Bankieren met Opera

Vragensteller: 
Meray
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 10
Toelichting op vraag: 

Opera is al enkele jaren mijn standaardbrowser. Sinds kort kan ik via Opera nog wel inloggen bij MijnING, maar als ik een nieuwe overschrijving wil doen, wordt het scherm grijzig en slaat de hele boel vast. Heeft iemand dezelfde ervaring en wie weet een oplossing?

Status: 
Vraag is nog niet beantwoord

Reacties

afbeelding van Postbus

De meest simpele oplossing is: gebruik Firefox en/of Brave, want dat werkt gewoon goed.

Ik ben persoonlijk ook zeer te spreken met edge gaat zeer goed.

afbeelding van Léon

Vraag aan de ING welke browser volgens hun veilig is.

Mijn bank zegt Firefox of Chrome.

Opera up to date?

afbeelding van WriTer

Mijn bank(en) zeggen ook steeds dat je Edge, Chrome of Firefox moet gebruiken maar ze werken gewoon via Opera.

Ben geen klant bij ING maar normaal zou dat toch ook moeten werken.
Kan zijn dat je uw Opera cache eens moet wissen, na verloop van tijd geraakt die vervuild met corrupte info en kan het zijn dat je zulke fouten krijgt, heb dit ook al met andere sites ooit gehad.

Ga naar Instellingen, Geavanceerd, Privacy & Beveiliging en kies daar Browsergegevens wissen (Geschiedenis, cookies, cache en meer wissen).

Best mogelijk dat het nu wel weer werkt, een nadeel kan zijn dat je voor de eerste keer terug handmatig zult moeten inloggen op verschillende websites die een wachtwoord nodig hebben.

I stand with Ukraine!

afbeelding van Léon

Het lijkt mij juist aan te raden de browser(s) te gebruiken die je bank aanraadt: krijg je ooit problemen, dan kunnen ze in elk geval niet zeggen dat je een verkeerde browser gebruikte.
Of het wel of niet werkt in een andere browser is mijns inziens minder relevant.

afbeelding van WriTer

Zou kunnen wat je zegt, maar ik gebruik al zeker meer dan 15 jaar Opera om bankzaken te doen, en buiten helemaal in de beginjaren regelmatig een waarschuwing heeft altijd alles perfect gewerkt.

Ooit eens jaren geleden met de afdeling IT van een bank in gesprek geweest, en die persoon beweerde toen dat ze de banksoftware alleen hadden getest met IE en Firefox en geen andere browsers, dus daar konden ze niet garant voor staan.

I stand with Ukraine!

Reageer