Thunderbird e-mail ophalen

Vragensteller: 
CHRIS
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 10
Toelichting op vraag: 

Alhoewel al mijn accounts ingesteld staan op om de 5 minuten mail ophalen haal hij die slechts op bij de opstart en na het afsluiten. Internet werkt normaal en via mijn mobiel krijg ik wel alle mails overdag binnen?

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

afbeelding van redactie

Lastig te zeggen hoe dat kan komen. Gebruik je bepaalde extensies?

Is inderdaad een moeilijke. Sinds begin deze week is het in die mate veranderd dat van mijn 4 accounts er zijnde hotmail, g mail, scarlet en belgacom het nog slechts deze laatste is die voor problemen zorgt de drie eerste werken normaal en halen om de 5 minuten alle mail op. Belgacom enkel s morgens en s avonds

Met Belgacom bedoel je waarschijnlijk Proximus.
Mag ik vragen hoe (welk programma) je mail ophaalt?
En ben je wel zeker dat de instellingen goed staan?

Ah ja Thunderbird, staat in de titel
De vraag blijft: ben je zeker dat je instellingen goed staan?

Eigenlijk wel gezien de andere correct werken en de instellingen vr de belgacom account dezelfde zijn en daar alles naar behoren werkt. Belgacom staat nog altijd in mijn e mail adres ook al is t ondertussen proximus en imap is ingesteld op imap.proximus.be

Een @belgacom.net mailadres is uit de tijd dat de dieren nog spraken.
Dit zouden de instellingen moeten zijn:

Inkomende mailserver
Type: IMAP
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993
Uitgaande mailserver
Type: SMTP
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS of TLS
Poort: 587
Authentificatie: Ja

( indien nodig : https://support.mozilla.o... )

En in Thunderbird instellingen-accountinstellingen
Ga naar je belgacom account en kijk of daar in de serverinstellingen, staat daar mail ophalen ingesteld en aangevinkt?

Hallo Patrick,
Bedankt voor de toelichting, alles staat/stond zoals hierboven. Ik snap het ook niet. Het mail ophalen staat op 2 minuten net als bij mijn andere accounts en alleen vr de Belgacom account doet hij dat niet, nuance op mijn gsm met zelfde instellingen doet hij het wel..................begrijpen wie kan. Nu ben geleidelijk aan alle belangrijke adressen aan het aanpassen want heb in t verleden nog andere problemen gehad met Belgacom account op de service/help desk moet je uiteraard nu bij proximus zijn maar die horen het daar donderen in Keulen als je over een gratis Belgacom account begint hebben er met andere woorden nog nooit van gehoord

Ik sta ook paf. Ik neem je op je woord dat je account is ingesteld op regelmatig mail ophalen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het aan de server ligt waarop je bent aangesloten.
Of is het een maatregel van Proximus om (erg) oude mailadressen te weren?

Beste raad die ik je kan geven is :
Post dit probleem op het Proximus forum (https://nl.forum.proximus...). Daar zijn, naast Proximus medewerkers, een hoop bekwame vrijwilligers (ik ook, maar die bedoel ik niet :D ) die je hopelijk verder kunnen helpen.

Een belangrijke raad: vermeld je emailadres daar niet in je post, maar doe dit in je forumprofiel.
Bij Proximus doe je dat zo; Meld eerst aan.
Terwijl je aangemeld bent rechtsboven op je avatar klikken (Als jeen afbeelding hebt gekozen is een gekleurd bolletje met je initiaal). De met “privé” aangeduide tekstvelden kunnen enkel de medewerkers bekijken, niemand anders, ook niet de vrijwilligers. In het vak “Ticket” kun je ook nog bijkomende informatie zetten zoals het Belgacom mailadres.
Klik tenslotte onderaan op “sla wijzigingen op” en vermeld in je post dat je dit gedaan hebt.

Hallo Patrick,

Bedankt voor alle info. Door omstandigheden ben ik er nog niet toe gekomen om mij tot Proximus te wenden.

Echter raar maar waar sinds +/_ een week gaat alles ± normaal en krijg ik toch 3 tot 4 x per dag mail via de belgacom account.

Heb ik iets veranderd? Neen totaal niet wat volgens mij toch duidelijk wijst dat het probleem bij proximus ligt/lag.

Misschien ligt het aan het feit dat ik heel wat, zeg maar 30 % via andere e mail adressen ontvang maar dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk en wij gaan het nooit weten.

Nu , zoals het nu werkt is het voor mij voldoende en alle nieuwe zaken doe ik dan toch via de andere adressen en het "belgacom" adres mag stilletjes uitdoven.

Nogmaals bedankt voor uw respons

Met vriendelijk groet

Chris

Reageer