Alle accounts in linker zijbalk?

Vragensteller: 
JD2
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
win 10
Toelichting op vraag: 

Mijn emailprog is Thunderbird (v91.9.1). Op één van mij PC's staan niet alle acoounts in de linkerzijbalk (met daarin de verschillende mappen als verzonden, conepten en prullebak, etc).
Hoe krijg ik ook die daar ontbrekende accounts er (weer) in?

Status: 
Vraag is nog niet beantwoord

Reacties

Hallo JD2 ,

Hopelijk is het dit wat u bedoeld .

Open Thunderbird > klik op de 3 streepjes > accountinstellingen > in het linker rijtje klik op het driehoekje naast accountacties > klik op e-mail account toevoegen .

afbeelding van redactie

Of misschien klikken op drie puntjes naast Mappen boven de zijbalk en kiezen voor 'Alle mappen' (als ze niet getoond worden maar er wel zijn)

Wat je ook kan doen is het Thunderbird profiel van de computer waar het wel goed staat te kopiëren naar de computer met het probleem.

Bedankt voor jullie reacties.
Het probleem was dat ik na de (technische) overgang van Xs4all naar KPN op een gegeven moment ontdekte dat er ineens veel berichten door KPN onterecht als spam werden geblokkeerd (bij Xs4all was dat geen probleem). Na lang zoeken en vragen werd mij uiteindelijk bij KPN te kennen gegeven dat dat zou komen doordat mijn account nog een pop.account was, en dat ik dat zou moeten omzetten naar een imap-account. Dat is echter niet zomaar even te doen, daarvoor moet nl. een nieuw account aangemaakt worden, met hetzelfde emailadres, en alle zelfde instellingen. Daardoor had ik dus 2 accounts met in principe dezelfde gegevens. Hiervan werd er maar één (de imap) getoond, maar de ander werkte 'onzichtbaar' ook nog gewoon. Vervolgens alle mailtjes uit het pop-account overgeplaatst naar het imap-account, (sub)mappen en berichtfilters weer opnieuw aangemaakt en tenslotte het lege pop-account verwijderd. Nu lijkt alles met het nieuwe imap-account weer gewoon als vanouds te gaan, alleen nog even afwachten of de spamfiltering inderdaad verbeterd is.
Pff,wat een gedoe .....

Het lijkt me dat spam filtering niets te maken heeft met een pop of een imap account, omdat dat meer een protocol is hoe je mailberichten ophaalt van de server. En dan heeft het spamfilter zijn werk al gedaan.
Heb je dit soms van de KPN klantenservice te horen gekregen? Volgens mij zeggen die maar wat om van het "gezeur" af te zijn.

Maar begrijp ik uit bovenstaande dat je probleem dat niet alle accounts in de linkerzijbalk staan nu verholpen is?

Ik heb dat inderdaad van de KPN klantenservice te horen gekregen, en dus maar geprobeerd.
Ik heb inmiddels al weer 2 onterechte spam meldingen, dus was dit inderdaad misschien toch niet DE oplossing ..... Blijft op deze manier weinig anders over dan via de webmail eea te blijven controleren. De 'gedwongen' overgang van XS4All naar KPN is wat mij betreft geen succes. Alleen het behoud van mijn xs4all-mailadressen is prettig.
Wat betreft de linkerzijbalk: is nu voor mij geen probleem meer omdat ik de pop-accounts inmiddels verwijderd heb .....

De kennis van de medewerkers van de klantenservice van KPN is niet van hetzelfde niveau als dat van XS4All.
Maar je moet nu wel rekening ermee houden met imap accounts dat als je een bericht verwijdert dat dat bericht op alle computers is verwijderd!
Imap heeft voordelen, maar Pop ook.

Reageer