Melding "fout opgetreden bij ophalen gegevens"
Door Bezoeker op 24 oktober 2023 - 13:10
Vragensteller:
Annemie
Versie van je besturingssysteem:
Windows 11
Toelichting op vraag:
Äls ik op mijn laptop (windows 11 en browser edge) inlog op een bepaalde website, krijg ik na het inloggen de melding "er is iets fout gegaan bij het ophalen van de gegevens".
Doe ik dit inloggen op mijn samsung tab 8 dan gaat het wel goed.
Mocht iemand weten wat de oorzaak is dat het op mijn laptop niet lukt, dan zou ik dat graag horen.
Alvast bedankt!
Status:
Reacties
Willem Franssen
24 oktober 2023 - 15:10
Hi Annemie, ik zou eerst eens proberen Edge te herstellen. Dat wil zeggen de instellingen te resetten naar de standaardwaarden. Als dat niet helpt zou je Edge opnieuw kunnen installeren. Wellicht is het ook een optie om systeemherstel toe te passen van een herstelpunt voordat de fouten zijn gaan optreden. Als dat allemaal niet helpt, zou je diverse andere pogingen kunnen proberen. Alles wat hierboven is beschreven is te vinden in onderstaande links:
https://www.schoonepc.nl/...
https://www.microsoft.com...
https://support.microsoft...
https://answers.microsoft...
Succes
Annemie
24 oktober 2023 - 16:10
Hallo Willem ... allereerst bedankt voor je reactie. Het probleem bestaat al sinds het begin dat ik die betreffende site moet bezoeken. Sinds vorige week heb ik een nieuwe laptop en ook op deze hetzelfde probleem hiermee als op de oude laptop. Ik heb intussen wat zitten googelen en kwam bij de melding "gegevens kunnen niet worden opgehaald" terecht bij besturingselementen "ActiveX"....nu blijkt dat Edge (zat ook op mijn vorige laptop) "ActiveX" niet meer ondersteunt en ik denk dat hier het probleem ligt. Mocht dit het probleem zijn; hoe krijg ik het dan opgelost?
Anoniem
24 oktober 2023 - 17:10
Ik zou hier eens kijken: https://support.microsoft...
Anoniem
24 oktober 2023 - 23:10
Is het gelukt?
Annemie
25 oktober 2023 - 11:10
Nee helaas niet. Kom nu eveneens op mijn samsung tab 8 niet meer verder. Krijg nu de melding "inloggegevens zijn onbekend". Na opnieuw valideren kan ik enkele keren inloggen en krijg ik mijn gegevens op de betreffende website te zien; vervolgens lukt dit niet meer maar kan ik nog wel inloggen en krijg ik melding "fout opgetreden met gegevens ophalen" en na verloop van tijd kan ik helemaal niet meer inloggen en krijg ik "inloggegevens zijn onbekend". Bij Visma Verzuim zeggen ze dat bij hun alles oke is. Ik laat het hier verder bij .... heb inmiddels op 3 apparaten geprobeerd en bij alle 3 hetzelfde probleem.
Kees
25 oktober 2023 - 17:10
Misschien een idee om een andere browser (Firefox, Vivaldi) te installeren en te kijken of het probleem zich daar ook voordoet?
Reageer