Oplossing voor een probleem met het ontvangen van e-mails


Probleem met het ontvangen van e-mails, verzonden door thunderbird met een popaccount online.nl naar de webmail van live.nl.
Het volgende probleem doet zich voor bij het versturen van e-mails.
Een e-mail verstuurt via thunderbird (online.nl) naar een live.nl adres, komt niet aan. De e-mail wordt teruggestuurd naar de Inbox met als Onderwerp: Undelivered Mail Returned to Sender.
De volgende diagnose-code wordt bijgevoegd.
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [159.69.139.61]
weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of
their network is on our block list (S3150). You can also refer your
provider to http://mail.live.com/mail....
[Name=Protocol Filter Agent][AGT=PFA][MxId=11BAC93231CD14DD]
[DB1PEPF000509F5.eurprd02.prod.outlook.com 2025-03-24T15:01:45.269Z
08DD649923E6CF28]
Bij mijn echtgenote doet zich hetzelfde probleem voor met haar online.nl adres.
Het verzenden via de webmail van online naar het adres van live.nl lukt wel.
Reeds contact met provider online gehad, maar tot op heden heeft het niks opgebracht.
Wie kan mij met deze materie helpen?

Reacties
Bezoeker
25 maart 2025 - 12:03
https://www.interserver.n...
Bezoeker
25 maart 2025 - 13:03
https://helpdesk.freedom....
H.T.
26 maart 2025 - 12:03
Aanvulling op bovenstaande vraagstelling:
Na eigen onderzoek blijkt, dat het probleem veroorzaakt wordt door een zogenaamde block list (code: S3150) van live.nl en hotmail.com, die de e-mail tegenhoudt en teruggestuurd. In deze lijst is het IP-adres 159.69.139.61 opgenomen. Dit adres behoort waarschijnlijk toe aan smtp.online.nl.
Onze eigen service provider kan dit adres van de lijst halen door contact op te nemen met Microsoft Outlook.
En daar zit schijnbaar al jaren het probleem. Een zeer moeilijk proces om het IP-adres van de lijst te krijgen, maar vervolgens plaatst Microsoft Outlook binnen de kortste keren het adres terug in de lijst. Op deze manier blijft het probleem gehandhaafd.
Ik raad iedereen aan om de e-mailservice van Microsoft niet voor wezenlijke zaken te gebruiken. Gebruik liever een bij service provider behorende e-mailservice.
Het niet ontvangen van belangrijke documenten in je Inbox van bijvoorbeeld live.nl is niet te aanvaarden.
Mocht iemand toch nog een oplossing voor dit probleem hebben, stuur deze dan naar PC Hulp.
Bezoeker
26 maart 2025 - 14:03
Het probleem is dat er vanaf uw service provider (online.nl) spam verstuurd word naar Microsoft servers.
Dat staat ook in dit bericht op een Microsoft forum:
https://postimg.cc/jWVHC12H
H.T.
26 maart 2025 - 15:03
Bedankt voor uw antwoord.
Ik dacht ook in de richting van uw antwoord.
Uit het door u aangegeven bericht blijkt, dat het voor een gewone gebruiker niet mogelijk is, dit op te lossen. Zeker niet op lange termijn.
Jammer, er rest ons niets anders dan er mee te leren leven.
Reageer