Automatische update naar Thunderbird 60 begint - meld problemen
Het lijkt erop dat de automatische update van Thunderbird 52 naar Thunderbird 60 eindelijk in gang is gezet. Versie 60 van Mozilla's mailprogramma was al sinds begin augustus te downloaden, maar pas drie maanden later durven de ontwikkelaars het klaarblijkelijk aan om bestaande gebruikers automatisch te updaten.
Bezoekers van GratisSoftware.nl meldden dat zij gisteren de automatische update ontvingen (één bezoekers geheel automatisch en een andere door te kijken bij het Over Thunderbird-menu). Dit betekent dat alle Thunderbird 52-gebruikers de nieuwe versie binnenkort kunnen verwachten.
De update is niet bij iedereen naar volle tevredenheid verlopen, onder andere omdat vanwege veiligheidsredenen in Thunderbird 60 verouderde add-ons niet meer werken (net als vorig jaar bij Firefox 57). Alleen nieuwe webextensies doen het nog - en lang niet alle extensie-ontwikkelaars (meestal derde partijen) werken hun add-ons bij.
Wij horen in de reacties graag je ervaringen met de update naar Thunderbird 60! Positieve ervaringen, maar vooral ook problemen die je tegenkomt. En als bepaalde extensies niet meer werken of er andere problemen zijn kunnen wij en onze bezoekers misschien helpen door vervangende add-ons en oplossingen voor te stellen.
Reacties
Lauwrens
6 nov 2019 - 21:09
Ik heb sinds kort dat Thunderbird blijft melden dat er een nieuwe versie is maar ik heb de nieuwste versie geinstalleerd. Ook na het opnieuwe installeren blijft die melding komen. Op drie van van de vier pc's, heeft vermoedelijk iets met W7 te maken maar wat???
GSM
4 nov 2019 - 13:02
Er is een probleem met de add-on "Provider for Google agenda" voor de Lightning agenda in Thunderbird 68.
Deze "Provider for Google agenda" add-on kan sinds Thunderbird 68 ineens niet meer inloggen bij Google. Aanvankelijk werkte dit bij mij vreemd genoeg nog wel.
De oplossing is vrij eenvoudig:
Zorg dat de menubalk van Thunderbird boven in het venster aan is.
Klik in het menu Extra, op de menubalk van Thunderbird 68, op Opties.
In de linker kolom klikken op Geavanceerd.
Klik rechts onder op de knop Configuratie-editor...
Accepteer de waarschuwing.
Zoek naar de volgende regel:
general.useragent.compatMode.firefox
Dubbelklik deze regel om "false" te veranderen in "true".
Sluit het venster en het tabblad voor de Opties.
Start Thunderbird opnieuw op en voer het Google account (E-mailadres + wachtwoord) in.
Van Google ontvang je nu een e-mailbericht waarop je bevestigend moet reageren, dat je het zelf was die met de "Provider for Google agenda" probeerde in te loggen.
Hierna werkt de add-on weer net zo goed als voorheen.
Leny
28 mrt 2019 - 11:31
Na update kan ik inhoud van mail niet lezen. Krijg mededeling deze koppeling moet worden geopend met een toepassing. Maar ik kan niets doen.
Theo
3 apr 2019 - 14:55
Balen heb ik ook en weet ook niet wat te doen, kan iemand hierop reageren.
M.Hermes
18 dec 2018 - 13:32
Ik heb 6.3.3 loopt perfect
Louis
10 nov 2018 - 09:18
AddOn als GOOGLE TAKS SYNC werken niet onder de nieuwe 60 versie. Echt jammer!
Sample
9 nov 2018 - 12:45
De Google agenda word ook niet meer weergegeven, opnieuw geïnstalleerd en toegevoegd maar hij word niet gezien door thunderbird. Iemand daar een oplossing voor?
GSM
27 nov 2018 - 10:36
De Thunderbird (Lightning) agenda werkt hier nog steeds prima samen met de Google agenda met de Add-on "Provider voor Google Agenda".
Zie: https://support.mozilla.o...
Sample
27 nov 2018 - 12:18
Bedankt voor je reactie, al deze stappen heb ik uitgevoerd maar hij laat de agenda niet zien. Wel in het lijst van Add ons maar daar houdt het op, ook niet na herstart.
GSM
4 nov 2019 - 00:20
Vanaf vandaag kan de Provider voor Google agenda in Thunderbird 68.2.1 niet meer inloggen bij Google.
On stage
8 nov 2018 - 15:55
Wij hebben wel problemen, de agenda word niet meer goed weergegeven net als de mail. Het ziet verouderd uit (scherpe hoeken, niet meer afgerond) Hij geeft aan dat 60.3 niet compatible. We weten niet wat we kunnen doen om dit op te lossen.
redactie
8 nov 2018 - 17:31
Waarschijnlijk een verouderd thema. Ga eens naar driestreepjes-menu | Add-ons | Thema' s en kies het Default (Standaard) thema (Inschakelen).
On stage
9 nov 2018 - 09:45
Daar staat hij op.... heb je nog een optie? want zoals het nu is, is er niet mee te werken.
redactie
9 nov 2018 - 09:54
En als je de meegeleverde lichte of donkere thema's daar inschakelt? En een keer opnieuw pc en Thunderbird opstarten misschien.
On stage
9 nov 2018 - 10:45
Helaas dat maakt geen enkel verschil.
Kan de update ongedaan gemaakt worden?
PAUL
25 nov 2018 - 15:11
Dat is ook mijn vraag, vanaf de update 60 kan ik de add-on "stationery" niet meer gebruiken of installeren. Vind dit erg jammer omdat ik hier dagelijks gebruik van maak.
Hartelijk dank voor uw antwoord.
Frans II
7 nov 2018 - 09:53
Gebruik maar even Frans II.
Onder Extra>Opties>Geavanceerd kun je je Update voorkeur instellen, of zeg ik nu iets wat iedereen al wist.
Marc
7 nov 2018 - 05:38
Verouderde add-ons werken niet meer, akkoord voor de beveiliging..., maar andere thema's, webextensies e.d. kunnen na het opzoeken bij de add-ons gewoon niet meer toegevoegd worden.
redactie
7 nov 2018 - 08:28
Lees hier hoe je extensies kunt installeren vanuit Thunderbird:
https://www.gratissoftwar...
Pete
6 nov 2018 - 23:51
Ik gebruik (onder Linux) de add-on "ColorFolders" en dat werkt wel/nog in TB (v52.91) en zou -in en -vanaf "60" niet meer werken (bron weet ik niet meer). TB gebruik ik al ruim tien jaar en het is helaas steeds slechter gesteld met de "add-ons". Overigens ooit was deze "add-on" ook bruikbaar in Firefox, maar ook daar al ettelijke versies niet meer (na v49 meen ik). Blijft onverlet een zeer goede mailclient.
Alberto
6 nov 2018 - 21:02
De update op zich is goed verlopen, toch één kleinigheidje geconstateerd na de update. Direkt na het opstarten krijg ik niet meteen meer mijn inbox scherm te zien zoals voorheen maar zie je eerst even zeer kort het scherm waarmee je accountgegevens,etc. van je email adres staan en gaat daarna vanzelf over naar de inbox. Niet echt storend natuurlijk maar ik zie dit toch wel als een foutje na de update.
Postbus
6 nov 2018 - 22:24
Ik zie dat ook af en toe, dus het gaat nog niet helemaal lekker, maar er is mee te leven.
Henk
25 dec 2018 - 22:47
Alberto, precies hetzelfde. Na update ergens eind november. Verder werkt alles prima.
louis
6 nov 2018 - 19:24
Ik kon nog niet automatisch updaten. Ik bezit een 32bit versie. Is 64bit vlugger, stabieler of??? Kan ik overschakelen naar een 64bit zonder gegevens te verliezen?
Downloaden via de site?
Dank voor de hulp!
Postbus
6 nov 2018 - 22:22
Als je besturingssysteem 32bit is, dan kun je alleen 32bit gebruiken. Is je besturingssysteem 64bit, dan kun je het handigst 64bit gebruiken, terwijl 32bit dan meestal ook kan.
Anoniem
6 nov 2018 - 23:14
Voor Windows is er nog geen 64-bit versie,alleen als testversie:
https://support.mozilla.o...
louis
10 nov 2018 - 09:18
AddOn als GOOGLE TAKS SYNC werken niet onder de nieuwe 60 versie. Echt jammer!
Anoniem
6 nov 2018 - 18:51
Geen problemen met de nieuwe update van Thunderbird. Herstart goed, software werkt goed.
Tynke
6 nov 2018 - 16:13
Ik werk met thunderbird onder linux, helaas doet lightning het niet meer na de update.
redactie
6 nov 2018 - 16:39
Misschien even de add-ons controleren op updates onder Add-ons | Extensies - tandwieltje - Controleren op updates.
Tynke
28 dec 2018 - 11:42
Heeft niet geholpen.
Deze oplossing vond ik elders op internet:
- remove the lightning add-on in Thunderbird;
- exit from Thunderbird;
- install xul-ext-lightning package with
- sudo apt install xul-ext-lightning
(it will pull more packages in).
-restart Thunderbird.
Postbus
6 nov 2018 - 15:38
In Linux Mint 19.0 versie 60.2.1 (64bit) en in Windows 7 Ultimate 60.3.0 (32bit) al een aantal dagen goed draaiend.
J.Th
6 nov 2018 - 15:35
Update ( 60.3.0 ) al op 1 november handmatig binnengehaald en geïnstalleerd.
Geen problemen ervaren
guido
6 nov 2018 - 15:24
vandaag update gehad en niets dan miserie op windows 7 64 bit
verzonden email is slechts gedeeltelijk ,sommige tekst gewoon weg
verschillende andere crashes zonder oplossing
terug versie 52 geinstalleerd en automatische updates uitgeschakeld
Tom
6 nov 2018 - 14:41
Heb al een tijdje Thunderbird 60.3.0. Werkt als vanouds.
Kommer
6 nov 2018 - 14:14
Alles werkt uitstekend, afgezien van 1 ding: verwijderde email is nergens meer te vinden, dus ook niet in de prullenbak/trash! Echt heel vreemd.
redactie
6 nov 2018 - 15:21
Onder Accountinstellingen | Serverinstellingen van het betreffende mailaccount in Thunderbird kun je onder kopje Serverinstellingen - Als ik een bericht verwijder kiezen voor Het naar deze map verplaatsen en dan een map kiezen en OK klikken.
Kommer
6 nov 2018 - 16:17
Heel goed redactie! Heb voor een andere map dan prullenbak gekozen en de verwijderde mails komen daar netjes in terecht. Echt heel goed. Niet in het minst omdat ik graag gebruik maak van Thunderbird.
Willem Franssen
6 nov 2018 - 12:23
Update naar versie 60.3.0 is bij mij geheel automatisch uitgevoerd. Zonder problemen.
Alleen: wel de 32 bits versie.
F. Rombout
6 nov 2018 - 12:11
Na de updatepoging naar Thunderbird 60 was heel het programma verdwenen inclusief de snelkoppelingen. Ik heb het programma opnieuw gedownload en geïnstalleerd en dat ging zonder problemen. Alles werkt nu weer als vanouds.
jvdstegen
6 nov 2018 - 11:55
Draai al een paar dagen versie 60.3.0 zonder problemen, nog nooit problemen gehad met Thunderbird.
Patje
6 nov 2018 - 11:35
Thunderbird heeft bij mij een paar dagen geleden de update naar de laatste versie (60.3.0) gehad. Update is zonder problemen geïnstalleerd, ik heb geen extensies geïnstalleerd maar het thema functioneert in de nieuwe versie nog steeds.
Mb01
6 nov 2018 - 11:22
Draai inmiddels Thunderbird 60.3.0. Dit naar volle tevredenheid. Heb geen bijzondere add-ons geïnstalleerd. Lightning is standaard en werkt zoals altijd perfect. Gebruik 3 verschillende email adressen, en twee verschillende agenda's. Feilloos en probleemloos!
Frans
6 nov 2018 - 10:58
Geeft fout melding na openen.Na herstart geen probleem.Maar dit gebeurt nu 2dagen..
redactie
6 nov 2018 - 12:44
@Frans
Wat is de foutmelding precies?
Frans
7 nov 2018 - 09:56
Als er berichten in het postvak in zitten gaat thunderbird uit en krijg ik een crash scherm die ik naar thunderbird moet sturen , daarna start thunderbird weer en is alles oké.Maar dit herhaalt zich dus constant.
redactie
7 nov 2018 - 13:30
Maar wat is de melding, wat staat er?
Frans
8 nov 2018 - 17:48
Als ik thunderbird opende en er waren berichten had ik daar een audio geluid aangekoppeld,nu blijkt dat dat de crash veroorzaakte.Vinkje weggehaald en nu werkt tie perfect.
redactie
9 nov 2018 - 09:03
Mooi dat het opgelost is!
Reageer