Hoe krijg ik mijn e-mails en e-mailadressen terug in Thunderbird?

Vragensteller: 
appelluc
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 10
Toelichting op vraag: 

Heb in een vlaag van hoogmoed en tegen jullie advies in toch een update uitgevoerd naar thunderbird 68.1 en foetsie waren mijn mails en al mijn email adressen. Waar vind ik die terug eventueel in een backup?

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

De vorige versie terugzetten?

Is gebeurd maar emails en emailadressen zijn niet terug.

Onderaan deze pagina staat de route naar het bestand Inbox:
https://support.mozilla.o...

Dat zijn volgens mij je ontvangen mails.

Misschien staat op die site ook een oplossing voor jou probleem.

afbeelding van redactie

Je mail en dergelijke worden opgeslagen in je profiel in de profielmap van Thunderbird. Waarschijnlijk is deze niet weg, maar is er op de een of andere manier een nieuw profiel aangemaakt.

Lees dit en probeer de profielmap van Thunderbird op je computer te vinden:
https://support.mozilla.o...

Je ziet hier waarschijnlijk twee of meer profielen nu. Het profiel dat ouder is (en vooral veel groter) zal vermoedelijk je mail bevatten. Klopt dat, dat je meerdere profielmappen ziet? Hoe heten ze en welke is de grootste?

Als je profielen zou vinden hoe kan je die dan terugplaatsen?

Ik vind alleen een recent profiel maar alvast bedankt.

afbeelding van redactie

Hoe groot is dit profiel dan? Zitten daar je mailboxen in?

Het betreft een kleine recente mailbox.

afbeelding van redactie

Het lijkt me vreemd dat het oude profiel zomaar weg is. Als je zoekt op 'thunderbird' in Windows kom je dan misschien meer profielmappen tegen op je pc?

Regelmatig een backup maken met MozBackup, Zoals getyped backuppen restoren
van de gmail's en aan verwanten. even met google of duckduck zoeken.
misschien ook voor gratisSoftware om het toe te voegen.

Zie antwoord van Diviboy hieronder.
Gebruik Mozbackup al jaren: ook handig bij bv een totale schone installatie.

afbeelding van redactie

Als je van een 32-bit versie van Thunderbird 60 naar 64-bit van Thunderbird 68 bent geupgraded dan kan het voorkomen dat het profiel niet herkend wordt meldt Mozilla. Dit zorgt voor verdwenen mail, contacten en meer (want er wordt een nieuw leeg profiel aangemaakt).

De oplossing is volgens Mozilla dan:
1. Ga in Thunderbird naar driestreepjemenu | Help (klik erop) |Probleemoplossingsinformatie
2. Ga naar Toepassingsbasics | Profielen (onderaan het eerste blok) en klik op about:profiles
3. Als hier meerdere profielen staan kun je het juiste profiel selecteren volgens Mozilla

En als je het juiste profiel geselecteerd hebt wat is dan de volgende stap?

afbeelding van redactie

@appelluc
Als je bovenstaande instructies volgt en meerdere profielen ziet (waarvan de ene al je mail zou moeten bevatten) dan kies je Instellen als standaardprofiel. Na een herstart van Thunderbird *zou* dan alles weer in orde moeten zijn.

Mocht dit niet werken, of je ziet geen tweede profiel, dan moet je via Finder (je gebruikt Apple?) of Windows Verkenner even kijken (Tonen in Finder/Verkenner) naar de mappen met je profiel en kijken of daar nog zo'n soort map staat. Deze kunnen we dan proberen toe te voegen aan je profiles.ini bestand en dan zou je je mail ook weer terug moeten krijgen (want die map wordt niet zomaar weggegooid). Maar probeer eerst bovenstaande maar even.

Mocht het onverhoopt allemaal niet lukken, zodat je je mails definitief kwijt bent, stap dan over op Em-client. Daarin kun je je mails op een andere harde schijf laten zetten en regelmatig een back-up laten maken.

Reageer