Windows 10 versie 1809 gaat 'oktober 2018 update' heten
Primaire tabs
>> Windows 10 1809 is vanaf 2 oktober te downloaden
Microsoft gaat stug door met zijn nieuwe beleid om twee grote updates per jaar uit te brengen - waarin nieuwe functies worden geïntroduceerd - voor Windows 10. Na de April 2018 update, met nummering 1803 (jaar/maand) is nu bekend geworden dat de volgende upgrade nummer 1809 krijgt.
Update 1 september 2018
Windows 10 versie 1809 zal in oktober verschijnen en - toepasselijk - Oktober 2018 Update gaan heten, zo heeft Microsoft gisteren bekendgemaakt. Microsoft is hiermee afgestapt van benamingen als verjaardagsupdate, makersupdate en herfst makersupdate en houdt het puur functioneel: maand en jaar. De Oktober 2018 Update zal vermoedelijk zo half oktober verschijnen, over zes weken dus al (maar de vorige grote update in april was ook enkele weken te laat).
Onze vraag is:
Zit jij op de nieuwe upgrade naar Windows 10 versie 1809 Oktober 2018 Update te wachten?
En in de reacties horen we graag waarom je twee keer per jaar een grote upgrade fijn of niet fijn vindt en hoe vaak Microsoft anders met grote update moet komen (jaarlijks, 1 keer per twee jaar, nog minder)
Reacties
piet stilkenboom
21 okt 2018 - 11:21
Ik heb er geen moeite mee dat er regelmatig een nieuwere versie geïnstalleerd moet worden als dat betekent dat Windows beter en veiliger wordt. Echter het zou een goede zaak zijn als bij de installatie van een nieuwe versie bepaalde instellingen overgenomen zouden kunnen worden. Nu moet je bijvoorbeeld bij elke (grote) update o.a. systeemherstel weer inschakelen. Zie: https://www.windowscorner...
Reinier
30 sep 2018 - 00:22
Reinier
30 sep 2018 - 00:21
piet
20 sep 2018 - 12:23
hoop dat het wat makkelijker wordt ,al dat gezeur over je prive ,men zet alles op face -boek etc ,ki vind al die stomme prive gedoe als er iets geopend moet worden ,men is veel le vrij op de open sites en maar zeuren erover. Hoop dat de update beter gaat mijn computer is =/-9 jaar oud en ben van 7 pro op , pro 10 gegaan ,moeizaam maar het werkt voor mijzelf goed hen ooit linux gedraait kon er niks mee overal programmas voor nodig . Wel de najaarsupdate maar hoop niet dat 4 uur bezig bent ,heel veel mensen kunnen geen nieuwe computer kopen ,dus moeten wel ,denk daar maar eens over
Jip
4 sep 2018 - 10:35
Windows 10 is bagger.
Alleen maar problemen.
En de systeem ijsden steeds hoger leggen.
Marc
2 sep 2018 - 22:52
Kan het niet gewoon met een automatische update? Met de mogelijk om zelf te beslissen of je de update doorvoer ja of nee?
WriTer
1 sep 2018 - 19:38
Echt zit ik er niet op te wachten, het is steeds een heel gedoe omdat ik verschillende computers moet updaten.
Als het een verbetering is waar alles vlotter en beter mee werkt zeg ik "welkom".
Als het maar is om te kunnen updaten om te kunnen uitpakken met dingen die niet echt nuttig zijn zeg ik, laat maar.
Ben
31 aug 2018 - 03:29
Ik hoop dat ik upgrade 1809 van Windows 10 wel zal kunnen installeren vanaf versie 1709, want 1803 is bij mij hopeloos mislukt, zelfs na vergeefse interventie in mijn systeem op afstand door MS Support. Recente pogingen na div. reguliere updates (waarvan ik hoopte dat MS de oorzaak van het falen van de upgrade had weggenomen/opgelost) zijn ook mislukt. Nog steeds een vastloper: vaste prik op 82% van het laatste gedeelte van de upgrade. Waardeloos!
Alex
29 aug 2018 - 18:49
Als ze de thuisgroep er terug aan toevoegen wel. Anders hoeft het voor mij niet. Ze steken er allerlei nieuwe functies in die de meeste onder ons toch niet gebruiken en de thuisgroep halen ze er uit.
Anoniem
2 sep 2018 - 00:53
Oplossing?
https://www.youtube.com/w...
Anoniem
2 sep 2018 - 00:53
Oplossing?
https://www.youtube.com/w...
Anoniem
28 aug 2018 - 09:30
Nog geen problemen gehad met Windows 10,volgens mij de beste en veiligste Windows-versie tot nu toe Maar een mening kan zomaar veranderen als het wel een keer mis gaat met een update, want dan is het natuurlijk verschrikkelijk balen
Jan
28 aug 2018 - 08:56
Wat is dat
Jan
28 aug 2018 - 08:47
ik krijg nu KB4100347
Peter
27 aug 2018 - 23:14
Ik hoop dat de grote update een stabielere windows Edge oplevert die gemakkelijker is in te stellen door bepaalde functies op een logische plek neer te zetten en door icoontje toe te voegen.
Frits
28 aug 2018 - 07:28
Met Windows EDGE werkt NPO live niet.
Ik moet GoogleChrome gebruiken om NPO te kunnen zien.
Misschien met de najaars update gaat dit verholpen worden ?
Sjaak Straver
27 aug 2018 - 19:48
Beste Mensen,
Gebruik lunix mint cinnamon en je heeft nergens last van. Eens in de 5 jaar even updaten naar een recente versie.
Groetjes een tevreden lunix gebruiker.
Sjaak
Albert
27 aug 2018 - 21:10
1 Keer in de 5 jaar ?? Mensen klagen al als ze 1 jaar geen update krijgen naar een nieuw Android versie. ;-)
Hans
10 okt 2018 - 10:07
Linux wekelijks updates.dit is secondenwerk in vergelijking met trage gepruts van Windows.
Eens in de .. jaar vindt een versie upgrade plaats.
recentelijk van linux mint 18 naar linux mint 19.
Een heerlijk betrouwbaar besturingssysteem zonder data "gegraai" zoals bij windows 10 gebruikelijk is.
ook leuk, gratis en volledig geinstalleerd incl diverse app's nog geen 10 GB.
minnetjes
27 aug 2018 - 21:41
Beste Sjaak, de vraag gaat over een Windows update, dat u Lunix Mint (nog nooit van gehoord, overigens) gebruikt, is voor dit onderwerp niet terzake. Graag een antwoord op de vraag geven en geen ongevraagde reclame maken voor een kennelijk nieuw programma.
Postbus
27 aug 2018 - 23:03
@Minnetjes: Linux Mint is een volwaardig besturingssysteem, minstens gelijkwaardig qua mogelijkheden en veiliger dan welke Windows-versie ook, en zonder Microsoft-spionage, dus doe maar niet zo minnetjes over Linux Mint en zie eens enige kennis te verwerven over automatisering, want jouw kennis vind ik nogal minnetjes... en ja, ik werk met Linux Mint Cinnamon 17.2 en 19.0 en heb ook nog als reserve Windows 7 Ultimate 32bit op een oude laptop staan.
Mon Cinna
28 aug 2018 - 11:31
Ik zou maar wat graag overgaan naar een Linux variant, maar ik heb een tablet die elke Linuxvariant weigert te instaleren . . .
hans
27 aug 2018 - 17:00
Laatste tijd heel veel problemen met het netwerk (niet met Internet) De hele rubriek: Computers is uit mijn netwerk pagina verdwenen, dus ook de PC zelf is daar niet meer zichtbaar, of andere apparaten in hetzelfde netwerk, terwijl hij wel te zien is op een andere PC in hetzelfde netwerk. De werkgroep is overal hetzelfde. Via een omleiding toch weer toegang tot mijn NAS en andere PC door vanaf de wel werkende PC snelkoppelingen te kopiëren maar dus niet via de normale netwerk onderdelen. Begin inmiddels een aardige aversie tegen windows te krijgen.
Jip
27 aug 2018 - 16:47
Atvies voor Microsoft maak een besturingsysteem die snel en stabiel is.
Een versie met apps voor de liefhebbers.
Een versie zonder apps voor mijn hihihi.
Jip
27 aug 2018 - 15:24
1803 heb ik overgeslagen dus ijgenlijk ben ik nu verplicht de 1809 update te installeren.
Theoard
27 aug 2018 - 15:13
Ik zit er niet op te wachten. 1 x p/jr. is voor mij prima.
Echt belangrijk zijn veiligheid verbeteringen, die gewoon maandelijks.
(of bij urgentie direct)
W8.1
27 aug 2018 - 15:11
W10 komt er niet in ! ! ! Niets dan problemen ! ! !
@W8.1
1 sep 2018 - 20:05
"! ! ! Niets dan problemen ! ! !" Als dit echt zo was, was W10 inmiddels 'uitgestorven'.
Uw reactie is daarom het levende bewijs dat een mening en feiten twee totaal verschillende zaken zijn.
jvdstegen
27 aug 2018 - 15:05
Ik heb veel problemen gehad met de vorige grote update. Mijn computers beginnen net weer een beetje goed te draaien begint straks alle ellende weer opnieuw. Als het niet kapot is repareer het dan niet, waarom moet het elk half jaar weer anders. Beveiligingsupdates zijn prima maar laat het daar dan ook bij.
jvdstegen
1 sep 2018 - 19:52
Na de laatste tussentijdse update werkt één computer niet meer. Regelmatig, meerdere keren, per dag een BSOD. AUEPMASTER.Exe werkt niet meer en hal.dll met ntoskrnl.exe veroorzaken een BSOD, meerdere keren per dag dus. Computer is totaal onbruikbaar. Het probleem begon na de april update. Ik heb hem met wat kunst en vliegwerk weer een beetje werkbaar gekregen, maar na de laatste tussentijdse stabiliteitsupdate is hij totaal onbruikbaar geworden. Ik ben nu genoodzaakt om maar een nieuwe computer te kopen, deze doet het niet meer.
minnetjes
27 aug 2018 - 15:02
ik zou liever zien dat Windows beter functioneert, neem nu het binnenhalen van een grote update. Na de ingestelde uitschakeltijd in energiebeheer schakelt Windows de computer uit, omdat er géén activiteit is. Er zijn tal van software zaken te bedenken die "in stilte" worden uitgevoerd en die onderbroken worden door de werking van energiebeheer, omdat er geen activiteit wordt gemeten. Laten ze eerst dat soort minpunten eens oplossen en daarna allerlei overbodige functies gaan verzinnen die niets te maken hebben met een besturingssysteem. Wellicht probeert MS al die lieden die zweren bij een Linux distributie en dat te pas en te onpas ventileren de wind uit de zeilen te nemen door ook een overbelast besturingssysteem met allerhande applicaties aan te bieden? Geef mij een gewoon besturingssysteem en de benodigde applicaties verzamel ik zelf wel.
Ronald
27 aug 2018 - 14:51
Er van uit gaande dat alle ICT bedrijven meer marge willen maken op hun producten en steeds meer afhankelijkheden willen inbouwen zijn al die updates vooral bedoelt voor MS zelf! De beveiliging updates daargelaten is het vooral zaken toevoegen die voor hun voordeel opleveren. Een reeds gekocht product wordt uitgemolken!
melvin
27 aug 2018 - 14:05
ik hoop dat de update windows 10 weer wat sneller maakt want bij elke grote update werd mijn pc weer iets trager
Tansman
27 aug 2018 - 13:21
Helemaal prima, laat maar komen, het heeft geen invloed op mijn laptopgebruik evenmin op de prestaties van de laptop.
Frits
27 aug 2018 - 13:12
Het zou fijn zijn als je alle APPS zelf kan beheren b.v. Mixed Reality-portal is met geen mogelijkheid te verwijderen. We wachten af.
hasja
27 aug 2018 - 13:20
Als je apps van w10 wilt verwijderen kan dat meestal heel goed me CCleaner.
Albert
27 aug 2018 - 13:35
En dan bij de volgende update klagen dat de installatie niet werkt.
hasja
27 aug 2018 - 14:13
Nee hoor dat blijft ook met de 2 jaarlijkse updates weg en de updates weken probleemloos al vanaf het begin van w10 torn ik ze verwijderde.
Frits
27 aug 2018 - 16:58
Probeer maar eens om Mixed Reality-portal te verwijderen, dat lukt niet, omdat Ccleaner hem niet ziet.
hasja
28 aug 2018 - 08:23
jammer, verder kan ik mixed reality hier niet vinden in w10 home
Cornelis
29 aug 2018 - 11:25
Heb je wel eens van Google gehoord?
Geef daar in: 'Win10 standaard apps verwijderen' en je komt bijv. hier terecht:
https://computerworld.nl/....
Antonius
27 aug 2018 - 12:38
Misschien een simpele beredenering, maar ik vraag me met die grote updates af waarom, als iets goed werkt, er weer steeds wat veranderd moet worden. Alles werkt uitstekend!
Kees
27 aug 2018 - 12:28
Als het de veiligheid en snelheid ten goede komt geen probleem.
Tom
27 aug 2018 - 11:23
Zou graag zelf kunnen kiezen wat ik download of niet.
Anoniem
27 aug 2018 - 10:59
Ja; voor mij geldt eigenlijk hetzelfde. Als het beveiliging update´s betreft dan is dat natuurlijk welkom, maar al die nieuwe / toegevoegde functies gebruik ik toch niet. Dus voor mij persoonlijk hoeft dat niet. Maar voor die mensen die er wel gebruik van willen maken, prima. Een voorwaarde! Het mag nooit ten koste gaan van de stabiliteit van W. 10.
ErikS
27 aug 2018 - 10:39
Alleeen beveiligingsupdates zijn nodig. Alle andere updates kunnen mij gestolen worden: een hoop moeite om niks
Albert
27 aug 2018 - 10:33
Anders. Blij met verbeteringen maar functies zou ik prettiger vinden als ik die zelf kon kiezen en naar behoefte aan of uit kan vinken. Bijvoorbeeld, paint en wiskundige invoer enz. zijn voor mij totaal overbodige delen.
Rob
28 aug 2018 - 17:16
Juist. Er zitten nu functies in die totaal niet relevant zijn, althans voor mij niet. Bijvoorbeeld dat gehele Xbox gedoe of telefoon. Laat een ieder voor zich kiezen wat hij/zij wil installeren.
J.T.
2 sep 2018 - 23:08
helemaal mee eens . het liefst wil ik een kaal Windows 10 (lite) , met alleen de brood nodige functies (zonder onnodige Microsoft services) en met alleen beveiligings updates . van de extra (door de strot geduwde )functies maak ik totaal geen gebruik . ik wil zelf kiezen wat ik gebruik . dat is de rede dat ik nog Windows gebruik ,gaan ze hiermee door, kan ik beter overschakelen na een Linux .
P.S. hoe kan ik Windows 10 na installatie zo kaal mogelijk maken ? en wanneer komt Windows 10 Lean uit ?
jdb
27 aug 2018 - 10:27
Als Windows binnen een seconde opstart wil ik graag upgraden. Beveiligingsupgrades zijn een noodzakelijk kwaad. De rest is te marginaal voor de moeite.
karel
27 aug 2018 - 09:53
sneller,veiliger is welkom, nieuwe functie's minder.
Morrel
27 aug 2018 - 09:52
Eerste vraag is niet helemaal correct redactie. De 'hoe vaker nieuwe functies hoe beter!' werkt een beetje suggestief en zou ik de volgende keer weglaten.
redactie
27 aug 2018 - 19:39
Het gaat erom dat alleen de twee grote upgrades per jaar nieuwe functies bevatten. De maandelijkse updates alleen oplossingen voor fouten en lekken.
hasja
27 aug 2018 - 09:43
Voor beveiliging zeg ik ja, voor die "nieuwe functies" nee, die verwijder ik al van het begin af aan.
Cohoo
27 aug 2018 - 09:10
Anders: Laat maar komen die upgrade. Ik kijk zelf wat ik er van gebruiken wil en zet de meeste zaken onmiddellijk uit. De extra beveiligingsmaatregelen staan bij mij wel aan. Heb het idee dat windows daarmee een stuk veiliger geworden is. Kortom door ontwikkelen en verbeteren en gebruikers de mogelijkheid geven hun systeem naar eigen hand te zetten. Mijn desktop is een dualcore van een jaar of 7 oud, met 8Gb aan Ram geheugen, maar draait nog als een zonnetje..
Reageer