Firefox hapert constant bij video, wat te doen?
Door Bezoeker op 1 april 2021 - 16:04
Vragensteller:
Ingrid
Versie van je besturingssysteem:
Windows 10
Toelichting op vraag:
Ik heb een laptop Acer, Aspire 3 met browser Firefox.
Als ik een naar een kamerdebat wil kijken of een tv uitzending of iets van NPO start dan bevriest het beeld constant en zijn er aldoor haperingen. Wat kan ik hieraan doen?
Status:
Reacties
jaap
1 april 2021 - 17:04
Het lijkt alsof iets te langzaam is.
Het kan je computer zijn maar ook je verbinding b.v de wifi.
Dus meer info is belangrijk b.v. wat voor internet heb je.
Lukt het op je telefoon wel? of in edge?
Cornelis
1 april 2021 - 19:04
Hallo Ingrid,
ik had hetzelfde probleem;
gebruik nu MS Edge Chromium om te streamen, werkt perfect.
FvD
1 april 2021 - 20:04
Zet rechts onder In het filmpje bij het Tandwieltje , Kwaliteit (Quality) op 360p (of nog lager) .
Cornelis
2 april 2021 - 14:04
Waarom zou je kwaliteit inleveren
als het op een andere manier beter kan?
Ingrid
2 april 2021 - 16:04
Dank voor jullie reacties.
@Jaap, wat bedoel je met de vraag: wat voor internet heb je? Hier draadloos met wifi. Heb een oude telefoon, dus dat werkt zeker niet.
@Cornelis, Edge zit standaard in Windows 10. Ook in Edge dezelfde problemen.
@FvD, kwaliteit laag gezet, maar helpt ook niet.
redactie
2 april 2021 - 17:04
Als zowel Edge als Firefox deze haperingen hebben dan zou misschien ook je internetverbinding de boosdoener kunnen zijn.
jaap
3 april 2021 - 11:04
Ik bedoelde koperdraad of glasvezel.
wifi doet het vaker niet. ga een vlak bij de router/modem staan en kijk wat het doet. en .... deel je die wifi dan helpt dat ook niet.
Anoniem
3 april 2021 - 11:04
Jaap, dit is onzin
Koperdraad doet minimaal 25 Megabit per seconde bij een normale router met minimaal internet abonnement en daar kan je minimaal 2 video's tegelijk mee bekijken.
Glasvezel verwerkt 5 maal zoveel.
Het systeem is zo sterk als zijn zwakste schakel, dus
1 Download snelheid controleren bij zowel wifi als bedraad vanaf router.
2 Andere browser proberen ,dit is het meest voorde hand liggend.
3 Instellingen PC controleren , staat de datalimiet ingeschakeld op PC
4 Netwerk adapter/kaarten ( laten ) controleren.
jaap
3 april 2021 - 14:04
minimaal? OK
Ingrid
2 april 2021 - 18:04
Thx, hoe kan ik dat testen?
redactie
2 april 2021 - 19:04
Was het eerst wel goed?
- Met je laptop dichterbij de router/wifi-modem gaan zitten en kijken of dat beter wordt
- directe ethernet-kabel tussen router/wifi-modem en laptop om te testen of het dan wel goed werkt
Misschien router/wifi-modem eens opnieuw starten (stekker minuut eruit en dan weer erin). Dat wil wifi weleens verbeteren.
Anoniem
2 april 2021 - 20:04
Of download snelheid testen:
https://www.google.com/se...
En snelheidstest uitvoeren
Ingrid
3 april 2021 - 13:04
Ik heb de speedtest van KPN gedaan. Dit is het resultaat.
Ping 23 ms
Download 1.6 Mbps
Jitter 14 ms
Upload 0.8 Mbps
Kan iemand hier wat mee?
jaap
3 april 2021 - 14:04
Ik hoop dat ik weer geen onzin klets maar normaal is 50 of meer.
Op de wifi weet ik niet maar is gewoon trager.
Wat jij meet is niks. of niet anoniem
jaap
3 april 2021 - 14:04
Ik vergat nog dat ik er van uitga dat je op glasvezel zit
Cornelis
3 april 2021 - 15:04
Ingrid,
ik ben het helemaal met Jaap eens dat de testuitslagen een veel te laag resultaat geven;
misschien een andere DNS-server gebruiken?
De privacy hiermee is een extra, maar het gaat vooral om de snelheid:
https://denoudeninformati...
Anoniem
3 april 2021 - 15:04
Die resultaten zijn veel te laag.
Als oud Telfort klant en nu automatisch naar KPN overgegaan heb ik met koperdraad en LAN-aansluiting de volgende resultaten:
https://postimg.cc/w11033fD
Dat is getest bij deze testsite:
https://www.speedtest.net/
Op mijn faktuur staat als abonnement:"TFT internet instap" en kost inclusief bellen 30.70 euro
Sluit je Laptop eens met een kabel (LAN) op je modem aan,misschien is er iets mis met je Wifi.
Al je Windows 10 hebt kan de storing ook veroorzaakt worden door een update.
Anoniem
3 april 2021 - 16:04
Heb je een losse virusscanner of gebruik je de W10 virusscanner?
redactie
3 april 2021 - 17:04
Ingrid,
dit zijn de resultaten van je laptop via wifi neem ik aan. Zit je dan vlakbij de modem/router of een heel eind weg?
Als je dichtbij zit en de snelheid is zo laag dan is er misschien iets aan de hand (en wat voor abonnement heb je?). Als je heel ver weg zit en de snelheid is laag dan wordt het misschien tijd voor een wifi extender/repeater (extra apparaatje) om de snelheid te verbeteren.
Maar dat video hapert op Firefox en Edge met deze lage snelheid is niet zo vreemd denk ik.
Anoniem
3 april 2021 - 18:04
Dit is dus duidelijk te weinig , het wordt tijd voor een andere provider of een klacht indienen bij je huidige provider.
Ik heb een provider die via wifi een downloadsnelheid van 30 Mb per seconde heeft en bekabeld 51 Mb per seconde en dat is een van de goedkopere abonnementen.
Overigens: de link van gisteren 20:04 uur laat niet alleen de snelheid zien ,maar geeft ook aanvullende info over wat je met deze snelheid kan.
Sef
3 april 2021 - 22:04
Ik heb hetzelfde probleem in windows 10 met edge niet met firefox wel,maar als ik kijk via linux mint en firefox op dezelfde laptop helemaal geen probleem.Volgens mij is dit een probleem van windows 10.
Ingrid
4 april 2021 - 10:04
Windows 10 met nog even Norton, dat gaat er binnenkort af.
Bedankt iedereen voor de reacties, ik ga ermee aan de slag. Zal dinsdag ook even contact opnemen met de klantenservice over die lage waarden.
Toch is het gek, ik heb deze laptop nu bijna een jaar en het ging altijd goed, tot een tijdje terug...
Anoniem
4 april 2021 - 14:04
Als je een snelle oplossing wil kan je beter eerst Norton verwijderen:
https://support.norton.co...
en daarna de virusscanner van W10 updaten.
KPN heeft ook een gratis virusscanner op basis van F-Secure:
https://www.kpn.com/servi...
en een Wifi-manager:
https://forum.kpn.com/int...
KPN komt ook met een nieuw modem:
https://tweakers.net/nieu...
Omdat je een speedtest van KPN hebt gedaan,ga ik ervan uit dat je daar klant bent ;)
Ingrid
4 april 2021 - 15:04
Wooow, dit wist ik allemaal niet. Ben net als jij als klant van Telfort overgegaan naar KPN...Nooit in verdiept ook want was niet nodig.
Wel al het idee gehad dat Norton niet zo geschikt is, een veel te grote belasting voor het systeem en 60 euro heb ik er ook niet voor over.
Met al deze tips moet het goed komen! Nogmaals dank iedereen en ik zal jullie het resultaat laten weten.
Anoniem
4 april 2021 - 16:04
Ik gebruik geen Norton dus heb er ook geen ervaring mee,maar een paar jaar geleden was Norton schijnbaar een zware belasting voor het systeem en daar plukken ze nu nog de vruchten van ;)
Tegenwoordig is dat veel beter en in de test van de Consumentengids van Maart 2021 staat Norton 360 Luxe op de 3e plaats en kost voor 1 licentie 30 euro en 3 licenties 50 euro, de laagste webprijs is 15 euro.
De prijzen van AV's zijn volgens mij de laatste jaren lager geworden omdat
W10 een redelijk goede AV bescherming heeft.
Hier een (halve) beschrijving van AV's uit Computeridee van 3-2021:
https://issuu.com/compute...
Hier de prijzen uit dat artikel:
https://postimg.cc/1nYfWd3L
Reageer