Herstellen agenda en taken in Thunderbird

Vragensteller: 
Cornelius
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 10
Toelichting op vraag: 

Tot gisteren had ik de laatste en complete versie van Thunderbird 128.2.1. Door een foute handeling werd Thunderbird 115 gedownload. Alles wat ik eerder in de 128.2.1 versie had ben ik kwijt. Vandaag heb ik Thunderbird 128.2.2 gedownload. Ik had even de hoop dat daarmee alles weer hersteld zou zijn. Heb opnieuw mijn mailadressen in moeten voeren. Dat is aardig gelukt. Helaas vind ik mijn agenda en taken niet terug. Weet ook niet waar ik ze mogelijk terug kan vinden. Gezien het feit dat het gaat om een overvolle agenda zou ik die op zijn mist terug willen vinden. Wellicht heeft iemand een oplossing.

Status: 
Vraag is nog niet beantwoord

Reacties

afbeelding van Albert

Wat voor agenda, Google, Microsoft of lokale in Thunderbird ?
In de eerste 2 gevallen staat de agenda nog bij Google of Microsoft en moet je even een nieuwe koppeling maken.
Als het een locale is dan staat die normaal gesproken nog in je Thunderbird profiel.

Alles komt goed, en anders maar niet :-)

Dank voor je antwoord. Ik heb mijn afspraken e.d. altijd lokaal in Thunderbird ingevoerd. Zou het dan ook in Ziggo Mail moeten staan? Mijn ingevoerde mailadressen zijn via Ziggo. En zo ja, hoe kan ik het dan ophalen? Ik heb onvoldoende kennis van computers en nog minder van programma's en hun oplossingen bij problemen. Dus weet en begrijp ik niet hoe ik mijn agenda kan herstellen.

Wat Albert al zegt, staat die informatie in je gebruikersprofiel.
Omdat je bent teruggegaan naar een eerdere versie van Thunderbird is er een grote kans dan er een geheel nieuw profiel is aangemaakt. Je kan proberen je oude profiel terug te zetten door in Thunderbird op "Help" te klikken, daarna op "Probleemoplossingsinformatie" en vervolgens bij "Profielen" op about:config te klikken. Kijk of je oude profiel er bij staat en probeer die opnieuw te installeren. 

afbeelding van redactie

Wat Albert en Ed W. zeggen. Als je van een nieuwere versie van Thunderbird teruggaat naar een oudere (per ongeluk in dit geval - misschien is updaten vanuit Thunderbird zelf handiger) dan wordt een nieuw gebruikersprofiel aangemaakt (waar al je gegevens in staan). Dit om incompabiliteiten te voorkomen.

Wat Ed W. ook zegt: je kunt nu de profielbeheerder in Thunderbird starten en terugwisselen naar je oude profiel, waar ook je agenda in staat als het goed is.

Hieronder in de link lees je hoe je kunt teruggaan naar een oud profiel, en stel dit dus als standaard (default) in. Vervolgens Thunderbird herstarten en je gegevens *zouden* terug moeten zijn:

https://support.mozilla.o...

Reageer