Hoe een onbekende met hetzelfde IP adres in mijn Gmail verwijderen?

Vragensteller: 
Karin
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 11
Toelichting op vraag: 

Er log steeds een onbekende met hetzelfde IP adres in mijn gmail . Ook als ik voor de zoveelste keer mijn wachtwoord heb gewijzigd dan krijg ik de volgende dag weer een email dat iets onbekend heeft ingelogd. Zie afbeelding
Het IP adres blijft het zelfde alleen de laatste 19 cijvers, letters. tekens veranderen steeds.
Ik ben de enige die de gmail gebruikt en heb niets of niemand toestemming gegeven om op mijn gmail in te loggen.
Hoe kom ik van die onbekende af ?

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

afbeelding van Postbus

Een IP-adres is uniek. Iemand kan alleen inloggen met hetzelfde IP-adres, als je een dynamisch IP-adres hebt, zoals bij Ziggo.

Je bent mogelijk zelf de onbekende, als je even goed leest op je schermfoto: "Dit account is niet geopend op een andere locatie. Er zijn mogelijk echter sessies, die niet zijn uitgelogd"

Kortom: mogelijk heb je diverse keren niet uitgelogd en ja, dan kan het IP-adres hetzelfde zijn, namelijk van jezelf.

Wel raar want ik log elke keer uit als ik gmail verlaat.

Dat is dan inderdaad raar. Ik zou eens bij je internet provider het probleem voorleggen en kijken wat hun reactie is. Het is zeldzaam, maar een dubbel ip adres kàn voorkomen.

het kan ook zijn dat je met je telefoon of tablet bent verbonden met het zelfde g mail , en dat je daar ingelogd blijft staan.

Ik heb geen smartphone of tablet die verbonden is met het zelfde gmail dus ik heb de raad van Ed W. opgevolgd en mijn internet provider Ziggo gisteren 4 x opgebeld en het probleem voorlegt .

Telefoniste nummer 1 zag dat er al maanden storingen waren op mijn internet. Ze kon een monteur sturen maar alleen als ik eerst had geprobeerd om het op te lossen met de stroom voor een paar minuten eraf te halen. Gedaan maar ja, daardoor werd ook het telefonisch contact verbroken.
Dus ik bel weer terug . Krijg ik telefoniste nummer 2 . Verhaal weer uitgelegd en die vertelde dat ik en iedereen een DualStack IPv4 en IPv6 had en dat er daarom 2 IP adressen zijn.
Er werd voorgesteld om IPv6 uit te schakelen zodat ik alleen nog IPv4 heb. Daardoor zou ik nog maar 1 ip adres hebben. IPv6 werd uitgeschakeld door haar en is nu grijs gebied in connectbox waar ik niets meer aan kan klikken.

IPv6 uitschakelen heeft niets geholpen en volgens mij heeft het ook niets te maken met de 2 PRECIES dezelfde IP adressen .
Als ik nu op gmail inlog word er TEGELIJKE TIJD ingelogt door mijzelf en een onbekende met HETZELFDE IP ADRES . Nu krijg ik geen mail meer dat er een verdachte login is geweest maar op "Activiteit op dit account" zie ik nog steeds dat een Onbekend heeft ingelogd.

Gevraag of de IPv6 weer terug kon worden gezet naar oude staat aan telefonist nummer 3 maar die kon niets vinden wat verandert was. Hij zei dat IPv4 en IPv6 niet uitgeschakeld waren. Dat klopt ook want als ik kijk op https://www.whatismyip.com dan zie ik dat ik nog steeds dat ik een IPv6 IP adres heb maar in connectbox kan ik niets meer aan IPv6 veranderen omdat het nu grijs is. Hij rade me aan om een harde reset te doen en bepaalde netwerk adapters uit te schakelen . Of anders moest ik het vragen aan de monteur die de volgende dag bij mijn thuis zou komen.
Dat resetten en netwerk adapters uitschakelen heeft ook niets geholpen .
Aan telefoniste nummer 4 had ik ook niets. Die moest steeds overleggen met collega,s en bleef maar volhouden dat ik maar 1 IP adres had. Ik was er klaar mee .

Nu zit ik dus nog steeds met 2 dezelfde IP adressen plus DHCPv6 die ik niet meer kan veranderen in mijn Ziggo Connect Box .

Monteur is zojuist geweest en die heeft de connectbox vervangen door een andere 2de hanse connectbox waar geen modem code stickkers meer bij zaten. De monteur erkende ook dat het een gebruikte connectbox was maar dat mocht geen problemen geven zei hij. Daarna weer ingelog bij gmail en connectbox maar de Onbekend log nog steeds in op mijn gmail en DHCPv6 is nog steeds grijs gebied in connectbox. De monteur heeft toen zijn leiding gevende gebeld voor raad , die kon DHCPv6 niet terug veranderen want volgens hem had ik die nooit gehad en dat dubbele IP adres kwam niet door Ziggo zei hij. Waar het wel aan lag wist hij ook niet maar wist wel te vertellen dat het geen hacker was.
Knap hoor maar niet heus en ongeloofwaardig.

Allemaal vriendelijke mensen hoor die mij op hun manier wilde helpen maar ik ben er geen reet mee opgeschoten. Plus een rekening rijker van 50,00 euro hoorde ik later voor de monteur die mij door telefoniste nummer 1 is aangesmeerd . Voor wat ? er is niets opgelost. Ik heb zojuist Ziggo opgezegd want ik ga een andere provider nemen. Ben helemaal klaar met Ziggo

Als de monteur ook een dubbele inlogging heeft geconstateerd en daarvoor zijn leidinggevende heeft gebeld, dan lijkt me het probleem toch bij Ziggo te liggen. En daarvoor €50 te rekenen kan mijns inziens dan niet. Probeer het eens met een formele klacht, misschien dat dat helpt.
Klantenservice medewerkers weten doorgaans niet veel van dit soort zaken en zeggen dan maar wat om er van af te zijn. Dat is zo bij Ziggo en dat is zo bij andere providers.
Als je al hebt opgezegd dan zou ik toch proberen die €50 terug te krijgen.

De monteur heeft ook de dubbele inlogging gezien en uitgelegd per telefoon aan de leiding gevende. Deze leidinggevende bleef volhouden dat het niet door ziggo kwam en probeerde het af te schuiven dat het aan de pc lag . Ik heb hem toen vertelt dat deze pc pas 4 maanden oud was en dat ik bij de vorige pc ook al last had van dubbele IP tijdens inloggen op gmail.

Ik heb zojuist weer ziggo gebeld en gezegd dat ik die 50 euro niet wil betalen omdat er niets opgelost is. De telefoniste vroeg of ik een andere montuur wilde of dat de 50 euro niet in rekening word gebracht bij mijn volgende betaling. Ik heb dat laatste gekozen . Dus 50 euro niet betalen. Al vraag ik me af hoe dat zal verlopen want als het goed is krijg ik geen volgende rekening meer voor het ziggo abonnement omdat ik die nu heb opgezegd .

Die leidinggevende is ook een mooie: als hij denkt dat het probleem bij jou ligt had hij de monteur de opdtraqcht moeten geven een oplossing te vinden. Bij een oplossing zou die €50 terecht zijn geweest.

Maar gefeliciteerd, de toezegging van teruggave van Ziggo heb je in ieder geval. En omdat je een abonnement vooruit betaalt ontvang je altijd een teruggave. Even goed in de gaten houden of dat inderdaad wel gebeurt. Ik hoop dat je nog een e-mail of schriftelijke bevestiging krijgt van deze gemaakte afspraak? Anders nog een keer bellen!

Een mailtje ter bevestiging daarover heb ik nog niet gekregen en ben ik ook vergeten te vragen. Maar ze nemen bij Ziggo toch altijd het telefoon gesprek op als je ze belt . Dan kunnen ze het gesprek toch terug luisteren van wat er is afgesproken ? .
De tijd en datum dat ik ze gebeld heb met het gratis 1200 nummer staat waarschijnlijk wel op de vaste huistelefoon factuur van Ziggo.

Maar ik begin nu wel te twijfelen en ga ze morgen nog even terug bellen of ze mijn daarover een bevestigings mailtje willen sturen voor de zekerheid.
Ik ga er van uit dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. Het ligt eraan wie je aan de telefoon krijgt.

Bedank voor het advies.

afbeelding van Postbus

Het is een vreemd verschijnsel. Het is nu afwachten, of het wel aan Ziggo ligt...

Dat weet ik pas na 1 maand omdat ik nog 1 maand aan ziggo vast zit. Over 1 maand heb ik een andere provider. Ik moet nog even vergelijken welke provider het beste en goedkoopste is voor mij. Over anderhalve maand laat ik weten of er nog dubbel word ingelogd op mijn gmail.

Heb je alleen een koperdraadje voor internet of ligt er ook een glasvezeldraadje naast?

Zou ik zeker gaan voor dat laatste

afbeelding van redactie

Ik heb ook even gecheckt bij de activiteitsgegevens van mijn Gmail en ik heb ook dezelfde melding met onbekend op mijn eigen IP-adres. Even gezocht maar het lijkt meer een fout van Google te zijn:
https://www.reddit.com/r/...

https://support.google.co...

Lijkt foutje te zijn. Ik maak me er niet druk om in elk geval.

O oeps , dat verandert de zaak.
Ik ga morgen Ziggo bellen om de beëindiging van het abonnement te annuleren en uitleggen dat het een fout van Google is .
Ik dacht echt dat er steeds een onbekende inlogde op mijn gmail en dat Ziggo daar verantwoordelijk voor was omdat ik daar het IP adres van krijgt.

Dank u wel voor de uitleg.

Zeer zeker oeps! Als je Ziggo belt wees dan niet te eerlijk,  want dan ben je die €50 kwijt. Gewoon zeggen dat je die restitutie zo op prijs stelt dan je de opzegging wilt annuleren. Ziggo blij, want dat scheelt een klant.
En nu maar hopen dat Ziggo hier niet mee leest. :-)

Dat zal ik doen .
Ik ga de monteur sowieso niet betalen want buiten de klacht over die dubbele IP adressen zag telefoniste nummer 1 van gisteren dat er storingen waren op mijn internet. Dus er was meer aan de hand. Telefonisten nummer 2 en 3 bevestigde die storingen ook. Dan is het een Ziggo probleem die niet door mij is veroorzaakt maar wel opgelost moest worden door een monteur op kosten van Ziggo.
Gaan ze daar moeilijk over doen neem ik alsnog afscheid van Ziggo . Maar zover zal het wel niet komen (denk ik).
Ik laat u morgen weten hoe het is afgelopen.

Dank u wel voor u raad.

Zojuist gebeld met Ziggo en ze dit vertelt

"Omdat ik gisteren een rekening van 50 euro monteurskosten kreeg en daar niet mee eens was, heb in een impulsief moment mijn abonnement opgezegd. Later die dag heb ik weer contact opgenomen met een collega van u en is de monteurskosten recht gezet. Ik zou geen monteurskosten krijgen. Dat vond ik bij nader inzien toch goede klantenservice. Dus hierbij wil ik mijn opzegging annuleren zodat ik klant blijf bij Ziggo.
Sorry voor het ongemak."

De telefonist deed niet moeilijk en herstelde mijn abonnement . Dus als het goed is ben ik nu weer klant en gaat mijn abonnement gewoon door. Ik heb voor de zekerheid nog gevraagd of ik nog een bevestiging kreeg wat betref kwijtschelding monteurskosten en kreeg als antwoord dat het automatisch in minderring word gebracht bij mijn volgende rekening.
Dus dat zal wel goed komen.

Over de fout van Google (dubbele IP adressen) heb ik het maar niet meer gehad.

Wat mij betreft kan mijn vraag worden afgesloten want die is nu opgelost.
De dubbele IP adressen fout ligt bij Google en is niet schadelijk zoals ik begrepen heb.

Ik bedank iedereen voor het meedenken , helpen en oplossen van mijn vraag.

Met vriendelijke groet
Karin

Ik was vergeten mijn naam erbij te zetten.

Graag gedaan en fijn dat het is opgelost. Toch wel goede service van Ziggo, dat mag ook wel gezegd worden.

Reageer