Wifi en netwerk probleem

Vragensteller: 
Lodewijk
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 11
Toelichting op vraag: 

Een paar weken geleden heeft mijn telefoon en tablet een automatische update gehad. (beiden van Samsung).

Tot zover geen probleem, en ik heb ook nooit eerder problemen gehad met update. Na een paar dagen kwam ik erachter dat op mijn telefoon en de tablet de Wifi niet meer deed. Ik kwam erachter tijdens het installeren van een Ring videobel.

Na een paar keer te hebben gebeld met mijn provider moest ik een netwerk 'toevoegen' ? En daarna zou t moeten werken. Heb ik gedaan en het werkte. Wat ik allemaal precies heb gedaan geen idee, de medewerker was erg slecht te verstaan en begreep ook niet goed Nederlands had ik het idee van.

Maar nu, ik wilde een tweede deurbel installeren, identiek aan de andere, kreeg ik weer op mijn tel de melding van 'verbinding mislukt'.

Mijn tablet heeft daar geen probleem mee, daar kan ik nog gewoon mee op Internet via mijn Wifi.

Wel heb ik via Windows hulp mijn router gereset (niet even aan en uit gezet, maar software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd na t opnieuw opstarten). Daarna zag ik o.a. dat mijn pc/ of netwerknaam was gewijzigd...al met al doet de Wifi nog niet van mijn tel, lukt niet om verbinding te maken met mijn router/wifi. Ik gebruik Windows 11.

Ik snap er eerlijk gezegd niets meer van, wie kan me een beetje voorthelpen ?

Status: 
Vraag is nog niet beantwoord

Reacties

p.s. Ik ben met mijn telefoon en de videodeurbel naar een paar andere lokaties geweest met Wifi, en daar pakt mijn tel wel gewoon het signaal op, en is het mogelijk om de videodeurbel te installeren. Dus ik denk dat de fout gewoon ergens in mijn modem zit. Overal werkt het, behalve bij mij thuis op mijn eigen modem.....

Als het modem het probleem lijkt, dan kan een reset van het modem het probleem mogelijk oplossen. Dus stekker uit het modem en pas na enkele minuten het modem weer opstarten.

Reageer