Gmail organiseren
Ik behandel al mijn mail voornamelijk in Thunderbird.
Thunderbird heeft een groot voordeel: het is mogelijk mail te organiseren in mappen, bijvoorbeeld qua onderwerp. Nuttig want momenteel heb ik een 6 à 700 tal mails die ik nog een tijdje moet bewaren. Binnen enkele maanden kan ik dan meerdere mapjes wissen.
In Gmail (PC) is dat niet zomaar mogelijk en Gmail(Androïd) volgt de organisatie die ik instel op mijn PC. Door het schermformaat vind ik het niet zo gemakkelijk wanneer je specifieke mail in een discussie nodig hebt.
Nu ja, ik label alle mails en in de inbox is dat een opruiming. Op mijn smartphone is het veel duidelijker, je zoekt in de juiste map naar een mail.
De inbox mag dan opgeruimd zijn, de "verzonden" map is dat niet. Ook al zijn de mails gelabeld, ze blijven alle 285 in de map "verzonden" staan. Ze komen ook wel in de juiste map, maar de "verzonden" map is een puinhoop.
Hoe kan ik dat oplossen zodat vooral op mijn smartphone de mails beter georganiseerd zijn?
Reageer