Toetsenbord werkt niet bij zoekvak Windows 11 instellingen

Vragensteller: 
Jan van der Stegen
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 11 Pro 22h2 build 226212.2361
Toelichting op vraag: 

Bij Windows instellingen 'zoeken' kan ik in het zoekvak niets invullen, het toetsenbord werkt daar niet, dit is bijvoorbeeld ook bij WhatsApp en Microsoft To Do, dus bij enkele Windows Store programma's. Kopiëren en plakken werkt dan weer wel. Ik kan in de kladblok tekst typen, deze kopiëren en dan in het zoekvenster plakken, maar het toetsenbord werkt niet in het zoekvenster. Verder werkt het toetsenbord bij alle andere programma's gewoon normaal, dus alleen bij die paar Windows apps.
Op internet heb ik al gezocht en alles geprobeerd, niets werkt. Het ligt waarschijnlijk aan het bestand 'ctfmon.exe' deze moet starten maar hij crasht meteen bij mij en creëert een dmp file: (ctfmon.exe.3480.dmp). Weet iemand of het aan dit bestand ligt en waarom kan ik dat bestand niet starten? Help?

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

afbeelding van Postbus

Hier staat mogelijk de oplossing van het probleem: https://www.bestanden.nl/...

De oplossing was gewoon Windows11 opnieuw installeren met behoud van apps en data. De nieuwste ISO bij Microsoft downloaden en over de bestaande Windows11 installeren, het duurt wel een paar uur, maar daarna werkt alles weer zoals het hoort.

Reageer