Thunderbird 115.10

Vragensteller: 
Kees Smit
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 11
Toelichting op vraag: 

Nieuwste versie van Thunderbird gedownload. Kan alleen direct na opstarten computer worden geopend. Na sluiten lukt openen niet meer. Eerst weer computer en dan herhalen bovenstaande.

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

Nergens last van, werkt bij mij gewoon in windows 11,heb je het niet intern geupdate?? Dus via help/over thunderbird???

Heb vanmorgen via Privazer opnieuw geïnstalleerd. Afgesloten en na 1 minuut opnieuw gestart. Zelfde probleem. Als ik dubbelklik op starten Thunderbird draait het rondje heel lang maar er gebeurt niets.

afbeelding van redactie

Ik heb geen idee of dit zou kunnen helpen, maar misschien het proberen waard:

1. Ga in Thunderbird naar driestreepjes-menu | Help | Probleemoplossingsinformatie en kies dan voor Opstartbuffer wissen




2. Gebruik je ook addons (extensies) en zo ja, welke dan?

DAnk voor de reacties maar geen enkele voorgestelde oplossing helpt. Wel inmiddels ontdekt dat nadat de 1e opening gelukt is ik in Taakbeheer zie dat Thunderbird nog bij 3 processen (3 e-mail adressen) in proces is. Door bij Thunderbird op beïndigen te drukken verdwijnen ze en kan ik vervolgens weer normaal Thunderbird openen ?!?!?

afbeelding van redactie

Gebruik je ook extensies, en zo ja, welke?

Ben een leek: wat bedoel je met extensies?

afbeelding van redactie

Add-ons/extensies. Dit zijn uitbreidingen van de functionaliteit van Thunderbird die je zelf kunt downloaden en installeren. Welke je hebt zie je onder driestreepjesmenu | Add-ons en thema's (maar als je niet weet wat het zijn heb je waarschijnlijk ook niet en zijn dat niet de veroorzakers van je probleem)

Dat in Taakbeheer te zien is dat drie Thunderbird processen actief blijven, en dat na beëindigen daarvan Thunderbird opnieuw normaal is te openen, dat lijkt op een probleem dat vermeld wordt in de release notes voor Thunderbird update 115.10.1:
"Thunderbird processes did not exit cleanly; user intervention was required via task manager"
https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/115.10.1/releasenotes/

Ik hoop dat de update naar Thunderbird versie 115.10.1 je probleem oplost.

Heb gekeken. Er stond een hele lijst met suggesties maar alleen Mail Merge stond aan. Heb ik uitgezet.

afbeelding van redactie

Je kunt ook nog de probleemoplossingsmodus proberen. Daarbij worden tijdelijk extensies uitgeschakeld en instellingen (vooral interface en werkbalken) teruggezet naar de standaardinstellingen (maar je mail en mailboxen blijven wel natuurlijk).

1. Ga naar driestreepjesmenu | Help | Probleemoplossingsmodus

2. Klik op Doorgaan in probleemoplossingsmodus

Als dit helpt en je kunt de volgende keer normaal starten, dan kun je nogmaals de Probleemoplossingsmodus doen en vinkjes zetten bij Alle add-ons uitschakelen en werkbalken en bedieningselementen herinitialiseren en dan op Wijzigingen doorvoeren klikken, zodat de wijzigingen definitief worden doorgevoerd.

Als dit niet helpt zou het kunnen dat een volgende update van Thunderbird het probleem hopelijk gaat oplossen.

En misschien hebben anderen nog de gouden tip.

afbeelding van redactie

Wat Spiff zegt: de update naar versie 115.10.1 zou je probleem moeten oplossen:
https://www.gratissoftwar...

Bedankt allemaal voor het meedenken. Kon gistermiddag niet meer reageren want moest naar een jarig kleinkind. De upgrade heeft uitkomst gebracht: geïnstalleerd, opnieuw opgestart en het werkt weer perfect! Nogmaal dank allemaal en fijn weekend!

afbeelding van redactie

Mooi dat het opgelost is! En verjaardagen van kleinkinderen zijn inderdaad belangrijker dan computergedoe :-)

Tja, kwestie van prioriteiten ;) Hoewel, we hebben er 12 dus soms wordt het je bijna teveel...
Bedankt ook voor jullie redactie-bijdragen. Perfect dat op deze manier de oude digibeet geholpen kan worden. Klasse. Ben al meer dan 15 jaar vaste klant op jullie site. Gewoon doorgaan!!

Reageer