Waarom kan ik Thunderbird niet opnieuw installeren?
Vroeger Thunderbird gebruikt, maar overgestapt naar Outlook en op dat ogenblik Thunderbird gedeïnstalleerd. Nu is de opstart van Outlook intussen zodanig traag geworden, dat ik Thunderbird opnieuw wil installeren; dat lukt echter niet. Bij de voltooien stap krijg ik steeds de boodschap "Thunderbird is al actief, maar reageert niet. Het oude Thunderbird-proces moet worden afgesloten om een nieuw venster te sluiten". Als ik dan op ok druk, komt de volgende boodschap tevoorschijn "Uw thunderbird profiel kan niet worden geladen. Het is mogelijk niet aanwezig of ontoegankelijk".
Alle hulp is welkom, bij voorkeur in normale taal. Al vooraf bedankt :-); ik ben geen pc/software wizard.
Reacties
Vdaal91
27 mei 2019 - 19:05
Het lijkt erop dat er mogelijk al een profiel aanwezig is op de pc. Misschien helpt het om middels deze handleiding om het profiel weer terug te zetten: https://support.mozilla.o...
Kees
27 mei 2019 - 22:05
Die link van Vdaal91 is prima, maar ik zou zelf de achtergebleven profielmap van Thunderbird geheel verwijderen, omdat die nog is gebaseerd op een vermoedelijk oudere versie van Thunderbird en mogelijk niet meer bestaande email-adressen bevat. Na de verwijdering van die oude profielmap moet een nieuwe installatie goed werken.
chris
28 mei 2019 - 10:05
Probleem is dat ik nergens geen map terugvind ook al heb ik eveneens alle onzichtbare bestanden zichtbaar gemmaakt
Kees
28 mei 2019 - 11:05
In Windows 7, en dus waarschijnlijk ook in Windows 10, zoeken naar de map:
(jouw gebruikersnaam)/AppData/Roaming/Thunderbird en die map Thunderbird helemaal verwijderen. Daarna eventueel CCleaner draaien, ook voor het Windows register, dan voor alle zekerheid herstarten en dan Thunderbird opnieuw installeren. Dan zou het moeten lukken!
chris
28 mei 2019 - 16:05
@Kees en Vdaal 91, het is gelukt . De profielmap ( thanks Kees :-) )gevonden en verwijderd via de link in het antwoord van Vdaal 91 ook hier thanks. Opnieuw geinstaleerd en het werkt niet direct maar met wat aanpassingen in inkomende en uitgaande mail werkt het . Nu alle mail adressen er in zetten en klaar is " Kees " :-). Nogmaals bedankt voor t snelle correcte antwoord
vr gr
Chris
Nico
28 augustus 2020 - 17:08
Bedankt, had hetzelfde probleem, bedankt voor de oplossing.
Kees
28 mei 2019 - 16:05
Fijn, dat het is gelukt! Het is weer even werk om alles goed in te richten, maar dan heb je ook wat! Heel veel plezier ermee!
chris
30 mei 2019 - 18:05
Thanks, heb nog een bijkomende vraag. De Inkomende mail map die werd geimporteerd uit outlook echter alle andere mappen die zichtbaar zijn leeg. Ook zijn er mappen die niet geimporteerd werden. Hoe krijg ik dit voor elkaar.
Alvast bedankt
Chris
Kees
30 mei 2019 - 19:05
Ik heb geen ervaring met Outlook...helaas. Misschien iemand anders, die het weet?
chris
30 mei 2019 - 19:05
Misschien heeft iemand er iets aan. Kan blijkbaar meer dan ik dacht :-) Is me gelukt door alle mappen onder/in "postvak in" te plaatsen en via extra tab in Thunderbird te importeren. Nadien is er uiteraard wat terug plaats werk aan. Toch bedankt
Kees
31 mei 2019 - 21:05
Je wordt nog eens een wizard ;-) .
chris
1 juni 2019 - 15:06
Not at my age :-) Jij hoeft alvast geen optimist meer te worden, je bent het al :-)
Reageer