar
Netwerkinstellingen
Configureren hoe Firefox verbinding maakt met het internet. Meer info
-> Instellingen...
Proxytoegang tot het internet configureren
Selecteer -> Geen proxy
-> OK
------
of anders een nieuw firefox gebruikersprofiel aanmaken
Windows toets+r
firefox -p
---
zie ook
https://www.wikihow.com/F...
jaap
19 oktober 2019 - 09:10
kijk hier eens, het heeft mijn al vaker geholpen.
https://support.mozilla.o...
redactie
19 oktober 2019 - 10:10
Dat is vervelend. Bij ons doet onze site het wel met Firefox. Het zal dus waarschijnlijk een specifiek probleem met een of andere instelling/configuratie zijn, maar niet minder vervelend natuurlijk.
- Als je gratissoftwaresite.nl vanaf dezelfde pc met een andere browser wel kunt bezoeken dan is je IP-adres in ieder geval niet geblokkeerd door onze server. Het is wel raar dat je Zylon.net ook niet kunt bezoeken.
Hier twee mogelijke oplossingen/stappen om het probleem nader te onderzoeken/te verhelpen:
1. Misschien een cache/cookie-probleem:
https://support.mozilla.o...
2. Misschien kun je eens een beta-versie van Firefox downloaden en installeren (dat kan naast je bestaande Firefox). Je krijgt dan een nieuw profiel en zou dan kunnen kijken of je met Firefox beta wel onze site kunt bezoeken. Als dat wel kan dan is er iets met je gewone Firefox-profiel/instellingen.
https://www.mozilla.org/n...
Postbus
19 oktober 2019 - 22:10
Enkele dagen geleden, op 15-10-2019, heb je via Windows Update de Preview voor de maandelijkse rollup, KB4519972, aangeboden gekregen. (Een preview is een test, over de ruggen van de gebruikers heen, om te kijken, of de maandelijkse rollup goed zal werken, want anders mekkert men wel...). Als je de Preview hebt geïnstalleerd, maak dan de installatie ongedaan door hem terug te draaien, herstart je systeem en kijk dan, of Firefox weer naar behoren werkt. En, installeer dus NOOIT (meer) een preview!
Condor
20 oktober 2019 - 12:10
De Firefox 'opfrisknop' (van Jaap) heeft gewerkt!
Proxy instellingen heb ik ongemoeid gelaten.
De Update Preview KB4519972 heb ik hier niet draaien, maar ook niet aangeboden gezien. Worden die
aangeboden als gewone update of staat er dan 'Preview' bij?
Postbus
20 oktober 2019 - 15:10
Wordt aangeboden als preview-update; zie: https://support.microsoft...
Reageer