Uitrol Windows 10 1809 gestopt wegens verdwenen bestanden
Update 13 november
Windows 10 1809 is opnieuw officieel uitgebracht
Opmerkelijk nieuws. Microsoft heeft de uitrol van Windows 10 1809 via Windows Update stilgelegd. Ook via de website is Windows 10 1809 niet meer te downloaden. Meldingen van verdwenen foto's, documenten en bestanden na de upgrade zijn de reden. Diverse gebruikers raakten hele mappen met afbeeldingen, video's en andere documenten kwijt nadat ze Windows 10 1809 had geïnstalleerd.
Update 10 oktober Microsoft meldt dat het probleem met de verdwenen mappen en bestanden opgelost is. Naar schatting is slechts een honderdste procent van de gebruikers die upgraden naar Windows 10 versie 1809 getroffen, maar goed, bij tien miljoen upgrades zijn dan toch al duizend mensen hun bestanden kwijt. Microsoft erkent nu ook dat 'any data loss is serious'. Het probleem lijkt zich alleen te hebben voorgedaan bij mensen die gebruikmaakten van Known Folder Redirection (KFR). Die bijvoorbeeld hun documenten en afbeeldingen-mappen verplaatst en doorgelinkt hadden naar een andere schijf bijvoorbeeld. Microsoft heeft een nieuwe build van Windows 10 1809 beschikbaar gesteld voor Insiders (testers). Als daar geen problemen meer zijn dan wordt de uitrol voor gewone gebruikers ook weer gestart. Maar wanneer dat gebeurt is nog niet bekend. |
Oorspronkelijk bericht
Microsoft onderzoekt het probleem en heeft daarom de uitrol Windows 10 1809 tijdelijk gestaakt:
We have paused the rollout of the Windows 10 October 2018 Update (version 1809) for all users as we investigate isolated reports of users missing some files after updating.
Hoeveel gebruikers daadwerkelijk bestanden zijn kwijtgeraakt is onbekend. Het kan een vrij specifiek, weinig voorkomend probleem zijn, maar het is natuurlijk onacceptabel dat gebruikers documenten en foto's verloren zijn. En het 'some files' van Microsoft is een understatement waardoor gebruikers niet serieus genomen worden, want er zijn meldingen van mensen die 200GB aan foto's kwijtgeraakt zijn.
Onze vaste bezoeker WriTer meldde gisteravond al dat hij eerder deze week de update naar versie 1809 kreeg aangeboden, maar nu niet meer. De gedownloade installatie-bestanden waren zelfs verwijderd van zijn pc.
Wanneer Microsoft de upgrade naar Windows 10 1809 weer hervat is onbekend. Maar dit probleem is een echte showstopper bug, waardoor het wellicht even kan duren. Microsoft zal geen risico willen nemen met dit soort ernstige incidenten. De vraag is dan ook of de automatische uitrol via Windows Update (tot nu kregen alleen actieve zoekers de upgrade aangeboden) volgende week dinsdag 9 oktober wel van start zal gaan.
Momenteel is Windows 10 1809 niet meer te verkrijgen via Windows Update en ook niet meer handmatig te downloaden via de website van Microsoft.
Update 13 november
Windows 10 1809 is opnieuw officieel uitgebracht
Reacties
Christine jackson
5 dec 2018 - 06:21
let op wie 1809 al heeft, herstelpunt maken staat uitgeschakeld, dus handmatig herstelpunt maken inschakelen
Carla Rosierse
19 nov 2018 - 02:29
Ik heb net de update automatisch uit laten voeren en nu staat alleen mijn prullenbak er nog op. Ben alles kwijt en kan er niet meer inkomen. Wat kan ik doen?
Willem
20 okt 2018 - 23:35
Inmiddels na een handmatige update Windows 10 Home x64 versie 1809.17763.104 draaien. Geen enkel probleem op mijn 4 jaar oude 'home-made' desktop! ;-)
Willem
21 okt 2018 - 00:15
De update naar 1809.17763.104 is KB4464455.
"We have fixed the issue where the incorrect details were being shown in Task Manager under the “Processes” tab.
We fixed an issue where in certain cases IME would not work in the first process of a Microsoft Edge user session.
We fixed an issue where in some cases applications would become unresponsive after resuming from Connected Standby.
We fixed several issues causing application compatibility problems with 3rd-party antivirus and virtualization products.
We fixed several issues with driver compatibility."
Folkert
20 okt 2018 - 14:58
Een aantal dagen na het handmatig binnenhalen en installeren geen bestanden kwijtgeraakt. Wel bleken een paar programma's niet meer geïnstalleerd te zijn. En nu heb ik ineens een niet-geactiveerde versie van Windows? Met geen mogelijkheid meer te activeren met de (wel legale) key.
Folkert
20 okt 2018 - 16:10
Update: via Tweaking.com Windows Repair weer de laptop weten te activeren.
android
13 okt 2018 - 21:58
ik heb de 1809 update ,
ik heb ook m,n persoonlijke mappen op een 2e interne schijf , ik heb gelukkig nog al m,n bestanden
Bezoeker
13 okt 2018 - 12:39
Hier kunt u Windows 10 1809 downloaden met het programma "Windows ISO Downloader.exe". Wel met waarschuwing, maar het kan wel.
https://www.heidoc.net/jo...
WriTer
11 okt 2018 - 22:34
In plaats van ons elk half jaar een gebrekkige grote update met massa's problemen door de strot de duwen en een goed werkende Windows 10 te verknoeien zouden ze er beter maar om het jaar mee moeten afkomen, en dan pas als ze zo goed als zeker zijn dat alles goed werkt.
100% zeker is men nooit, maar als je in het slechtste geval bij een eventuele fout achteraf maar een kleine patch moet installeren, dan valt daar goed mee te leven.
Maar zoals ze de laatste tijd bezig zijn dat vind ik niet kunnen, bestanden vernietigen of verwijderen tot hele computers onbruikbaar maken zijn zeer zware fouten lijkt mij.
Ik krijg zoiets meestal wel opgelost maar niet iedereen is in staat om bij zware computerproblemen zo'n problemen op te lossen.
Als ik zo'n prutswerk zou afleveren bij mijn werkgever dan kon ik zo goed als zeker mijn ontslag verwachten, en helaas heb ik niet zo'n loon waar die gasten van Microsoft voor werken.
jj
12 okt 2018 - 00:13
Volkomen mee eens WRITER.
jj
11 okt 2018 - 15:37
Ik heb WINDOWS 1809 er ook een paar dagen op mijn pc gehad, Maar ik had een heel ander probleem, Namelijk dat telkens als ik de pc opstarte dan werd mijn computer scherm heel donker, EN moest dat steeds handmatig weer terug zetten. wou toen WINDOWS 1803 weer terug zetten, Maar dat was niet meer mogelijk, KREEG een blauw scherm met de tekst WINDOWS is beschadigd. Gelukkig heb ik een aparte partitie met WINDOWS 8 erop, EN heb dat geinstalleerd, En toen dat erop zat ben ik weer terug gegaan naar WINDOWS 10 versie 1803. En nu is mijn pc weer stabiel. p.s. Ik heb dit voorval wel gerapporteerd bij MICROSOFT.
Tron
11 okt 2018 - 05:52
@ hollieball... nou nee, jij bent als gebruiker de tester tegenwoordig... en als er grootschalig wat vervelende dingen worden gevonden gaan ze het erna pas oplossen.. volkomen idoot! net zo idioot als elke half jaar een service pack(wat vaak dus nog niet eens af is! )
Holliebal
10 okt 2018 - 18:38
Na Windows 10 October Update zwart scherm, super frustrerend, kan niet meer inloggen, soms wel soms niet...Drama...Microsoft test eerst eens iets beter en langer...
Alex
10 okt 2018 - 12:35
Ik had in Windows 10 1809 ook een probleem met de netwerkdriver waar door ik meermaals geen internet meer had. Gisteren had ik er genoeg van en heb ik de vorige versie 1803 terug gezet. Nadat ik de pc had terug gedraaid naar versie 1803 Kwam ik daar ook enkele problemen tegen. Dan maar een schone installatie gedaan van Windows 10 Versie 1803 en nu draait de computer weer als een zonnetje. Versie 1809 ga ik nu zo lang mogelijk uitstellen.
Anoniem
10 okt 2018 - 14:47
Als je een kopie van je drivers maakt kan je die zonder internetverbinding installeren.(op 1809 b.v:-)
Hier een uitleg hoe dat moet,waarbij de "aanvullende tip" het beste is.
https://www.schoonepc.nl/...
Je kan ook Windows 7 of Windows 8 drivers proberen,of ze bij de fabrikant van je pc downloaden
Omdat Windows update tegenwoordig zo langzaam is heb ik van de week een W7 beeldschermdriver geïnstalleerd op een pc met W10,daarna kon ik gewoon de beeldresolutie veranderen.
Alex
10 okt 2018 - 17:51
Ik had na de update van Windows 10 versie 1809 de nieuwste netwerkdriver geïnstalleerd omdat ik met de vorige netwerkdriver problemen had in Windows 10 versie 1809. Ook het installeren van de nieuwste netwerkdriver loste het probleem niet op. En dan rest er maar één oplossing, terug naar Windows 10 versie 1803
Anoniem
10 okt 2018 - 12:27
Hier wat meer uitleg over Known Folder Redirection (KFR),waaronder iets met een oude versie van OneDrive?
https://www.agconnect.nl/...
frankdigitaal
10 okt 2018 - 10:22
Ik heb gewoon 1809 op mijn Asus tv-desktop erop gekregen, niets kwijtgeraakt, omdat die voordat ik de smarttv kocht op een hdmi poort stond als YouTube en Netflix pc.
Nu heb ik een smarttv, al staat die wel via mijn netwerk ook nog op een van de 4 hdmi poorten aangesloten.
wilfred
10 okt 2018 - 02:51
ik draai hier al een week met versie 1809 nog geen problemen op deze pc maar wel veel meldingen van trojan remover die files uit het register halen van microsoft ik denk dat dit files zijn om mee te kijken hoe deze versie zich gedroeg
Willem
9 okt 2018 - 19:37
Er rolt nu een update voor 1809 bij me binnen....((KB4464330)....
Willem
10 okt 2018 - 09:24
Yep, blijkt een fix te zijn van het probleem (waar ik geen last van had). Heb nu versie 1809.17763.55 Home x64 probleemloos draaien!
hasja
9 okt 2018 - 19:31
Vanavond net de gangbare updates geinstalleerd op versie 1809 zonder problemen, ikheb versie 1809 al op 3 oktober zonder problemen handmatig geinstalleerd.
JoopN
9 okt 2018 - 12:56
Dag beste mensen van GratisSoftware,
Ik kreeg vanochtend de versie van Windows 10 - versie 1809, build 18252.1000 geïnstalleerd!! Ik ben Insider en heb dit item aanstaan voor Previews en hij rolde binnen,
Ervoor kreeg ik wel te lezen dat ik 'bewust moest zijn van de experimenteer-versie,' of in die trant.
Alles ziet er naar behoren uit en ben niets, maar dan ook niets kwijt!!
Wij zijn natuurlijk 'proefkonijnen,' als Insiders, maar meld het allemaal toch maar even.
Groet en dank voor al jullie werk en info!
JoopN.
Lemmort
9 okt 2018 - 10:19
https://www.emerce.nl/nie...
koffie
8 okt 2018 - 15:25
Begrijp er niets van al mijn bestanden hen ik nog. En er is niets verloren gegaan.
En alles werkt nog zo als van tevoren. Geen enkel probleem loopt al een trein.
Vincent
8 okt 2018 - 13:43
Een back-up maken en een schone installatie uitvoeren. Zo doe ik het altijd. Upgraden zonder back-up kan maar het is vragen om problemen. Ik heb Windows 10 (1809 build 17763.1) al op 3 computers ge-installeerd en nog geen enkel probleem tegen gekomen. Ik ben benieuwd welke problemen er zijn en hoe die anderen hun Windows 10 ge-installeerd hebben.
Anoniem
8 okt 2018 - 11:20
Windows 10 had zich moeten beperken tot het basis besturingssysteem zonder alle overbodige nutteloze fratsen.
Windows 10, een flop, toont veel overeenkomsten met het geflopte Windows Vista, dat verder overigens weinig problemen kende.
Daarom heb ik ook nog steeds het probleemloze Windows 7. En in april 2020 een Linux distributie.
Frank.
8 okt 2018 - 10:01
Op 3/10 via Windows update - handmatig - versie 1809 binnengekregen en zonder problemen geïnstalleerd op een Acer Aspire ES1-432 (1.5 jaar oud).
Op 4/10, op dezelfde wijze versie 1809 binnengehaald en geïnstalleerd op een Dell Inspiron 15R 5537 (4.5 jaar oud).
Na installatie op de Dell bleek mijn printer Epson DX3850 + de scanner niet meer geïnstalleerd. Bij vorige updates was dit ook het geval.
De printer opnieuw geïnstalleerd met de recentste driver.
Voor herinstallatie van de scanner heb ik moeten teruggrijpen naar een oudere installer.
Blijkbaar heeft Windows 10 problemen met installaties van oudere hardware.
Bij mij geen problemen met verdwenen afbeeldingen.
Problemen met andere OS: een upgrade van iOS leidde in het verleden eens tot een totaal geblokkeerde tablet.
Een oplossing van Support Apple heb ik niet gekregen. De eindconclusie van de chat met Apple was:
"Ik verzoek je later nogmaals te proberen om je iPad weer te updaten en te herstellen"
Uiteindelijk heb ik het probleem zelf kunnen oplossen met een Testversie van ‘Wondershare dr.fone toolkit for iOS'.
Mijn bedenking hierbij was: waarom hebben ze bij Apple zelf geen dergelijke tool ?
Ik heb ook wat ervaring met Linux Manjaro en Linux Peppermint. Deze OS draaien inderdaad heel goed.
Helaas vind je al wat moeilijker laptops zonder OS of met Linux voorgeïnstalleerd en meestal zijn die dan ook weer een stuk duurder.
Hakan
7 okt 2018 - 21:50
Hmm, Microsoft is een beetje de controle kwijt lijkt het.
Het zijn geen incidenten meer maar is een structureel probleem geworden. Denk dat als het echt niet anders kan ik Win10 blijf gebruiken.
Maar in alle andere gevallen stap ik over naar Manjaro Linux.
GSM
8 okt 2018 - 14:22
Windows 10 is een soort van rollend release en heeft daardoor denk ik eerder te maken met fouten in de updates, o.a. wegens een te korte testperiode.
Manjaro werkt prima (bij mij ;-).
Ik kan er alles mee wat nodig is en nog veel meer.
Manjaro heeft echter wel, net als Windows 10, een zogenaamd rollend release.
Daarbij is in theorie de kans op een fout na update groter dan bij de LTS releases (o.a. Ubuntu, Mint, MX Linux). Ik heb de afgelopen maanden echter geen enkele serieuze fout in Manjaro ontdekt. De updates verlopen vlotter dan bij Windows. Hoewel Manjaro niet moeilijk is, vereist het net als bij elke andere Linux distributie enige gewenning.
Linux Mint is tegenwoordig net als Windows uitgerust met herstelpunten of momentopnames.
MX Linux is nog steeds als 32-bit verkrijgbaar en in die vorm zeer geschikt voor oude computers met weinig werkgeheugen (2GB minimaal is aante raden) en met een niet zo krachtige processor. MX linux is net als Ubuntu gebaseerd op Debian linux en afgeleid van Mepis en AntiX (MX).
Anoniem
7 okt 2018 - 16:46
Het kan altijd nog erger. Ubuntu had de hele pc onbruikbaar gemaakt, zelfs een reparatie was te duur. Eigen risico , het gebruik van een besturingssysteem Had geen levono Een tip : maak altijd een backup van je belangrijke bestanden voor een update , ook met Windows https://www.omgubuntu.co....
WriTer
7 okt 2018 - 18:46
Inderdaad, maak ALTIJD eerst een back-up voordat je Windows gaat upgraden, dit heeft me al dikwijls veel problemen bespaart.
Programma's genoeg... Acronis True Image, Aomei Backupper, EaseUS Todo Backup...
Sommige gratis, andere niet.
Dibo
7 okt 2018 - 16:04
Vorige week bleken in één map alle documenten vervangen te zijn door een hyperlink naar OneDrive. De hyperlink opent ze helaas niet. En helaas had ik kennelijk al een back-up gemaakt dus ben ze kwijt.
Alle reacties lezende vermoed ik dat het met de update heeft te maken?
Gek genoeg is het maar in één (sub)map.
Ik heb al een tijdje dat hij bij een aantal tegeltjes geen icoontje meer geeft. Tegeltje zelf werkt wel.
Peter
7 okt 2018 - 10:30
Ik begin nu ook "foutjes" te ontdekken zoals zelfgemaakte tegels met excel linkjes worden niet meer geopend.
jvdstegen
7 okt 2018 - 10:27
Ik heb update 1809 op 2 computers staan en geen noemenswaardige problemen tegengekomen, behalve één programma (Nenad Q-Dir) welke niet meer helemaal goed werkt. Geen bestanden kwijt alles werkt verder normaal. Ik moest natuurlijk wel de lettertypes en telemetrie weer opnieuw aanpassen.
Hugo
7 okt 2018 - 09:47
HP printer officejet 5742 terug moeten herinstalleren.
Tron
7 okt 2018 - 04:43
Tis onbegrijpelijk dat Msoft nu alweer in windows 10 een service pack erin duwt dat dus niet af is- dit hadden we half jaar geleden ook al..! Ik snap ze daar niet.. servicepacks in Win XP - 8 waren 1 x per 2/ 4 jaar en sloopten bijna nooit wat! (btway al die halfjaarlijkse updates in win 10 gooien er vaak voor 80% alleen maar extra bagger/apps in die ik toch niet wil..
En ook met bv Skype.. een goed functionerend programma overkopen en vervolgens compleet verbouwen naar iets dat totaal onlogisch word..
Triest!
Nieuwwester
7 okt 2018 - 04:11
De installatie van de nieuwe update versie 1809 duurde bij mij erg lang maar verliep goed. Voor zover mij bekend ben ik niets kwijtgeraakt. Je kunt ook wel eens geluk hebben...
pol
7 okt 2018 - 00:32
is nog steeds op te halen via Windows Update Assistent.
installatie zonder enig probleem verlopen: werkt perfect!
Niets verloren....!!!!
GSM
7 okt 2018 - 19:37
Ik heb zojuist via de Microsoft website de complete Windows 10 (64-bit en 32-bit) opgehaald en op een USB stick gezet. Veel bestanden dateren nog van juni.
Via Setup vanaf de USB stick toch maar (tegen beter weten in) de update gestart op mijn PC met 64-bit Windows 10, 1803, build 17134.320.
Er werden behoorlijk veel updates binnengehaald en ook na de installatie werden er weer een flink aantal updates uitgevoerd. Alles bij elkaar een klein uur bezig geweest.
Eindresultaat: Nog steeds Windows 10 1803, build 17134.320!
Wel heel apart dat sommigen hier wel denken dat ze 1809 nog hebben kunnen downloaden.
Controleer via Start altijd even met "winver" welke versie je nu echt hebt.
pol
8 okt 2018 - 15:47
"winver" uitgevoerd en ik heb inderdaad de nieuwste versie 1809...
Cohoo
8 okt 2018 - 17:24
Hoi pol, ik zou het versienr maar eens controleren; er staat nu weer de april update en niet meer de oktober update als je de assistent aan het werk zet...
HvD
6 okt 2018 - 22:09
1809 binnen gehaald geen problemen loopt als een trein.
JW
6 okt 2018 - 21:14
Ik heb alles gecheckt na de update, maar ik heb alle afbeeldingen en documenten nog tot mijn beschikking.
louis
6 okt 2018 - 19:54
Ik bemerkte zopas dat de iconen op het bureaublad niet meer "verschoven" kunnen worden. Wil deze verplaatsen op een andere plaats bvb op jou bureaublad doen moet je dit doen door te knippen én plakken. Toch vreemd?
louis
7 okt 2018 - 16:18
sorry, alles terug normaal na een heropstarten... niets aan de hand dus.
Installeerde de nieuwe update op 2 PC's zonder enig probleem... (wel via W10 update assistant)
louis
6 okt 2018 - 18:45
Geen enkel probleem met de nieuwe update. Ook niets "verloren".
Als je zoveel foto's heb (ik las meer dan 200GB) maak je toch een reeks backups… of niet?
Dibo
7 okt 2018 - 16:02
Vorige week bleken in één map alle documenten vervangen te zijn door een hyperlink naar OneDrive. De hyperlink opent ze helaas niet. En helaas had ik kennelijk al een back-up gemaakt dus ben ze kwijt.
Gek genoeg is het maar in één (sub)map.
Postbus
6 okt 2018 - 16:59
Microsof(t) is al sinds 2015 de weg kwijt met de spionage via Windows, dus niets hoeft meer te verbazen. Het lijkt er sterk op, dat ze een aantal goede programmeurs zijn kwijtgeraakt, want het gaat steeds verder bergafwaarts. Het besturingssysteem is ook veel te gecompliceerd met dat gigantische Windows-register...
Gelukkig hebben we Linux Mint (19.0) nog, dat vlekkeloos werkt, geregeld updates heeft, die simpel worden geïnstalleerd, en waarin ik zelfs Windows 7 hebben draaien in Virtualbox en dat werkt ook prima. Tja.
Meinona
10 okt 2018 - 22:17
Als je Linux Mint zo superbe vindt, waarom draai je dan Windows 7 in Virtualbox? Lijkt een beetje op uit een Eendje 2cv de motor slopen en daar vervolgens een RollsRoyce motor in zet omdat je toch liever in een Rolls Royce rijdt....
Merel
6 okt 2018 - 16:06
let op wie 1809 al heeft, herstelpunt maken staat uitgeschakeld, dus handmatig herstelpunt maken inschakelen
GJS
6 okt 2018 - 16:16
Bedankt voor de tip , ik heb meteen een herstelpunt aangemaakt.
louis
6 okt 2018 - 18:48
inderdaad, herstelpunt stond uitgeschakeld. Bedankt Merel!
Cohoo
8 okt 2018 - 11:18
Net gecheckt, maar bij mij stond het gewoon nog aan en zijn er zelfs een aantal herstelpunten gemaakt onder de noemer windows modules. Kan zijn omdat ik een taalpakket opnieuw geïnstalleerd heb.
Meinona
10 okt 2018 - 22:13
Dat gebeurt ook regelmatig bij de maandelijkse update. Na de juli update stond ook herstelpunt maken uitgeschakeld. Als ik zelf een wijziging wil aanbrengen dan wordt er tot vervelens toe gevraagd of ik dat zeker weet uit oogpunt van veiligheid, maar bij een update slaat Microsoft alle veiligheidsadviezen die zelf geeft in de wind. Jammer, want het maakt Windows een beetje onbetrouwbaarder. (en kom nu alsjeblieft niet met de goede raad dat ik beter Linux kan gebruiken.)
Satif
6 okt 2018 - 15:59
Altijd wat met dat Windows. Voor zover ik mij kan herinneren is het nooit goed gegaan met de updates. Onbegrijpelijk waarom mensen nog steeds werken met dit systeem.
Er zijn veel betere alternatieven. Wat een boer niet kent zal ik maar zeggen.
Peter
6 okt 2018 - 15:51
Gelukkig niets kwijtgeraakt, wel problemen gehad met dat microsoft launcher op mijn smartphone dat nam alles gewoon even over met moeite er vanaf gesloopt. Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat het net zulke troep is als voor de Windows 10 versie. Helaas worden alternatieven steeds schaarser dus wordt het eigenlijk door je strot geduwd.
Alver
6 okt 2018 - 15:12
Ik haalde 1809 handmatig binnen op 3/10 en installeerde het met slechts één klein probleem: tijdens één van de verschillende heropstartmomenten bleef het systeem "hangen". Ik heb toen mijn laptop herstart en de upgrade liep toen probleemloos verder. Ik heb nu build 17763.1. Wel is het zeer vreemd dat intussen de automatische update functie blijft mekkeren dat de Onderdelenupdate is mislukt, er zijn al 4 pogingen geweest de jongste was vandaag 6/10. Begrijpe wie kan ...
Friendly Fire
6 okt 2018 - 15:05
Je kunt Windows Updates naar believen aan- en uitschakelen met deze eenvoudige maar doeltreffende tool: Win Update Stop. Zie https://kubadownload.com/....
Cohoo
6 okt 2018 - 14:24
Helaas nu even niet bezig met upgraden omdat ik de 1809 versie niet kan downloaden. De eerste 3 pc's draaien probleemloos. De 4e zal nog even moeten wachten..
GJS
6 okt 2018 - 12:49
Op 2 oktober versie 1809 binnengehaald, geen problemen alle instellingen waren niet veranderd, alle bestanden aanwezig, volgens mij is er iets anders aan de hand, misschien net zoals bij 1803 dat er programma's op die compueters geïnstalleerd zijn die bijten met de nieuwe versie.
GSM
8 okt 2018 - 09:43
Ik denk ook dat mensen te veel zitten te prutsen achter hun computer in plaats van het ding te gebruiken waar het voor bedoeld is. Degenen die onmiddellijk na vrijgave een dergelijke update installeren, roepen de problemen zelf over zich af. Het is eigenlijk volkomen logisch dat er in de halfjaarlijkse compleet nieuwe versies aanvankelijk noch flinke fouten kunnen voorkomen. Wacht dus liever rustig af met installeren tot Windows 10 vanzelf met de update op de proppen komt. Gaat het dan toch nog fout, dan heb je wel recht om te klagen.
Winne
6 okt 2018 - 11:46
Waarom leveren ze standaard deze brol nog op een nieuwe pc?
Albert
6 okt 2018 - 12:36
Blijkbaar omdat 88,1 % van de mensen dit gebruikt en grotendeels zal blijven gebruiken, natuurlijk zullen er wat afvallen, maar wereldwijd zullen dit percentages achter de komma zijn.
https://www.netmarketshar...
Anoniem
6 okt 2018 - 13:55
Als je maar lang genoeg zoekt vind je (net als bij virusscanners) weer andere cijfers:
http://gs.statcounter.com...
Albert
6 okt 2018 - 14:27
Dan kom je aan de onderverdeling van de verschillende Windows versies.
Ik denk dat Thee, Windows in het algemeen bedoelt.
winne
6 okt 2018 - 19:07
Windows xp en 7 waren goed. Win 8 en vooral win 10 met zijn update perikelen hebben mij definitief naar linux en Apple gestuurd. Nog nooit problemen gehad met update problemen. Bij windows 10 is het maandelijks en halfjaarlijks afwachten of je pc nog functioneert
Albert
6 okt 2018 - 22:13
Of je door de hond of de kat gebeten wordt :-)
Heb je het nieuws van Apple gelezen ? MOGELIJK mag je straks alleen nog maar reparaties van je dure spulletjes door Apple uit laten voeren anders kunnen ze op afstand je spullen op slot zetten.
https://nl.hardware.info/...
winne
7 okt 2018 - 12:14
De prijs van een Apple produkt is misschien voor velen een struikelblok. Het gebruiksgemak en stabiliteit weegt voor mij door tov windows pc. Jaarlijkse nieuwe versie van mac os die je eventueel kan weigeren. Bij win10 wordt deze halfjaarlijks door je strot geduwd. De Apple pc is de familie pc. Persoonlijk gebruik ik Linux Mint 18 lts, ook stabiel en zonder update problemen.
Anoniem
7 okt 2018 - 17:19
Ook bij Apple lukt de halfjaarlijkse update alweer niet.
https://tweakers.net/nieu...
redactie
8 okt 2018 - 09:19
Dit gaat over het Apple horloge dat een eigen besturingssysteem heeft. Niet over macOS voor de desktop. En macOS heeft geen halfjaarlijkse update, maar een jaarlijkse. Bovendien is een crash na het instellen van wintertijd van iets andere orde dan mappen met foto's of documenten kwijtraken na een upgrade. Kortom: graag geen peren met appels vergelijken... ;-)
Henkie
16 okt 2018 - 10:15
Appels met peren.
Thee
6 okt 2018 - 11:19
De gedownloade installatie-bestanden waren zelfs verwijderd van zijn pc.
Hoe krijgen zij dat voor elkaar
Bizar
WriTer
6 okt 2018 - 20:57
Dat kan een 'fout' van mij zijn, ik wou de update toch uitvoeren en startte handmatig het setup-bestandje in de download map.
In het verleden werkte dit ook al niet, maar het speciale was toch dat alles na de herstart verwijderd was en dat het niet meer mogelijk was om ze terug binnen te halen.
Nu weten we waarom en gelukkig maar zou ik zo zeggen.
Reageer