Samsung TV Netwerkinstellingen

Vragensteller: 
Martin Hermes
Windows
Toelichting op vraag: 

Ziggo abonnement, krijg heel veel meldingen op de TV "Netwerkinstellingen Netwerkkabel aangesloten OK" Als ik ok ok druk verdwijnt het maar komt even later weer terug soms hardnekkig en nat 10 seconden lang op de ok knop drukken helpt soms voor een tijd maar dan komt hij weer met zijn melding.
Ik heb alles wat je via de software van de tv kunt doen al gedaan maar het helpt niet ook niet fabrieksinstellingen. Wie heeft er een tip voor me?

Status: 
Vraag is nog niet beantwoord

Reacties

Dit heeft niets met gratis software te maken, dus de website van Samsung lijkt een betere optie.

Omdat je ook problemen met je usb aansluiting hebt, lijkt het mij een defect van je tv.
Edit: herstel, die vraag gaat over je pc en niet over deze tv. Dat heb ik te vlug gelezen, sorry!

Heb je al eens geprobeerd de tv geheel spanningloos te maken door de stekker er een kwartiertje uit te halen?

Ik heb een schakelaar om de stroom af te zetten als we naar bed gaan heeft hij de hele nacht geen stroom Dus ook geen stand by ik heb vanmiddag ViaPlay gekeken en Samsung tv kanalen niet 1 keer een melding en net een half uur geleden heeft de vrouw gekeken naar de standaard zenders en daar was het weer. Ik zal komende week alle kabels eens controleren af en toe bevriest het beeld of een melding dat de zender gecodeerd is en als ik dan een zender hoger of lager kies en weer terug ga is er weer normaal beeld. Ik heb mijn Philips TV er voor weggedaan maar de Samsung heeft dus dezelfde kwaal. Bedankt voor je reactie. gr. Martin

Als het probleem bij twee tv's optreedt dan ligt het in ieder geval niet aan die tv's.
Inderdaad de kabel controleren (misschien nog beter om die kabel te vervangen) en ook de lan poort van je modem en tv box controleren. Het kan zijn dat die poorten wat gecorrodeerd zijn. Dan wil een aantal keren de kabel er in steken en er weer uittrekken wel eens helpen.

ga ik doen bedankt !!!!!

Graag gedaan en hopelijk heeft het resultaat!

Als het probleem ook optrad bij je vorige TV (van een ander merk zelfs) dan is het voor 99,99% zeker dat het geen TV-probleem is. Probeer eens een andere HDMI-kabel. Of neem contact op met Ziggo, het kan ook aan het TV-kastje (ontvanger) liggen.

ga ik doen hartelijk bedankt !!!!

het probleem met de 2 usb poorten is op de pc niet op de tv

Had ik inderdaad al gezien. Zie de Edit bij mijn eerste reactie.

ik ga kijken bedankt !

Reageer