Bankapp met Chromebook

Vragensteller: 
Win10
ChromeOS
Versie van je besturingssysteem: 
n.v.t.
Toelichting op vraag: 

Werkt het inloggen met de bankapp op de smartphone wanneer je de inlogpagina van de bank opent met een Chromebook?
Anders schaf ik geen chromebook aan.

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

Op de website van abnamro kan dat o.a met QR code
Op Ing met gebruiksnaam en wachtwoord.

Andere banken heb ik geen idee van.

Ik weet hoe het gaat bij ABN AMRO want dat is mijn bank.
Het gaat mij er om of ABN AMRO het besturingssysteem van Google accepteert om via een QR-code mee in te loggen.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg.

¨Het gaat mij er om of ABN AMRO het besturingssysteem van Google accepteert om via een QR-code mee in te loggen.¨

Ja ABN AMRO accepteert ChromeOS inderdaad voor het inloggen met QR code

Dank voor deze nuttige info.

Ik hoop dat je dit nog leest!!! Ik heb het nog even nagekeken op de website van ABNAMRO maar zij ondersteunen alleen Windows 8.1 , 10 en 11. En Apple Macintosh OS X versie 10, 15 en hoger.
Verder worden o.a de laatste twee versies van de CHROME BROWSER ondersteund draaiende op de ondersteunende besturingssystemen. Andere browsers zijn Firefox (alleen de laatste versie) en Microsoft Edege (alleen de laatste versie. Ik zie niets over het Chrome OS!!!!! Je kan het zelf nakijken op de website van ABNAMRO www.abnamro.nl, kijk dan via het zoekvak bij systeemeisen.

Ik ken het verzinsel van ABN AMRO. De bank heeft zijn ziel verkocht aan Windows waar de bank op draait en aan Apple. Het is natuurlijk je reinste onzin. Je internet bankiert niet met een besturingssysteem maar met een browser. Internetbankieren met Linux geeft ook geen enkel probleem.
Van Chrome OS wist ik het niet.

Microsoft Edege moet Edge zijn!

(Ik ben een andere Patrick dan die hiervoor)
Een bank-app werkt in een browser, niet in een OS. Mijn (Belgische) bank ondersteunt geen Linux, maar ik kon wel bankieren (toen ik Linux Mint op mijn laptop had).
Volgens mij is de ondersteuning van een OS door de bank-IT-ers beperkt tot problemen met het OS, bijvoorbeeld als je kaartlezer wordt niet herkend. Hiermee heeft de helpdesk mij prima geholpen op mijn nieuwe Windows 11 laptop.

Reageer