Error melding: Berichten in Postvak UIT nog niet verzonden

Vragensteller: 
Elephant59
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 10 Pro - 22H2
Toelichting op vraag: 

Beste forumleden,

Zoals het onderwerp laat zien, krijg ik de laatste paar weken "ineens"(?) deze melding (zie bijlage).
Enige voorkennis over mijn Outlook-instellingen is wellicht noodzakelijk.
Ik heb één "Postvak IN", één "Postvak UIT", één "Concepten" etc. en 3 groepen en 5 e-mailadressen:
- groep#1: heeft 2 e-mailadressen;
- groep#2: heeft 3 e-mailadressen;
- groep#3: heeft alle e-mailadressen (5x).
- archiveren staat sinds het begin OFF

Dus, alle nieuwe e-mails (van alle e-mailadressen) komen in één "Postvak IN".
En als ik e-mails verstuur, komen ze allemaal via één "Postvak UIT" in die ene "Verzonden items".

Nu is mijn "Post UIT" helemaal LEEG en in "Verzonden items" staan gewoon de verzonden e-mails....

Waar komt die melding nou vandaag of beter gezegd: waarom krijg ik die melding terwijl er klaarblijkelijk zichtbaar GEEN te versturen e-mails bestaan?!

Mijn specs zijn:
- Windows 10 Pro (22H2) ► up-to-date
- Microsoft Office 2016 ► up-to-date
- 16GB RAM
- CPU Intel i7-7700 @ 3.60GHz

Alle tips & trucs zijn welkom.
Bij voorbaat hartelijk dank.

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

afbeelding van WriTer

Gebruik al jaren geen Outlook meer, maar kan me herinneren dat als je zeer grote bestanden met je e-mails verzond Outlook wel even tijd had om deze te verzenden terwijl alles toch verzonden leek te zijn.

Met andere woorden, hij gaf visueel aan dat alles verzonden was terwijl op de achtergrond hij toch nog bezig was.
Kan misschien ook te maken hebben met een te traag internet of een storing dat alles niet zo goed verzonden geraakt?

Wacht even af of deze foutmelding blijft komen, misschien is deze na een paar keer/dagen weer verdwenen?

I stand with Ukraine!

Nou, mijn probleem lijkt te zijn opgelost, maar op een totaal andere en rare manier...!?!
Ik weet niet zeker hoe ik het moet uitleggen, maar ik zal het proberen.

In de standaardmap voor Outlook-gegevensbestanden ging ik ervan uit dat alleen mijn standaard hoofdgegevensbestand was opgeslagen.... niets vreemds aan.
Alleen had ik op de een of andere manier ook nog 4 andere Outlook-datafiles met de namen van de 4 e-mailadressen die ik heb.... maar dat waren LEEG datafiles (bijv. "xxxxxx.pst" à 265 kB).

Ik heb er één toegevoegd aan mijn Outlook-client en zag dat deze leeg was, alleen de standaardmappen, zoals wanneer je helemaal opnieuw begint, waren aanwezig.

Nadat ik dat gedaan had kreeg ik (nog steeds) de 'error'-melding. Voor de goede orde, na het opstarten van Outlook lijkt het erop dat tenminste enkele van de andere databestanden geactiveerd zijn?? (bijv. "~xxxxxx.pst.tmp" à 128 kB).

Toen ik het extra databestand uit de Outlook-client verwijderde en de andere databestanden naar een 'Backup'-map verplaatste, kwam ik de 'fout'-melding niet meer tegen.

Ik weet niet hoe die lege databestanden in die map verschenen, ik kan me niet herinneren dat ik ze ooit heb gemaakt, laat staan in de afgelopen 3-4 maanden.
Ik geloof ook niet dat ze door magie zijn verschenen of door een rare fout veroorzaakt door Outlook?
Dat gedeelte blijft voorlopig een mysterie, maar ik heb in ieder geval geen last meer van de vervelende 'fout'-melding.

Bedankt voor je poging om me te helpen en me meer inzicht te geven in Outlook, zeer gewaardeerd! Mijn probleem is OPGELOST, bedankt.

afbeelding van WriTer

Het is Microsoft, dus daar gebeuren soms wel meer eigenaardige toestanden die dikwijls moeilijk te verklaren zijn.
Misschien toch ergens een of andere crash gehad binnen Outlook die deze foutmelding veroorzaakt.

Als ik het goed begrijp en je kwam deze ~xxxxxx.pst.tmp bestanden tegen dan versterkt dit mijn gevoel van een crash, omdat dit bestanden zijn (.tmp = temporary/tijdelijk) waar je aan het werken was en normaal moeten verdwijnen als de bewerking achter de rug is en je de mail verzend.
Blijven zulke bestanden achter, dan kan je er bijna zeker van zijn dat er ergens iets mee was misgelopen.

Nu goed, het probleem is opgelost en toch blij dat ik je enigzins op weg heb geholpen.

I stand with Ukraine!

Reageer