Scarlet switch naar nieuwe Scarlet/Proximus settings met Belgacom e-mail

Vragensteller: 
Chris
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
10
Toelichting op vraag: 

Hallo,
Ik ben klant bij scarlet en door definitief opgaan ( of zoiets :-) ) van scarlet in proximus werd iedere scarlet gebruiker verplicht over te stappen naar nieuwe scarlet mailbox. Nu daar zat een duidelijke handleiding bij en dat verliep vlot. Ik heb daarnaast ook een g mail en hotmail adres lopen en hierop had dit geen effect, tot hier alles ok.
Mijn belangrijkste en oudste e mail belgacom adres daarentegen geeft geen ontvangst probleem maar ik kan er niets meer mee verzenden. Ik krijg steeds in t kort volgend bericht" het bericht kan niet worden verzonden omdat het verbinden met de uitgaande server smtp relay belgacom.net is mislukt. mogelijk is de server niet beschikbaar of weigert smtp verbindingen."
Heb ook reeds geprobeerd met relay scarlet.be maar geef zelfde reultaat, steeds met poort 587.
Ps bij Proximus krijg je binnen de 3 jaar :-) geen antwoord vandaar mijn vraag hier
Alvast bedankt Chris

Status: 
Vraag is nog niet beantwoord

Reacties

Volgens mij is de server server smtp relay belgacom.net (al lang?) niet meer actief.
Probeer eens met relay.proximus.be, als beveiliging STARTTLS, poort 587 en authentificatie "ja" en/of normaal wachtwoord

mijn broer zat ook met dit probleem en 'k stuurde hem dit:
mail instellingen voor scarlet:
Server voor inkomende post (IMAP):
•Hostnaam: imap.scarlet.be
•Gebruikersnaam: JouwGebruikersnaam@scarle... .
ik denk dat je hier niet een alias moet gebruiken maar de gebruikersnaam die je van scarlet kreeg
•Wachtwoord: JouwWachtWoord
•Beveiliging: Ja, SSL
•Poort: 993
Server voor uitgaande post (SMTP):
•Hostnaam: relay.scarlet.be
•Beveiliging: Ja, TLS
•Poort: 587 (zou ook poort 465 kunnen zijn)
•Authenticatie vereist: Ja

Reageer