Nieuwe anti-virus-software Microsoft Security Essentials gratis te downloaden
Microsofts nieuwe virusscanner Security Essentials is voor het eerst gratis te downloaden. Security Essentials beschermt tegen virussen, rootkits en spyware en is ook in het Nederlands te verkrijgen. Met Security Essentials probeert Microsoft voet aan de grond te krijgen op de markt voor anti-virus-producten.
Microsoft Security Essentials is de gratis opvolger van het geflopte (betaalde) Microsoft Live OneCare. De anti-virus-software biedt realtime-bescherming en gratis updates. De scanner zal zich eerst moeten bewijzen in onafhankelijke tests van anti-virus-software, maar volgens Ruud de Jonge van Microsoft Nederland gaat Security Essentials 'de markt verbazen qua kwaliteit'.
Interessant zal zijn hoe Security Essentials de concurrentiestrijd aangaat met andere gratis producten als AVG, avast! en AntiVir. De software is gebaseerd op Microsofts zakelijke beveiligingsproduct ForeFront en is ook in het Nederlands vertaald. Microsoft Security Essentials is verkrijgbaar voor XP, Vista en Windows 7.
Microsoft Security Essentials is gratis en in het Nederlands
Tijdens de installatie wordt gecontroleerd of u over een geldige, legale versie van Windows beschikt. Andere virusscanners kunt u beter uitschakelen of de-installeren als u Security Essentials probeert.
Download Microsoft Security Essentials gratis
Bron: Microsoft
Tekst bijgewerkt 29 september 2009 - 22:18u
Reacties
Gilbert Nijs
18 maart 2011 - 09:03
Hello,
Ik heb Microsoft Secuty Essentials gedowload, maar ik krijg geen icoontje op het bureaublad. Ik vind dergelijk programma uitstekend.
Hoe kan ik nu weten dat mijn computer beschermd is tegen virussen en spyware? Vroeger op mijn vorige computer had ik wel een icoontje en liet het programma een snelle scan uitvoeren. Nu kan ik het niet meet. Ben ik zeker dat mijn computer rekelmatig gescand wordt en dat er regelmatig updates uitgevoerd worden? Graag had ik een antwoord onyvangen op mijn e-mailadres. Dank bij voorbaat.
A.K
18 maart 2011 - 13:03
Er hoort een groen icoontje rechtsonder in het systeemvak te staan (met vinkje als alles up-to-date is).
De updates kun je het beste handmatig controleren door op "Bijwerken" te klikken anders kun je wat achter komen te liggen (updates kunnen doorgaans binnengehaald worden rond/na 15:00 uur 23:00 uur en 7:00 uur (nederlandse tijd), als onder "Bijwerken" bij "Definities gemaakt op" staat dat de laatste om 12:00 uur was is deze in de praktijk pas omstreeks 15:00 uur geïnstalleerd, ongeveer 8 uur later omstreeks 23:00 uur kun je meestal de volgende weer binnenhalen door zelf op "Bijwerken" klikken, anders update MSE maar één keer per dag via Windows Update (als je de pc tenminste op het juiste moment aan hebt staan).
De geplande scans starten onder bepaalde omstandigheden ook niet altijd, b.v. als dit om 18:00 uur is gepland en je de pc pas uren later opstart of uit de slaapstand haalt en daarna eerst meteen zelf op "Bijwerken" klikt, dan zal MSE de scan niet altijd inhalen is mijn ervaring (dit gebeurt als MSE is ingesteld om eerst te updaten vóór de scan begint heb ik opgemerkt). Dus ook dit doe ik voor de zekerheid even wekelijks handmatig, is een kleine moeite zo lang het gratis en goede bescherming blijft bieden...
Hopelijk zal MS deze kleine tekortkomingen in de toekomst verhelpen...
Cravate
3 april 2010 - 17:04
Er staat bij de diverse reacties een hoop onzin en geneuzel,
maar dat even terzijde......
Als je Microsoft Security Essentials installeert dan is het voor het systeem gewoon het beste om alle andere, eventueel aanwezige, virusscanners te verwijderen omdat het systeem anders ontzettend vertragend zal werken. Na het installeren is je systeem en dus ook je internetverbinding een stuk sneller (neem de proef maar eens op de som en test de internetsnelheid maar eens voor de installatie, met je oude virusscanner dus, maar eens uit..... Dikwijls wordt de snelheid verdubbeld en soms zelfs nog wel meer!
Overigens wordt de Windows Defender automatisch gedeactiveerd omdat die immers niet meer nodig is, dus die kun je via het configuratiescherm (software) rustig verwijderen....dus weer meer ruimte!
Bezoeker
15 november 2009 - 10:11
Perfecte scanner.
Voor mij geen Avast,AVG, Avira.
Het handmatig bijwerken gaat zo snel, (veel sneller dan
bovenstaande scanners)dat ik de automatische update nog
geeneens gebruik.
Bij het opstarten van de pc even bijwerken en klaar.
Het gezeur dat de boel word vertraagt klopt niet.
Heb het idee dat een hoop mensen hier andere programma's,
scanners ernaast laten draaien.
Je hebt windows defender ook niet nodig,MSE scant ook op spyware.
Zeker als je een router hebt,is de ingebouwde windows firewall + MSE voldoende.
Meer veiligheids software conflicteert alleen maar.
Bezoeker
15 november 2009 - 20:11
mee eens is top scanner op windows7 perfect
Bezoeker
3 november 2009 - 00:11
Fijne scanner dit
m soft kent als geen ander haar eigen besturings systeem dus dat heeft al een voorsprong op de rest
het vreet geen recources en vertraagt nauwlijks .... avg is hier de purullenbak in verdwenen .... laat in verhouding virusssen liggen die mse meteen op pikt en verwijderd
ja ook de sporen in de registratie bestanden
loopt lekker soepel op een pentium 4 met windows 7... gedraagt zich ook niet opdringerig
en wat email aangaat
als je een besmette bijlage wilt openen is Mse je al voor
Bezoeker
2 november 2009 - 08:11
Ik ben vanwege de voortdurende update problemen overgestapt van AVG naar avast!. Een overstap naar MSE lijkt me gezien de opgedane ervaringen met updaten weinig zinvol. Ik heb geen zin om dagelijks op foutmeldingen te moeten reageren en al helemaal niet om te controleren op het achterwege blijven van dergelijke meldingen.
Bezoeker
29 oktober 2009 - 15:10
nu als ik naar windows defender kijk ( nog nooit iets uitgevoerd , opgespoord of wat dan ook) ben ik sceptisch over dit hele gedoe hier
Bezoeker
27 oktober 2009 - 11:10
Een hoop herrie voor niets.
Ongeveer de helft van de gebruikte pc's zijn 64 bits en daar werkt het programma niet op. EN TOEN MICORSOFT????????????
Onbegrijpelijk dat een dergelijke fabrikant daar niet aan denkt.
Bezoeker
17 november 2009 - 12:11
even goed lezen is ook voor 64 bits,brullen voor niets jammer.
freddie
17 oktober 2009 - 12:10
heb je windows defender nog wel nodig of niet.
Bezoeker
17 oktober 2009 - 13:10
Bij Vista wordt Defender automatisch uitgeschakeld. Bij XP niet. Ik heb Defender hier wel verwijderd want dit zit in de nieuwe MSE ingebouwt. Antivirus maar ook antispyware. En daar was Defender toch voor. Als je naderhand probeert Defender terug te zetten in XP, dan wordt dit tegengehouden met de mededeling "Windows client protection" en eerst andere software te verwijderen. Er staat bij alleen W.firewall en W.mse op.
Bezoeker
14 oktober 2009 - 22:10
Ik gebruik MSE nu een week en ik ben redelijk positief. Scanner werkt snel en goed,vond een virus na de eerste uitgebreide test die Norton niet had ontdekt.
De updates verloopt ook prima, gewoon met windows updates en bijna dagelijks.
Wel vreemd dat soms na de laptop lang uit is geweest en het weer aanzetten dat het erg lang duurt dat vista en alle opstart programma's draaien. dit duurt dan enkele minuten en is niet elke keer als ik de laptop aanzet.
ik heb een pentium dualcore 1,6 ghz met 2gb en mse werkt er vlot mee. laptop draait soepeler nu dan met norton.
Zoals windows defender een goed programma is, is dit denk ik ook wel een goed programma.
Ik laat het voorlopig op mijn laptop staan.
Bezoeker
14 oktober 2009 - 12:10
gedoe,als je een goede scanner er op heb waarom wisselen.
Bezoeker
14 oktober 2009 - 11:10
Dit is een antwoord van Microsoft naar aanleiding van een vraag over auto update in mse.
Een antwoord van niks naar mijn mening.
Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services.
U beschrijft in uw mail dat u niet gebruik kunt maken van het automatisch updaten van Microsoft Security Essentials.
Dit klopt, aangezien MSE een eigen methodiek heeft voor het updaten.
Methode 1:
Als MSE niet handmatig wordt geupdatet, zal het programma via de Windows Automatische Updates zelf gaan zoeken naar nieuwe virusdefinities. Dit gaat uiteraard enkel als u de Automatische Updates heeft ingeschakeld ipv Handmatig.
Methode 2:
U heeft de mogelijkheid om MSE in te stellen een geplande scan te laten uitvoeren om de zoveel tijd. Hierbij kan u aanvinken of u wenst dat, vóór elke scan begint, het programma de nieuwste virusdefinities zoekt en inlaadt.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, hoor ik graag van u het resultaat van de geboden oplossing.
Met vriendelijke groeten,
Maarten Roex
Teleperformance Technical Help namens Microsoft Customer Service en Support
Tel. Nederland: +31 (0) 20 5001500
Tel. België: +32 (0) 25033113
E-mail:v-42maro@mssupport.micros...
Online ondersteuning: http://support.microsoft.com
Beveiligingsupdates: http://www.microsoft.com/...
Bezoeker
13 oktober 2009 - 21:10
Het programma is echt Top. Heb lange tijd ook gebruik gemaakt van FF maar ben helemaal hiervan genezen en gebruik IE8. Het geheel werkt echt snel.
Bezoeker
12 oktober 2009 - 14:10
Alhoewel de updates traag zijn kan ik toch wel positief zijn over de nieuwe mse. Dan maar handmatig updaten. Misschien verbetert dit nog. Een volledige scan duurt 40min. terwijl dit met avg 100min. was. Ook 't cpu verbruik is maar een fractie hiervan. Bij mse ongeveer 35% terwijl avg vrijwel continue op 100% staat bij een scan. Een mbam scan (snelle) 2min. dit was 5á6min. Kortom,'t scheelt enorm veel tijd en me PC vind 't waarschijnlijk ook een stuk prettiger. En geen valse meldingen meer terwijl avg altijd wel een flinke lijst met waarschuwingen heeft na een scan. Avast is op mijn PC ook niet zo snel als mse. scan duurde ongeveer een uur. Dus kortom toch wel degelijk een flink aantal pluspunten ondanks de ietswat trage updates. Maar zo erg vind ik nu ook weer niet op even te update handmatig. PC is Vista: 2x 2,3GHz 4GB Maar precies hetzelfde verhaal geldt ook voor me oude XP machine en me mini XP laptop.
Bezoeker
12 oktober 2009 - 10:10
terug naar avast is beter,mse werkt voor geen meter zit al dagen op een update te wachten weg er mee.
Bezoeker
11 oktober 2009 - 22:10
Op mijn PC met zowel XP, Vista als 7, heb ik een probleem met Defender onder Vista.
Bij het opstarten wordt het systeemvak niet snel gevuld en blijft het netwerk nog geblokkeerd.
Dit alles duurt verscheidene minuten, waarna de PC verder opstart en normaal werkt.
Alleen wanneer eerst Defender uitgeschakeld is, dan is er ook onder Vista geen opstart-probleem met MSE.
Er is bij Vista op mijn PC dus duidelijk een conflict gaande tussen Defender (die op Automatisch starten blijft staan) en MSE, voordat Defender uiteindelijk gestopt wordt.
Onder Windows 7 wordt Defender zonder enig merkbaar probleem gestopt en/of op Handmatig starten gezet.
Bij Windows XP draait MSE probleemloos naast Defender, zonder dat deze laatste gestopt wordt.
Het lijkt me echter verstandig om bij Windows XP Defender te deïnstalleren, omdat de functionaliteit al in MSE is opgenomen.
GSM
Bezoeker
11 oktober 2009 - 12:10
Heb MSE er vanaf begin opstaan en ik moet zeggen dat ie bij mij goed werkt, ook geen problemen met updaten!!
Doet gewoon goed zijn werk, heb zelf ook een paar testen gedaan en houd ze netjes tegen, wat trend micro door liet gaan.
Zet gewoon pc tools firewall er naast ( Gratis ) en ik heb het vertrouwen in de beveiliging van mijn pc!! Het is wel zo dat je gewoon uitkijken moet welke website's je bezoekt, maar dat geldt voor alles, niet alleen voor MSE.
Alles waterdicht lukt toch niet, ook niet bij de betaalde versie's maar die zullen dit nooit toegeven, want dan kunnen ze de deur wel sluiten.
Ik zou zeggen tegen de mensen die twijfelen gewoon doen!!! en download eventueel SPYBOT anti spyware programma, ook deze is GRATIS en alles loopt gesmeerd zonder vertraging, wat ik hier ook lees.
Maar een kein beetje pc gaat goed met deze scanner om EN NIET TRAAG!!
Dit is mijn oordeel.
Bezoeker
10 oktober 2009 - 12:10
werkt toch wel oke
Bezoeker
8 oktober 2009 - 14:10
live onecare was een flop en was een betaal versie,moet dezen beter zijn dan of is gewoon live onecare met een anderen jas,en dan gratis.
Bezoeker
6 oktober 2009 - 21:10
hangt er vanaf welke trein?
Bezoeker
6 oktober 2009 - 14:10
geen mail scanner update die niet goed werk is traag,dus lekker alvast home avast 5 nog even wachten is super snel.
Bezoeker
6 oktober 2009 - 14:10
gewoon avast snel en geen problemen
Bezoeker
6 oktober 2009 - 12:10
Update microsoft security essentials
Is er trouwens nou iemand bij wie de auto update wel werkt?
Bezoeker
7 oktober 2009 - 13:10
Ja. Wordt dagelijks bijgewerkt
Bezoeker
7 oktober 2009 - 13:10
En je hebt gewoon de NLversie ook nog. Op 2x XP en 1x Vista gezet in NLversie en me auto update werkt nergens. Verder staat er behalve windows firewall (en defender op XP) niks mee te draaien. Heel vreemd. Of auto scan nu aan of uit staat, het maakt niks uit.
Bezoeker
7 oktober 2009 - 15:10
Ik heb Vista Ultimate. Hij wordt bijgewerkt door Windows update. Werkt prima
Bezoeker
6 oktober 2009 - 10:10
Beetje vreemd dat Microsoft Security Essentials geen e mail scanner aan boord heeft. Werk al jaren met Microsoft Outlook. Dus ik heb niks aan dit programma?
Bezoeker
5 oktober 2009 - 19:10
Hoe dan ook ik moet wel lache om bepaalde reactie's
gewoon installeren werkt als een trein!!! laat je niets wijs maken door de betaalde versie's
Bezoeker
5 oktober 2009 - 12:10
vertraagd wel een hoop met avast 920 kbps mse 520 kbps dat is wel veel.
Bezoeker
6 oktober 2009 - 19:10
Bij mij is Avast ook veel sneller....
Bezoeker
8 oktober 2009 - 13:10
avast 5 is nog sneller
Bezoeker
4 oktober 2009 - 22:10
zit er bij MSE ook een firewall bij of maakt MSE gewoon gebruik van standaard windows firewall?
Bezoeker
5 oktober 2009 - 07:10
mse zit geen firewal op
Bezoeker
4 oktober 2009 - 20:10
nu zou zeggen een gewoon(gratis)antivirusprogramma zettten lijkt me gewoon vanzelfsprekend en noodzakelijk, der zijn genoeg gratis programmas op deze site te vinden, waarom experimenteren met onbekende gegevens, tijd te veel of graag risiconemend????????????????????? voor risicos is microsoft hiermede wel een heel goeie sparringspartner!!!!
Bezoeker
4 oktober 2009 - 16:10
dit is gewoon een goede scanner even de av test lezen jammer voor norton en anderen zeer zeker een pluim waart wordt alleen nog maar beter wat wil je nog meer gratis en zo moet ook zijn.
Bezoeker
4 oktober 2009 - 11:10
Ik heb MSE geinstalleerd op VISTA en XP.
Werkt perfect.
Wat ik lees in de reaktie hier boven kan best waar zijn.
Als je Alleen MSE en DEFENDER installeerd zijn er geen problemen dus gooi al die
andere TROEP eraf.
Bezoeker
3 oktober 2009 - 20:10
in een woord:prachtig
Ongeregistreerd...
2 oktober 2009 - 18:10
Deze Link werkt wel.
http://www.microsoft.com/...
Ongeregistreerd...
2 oktober 2009 - 15:10
ik kom er nu (=vrydag 2okt09) achter, dat de laatste automatische virus update was van 30sep09! Even handmatig bijgewerkt! Heb toen de virusdefinities van 1okt09 gekregen!!! Ik ga nu MSE erafhalen en een nieuwe virusscanner erop zetten! Dit lijkt nergens op!
Marc,
Barneveld
Ongeregistreerd...
2 oktober 2009 - 14:10
Updates komen tergend langzaam binnen. Alleen je weet nooit wanneer. Het werkt dus wel maar zeer langzaam en spaarzaam. Ik hoop dat dit nog verbetert. 1 autom. update in 2 dagen tijd. Dat doet volgens mij de slechtste virusscanner nog niet eens, zo langzaam.
Ongeregistreerd...
2 oktober 2009 - 07:10
Nou ik Microsoft Security Essentials onder Windows 7 verwijderd geen automatische update en dat ga ik niet elke dag met het handje doen. Ga lekker weer Avast installeren.
Ongeregistreerd...
1 oktober 2009 - 20:10
Wat is dit nu? probeer ik te downloaden, krijg ik dit, IK ZIT GEWOON IN NEDERLAND HOOR (Niet beschikbaar in uw land of regio
U bevindt zich klaarblijkelijk in een land of regio waar Microsoft Security Essentials niet beschikbaar is. Bedankt voor uw belangstelling voor Microsoft Security Essentials.
Ongeregistreerd...
2 oktober 2009 - 17:10
Zelfde probleem als jou.
Jammer dat hier geen reacties op komen
Ongeregistreerd...
3 oktober 2009 - 10:10
Kijk maar eens onderaan de niet beschikbaar voor uw locatie pagina achter "contact us"
Er is gedetecteerd dat Javascript op uw computer is uitgeschakeld. Om de beste ondersteuningservaring te hebben, moet u functionaliteit Uitvoeren van scripts - Actief inschakelen.
En je moet ook nog de pagina invoeren in "vertrouwde sites".
Eindeloos geklungel. En dan werkt het nog niet ook.
Daarom gebruik ik IE ook nooit, die zit vol met die vuile ActiveX en VBscript.
Laat voor mij maar zitten dat Security Essentials, avast rules.
Bezoeker
19 oktober 2009 - 12:10
Welnu hier is dan een reactie. Ik had hetzelfde probleem, en ik denk dat het IE8 ligt. Want toen ik het Windows AV programma binnenhaalde met OPERA ging dat perfect. Waarom??? Weet ik niet maar het werkt wel.
Groetjes Tabitha
Ongeregistreerd...
1 oktober 2009 - 18:10
panda cloud is nog veel simpeler
Ongeregistreerd...
1 oktober 2009 - 17:10
Ik heb windows Xp sp3. Kan aan mij liggen maar mijn desktop werd wel slomer, vooral bij het aanzetten v/d computer bleef het logo onderin lang rood naar 2.5 min werd hij groen. Ik blijf dan toch maar bij Nod32.
Ongeregistreerd...
1 oktober 2009 - 16:10
de eerste test is goed verlopen
Zoals op de site van computertotaal is te lezen, zie http://www.computertotaal... , presteert dit programma prima.
Ongeregistreerd...
1 oktober 2009 - 09:10
De automatische update (bijwerken)voor Definities van virussen en spyware werkt niet en het lijkt mij niet handig deze handeling handmatig te moeten doen.
Bezoeker
5 oktober 2009 - 23:10
Bij mij is dat ook zo. Ik heb ondertussen via Help een bericht via Contact verzonden met de opmerking daarover naar hun Helpdesk, nu maar afwachten of er antwoord op komt binnen de 24 uur. Ik heb hun gezegd dat als dat nog lang zo blijft dat ik dan terug Avast zal nemen.
Doe dat ook eens en dan zullen ze daar meer op letten.
fred
8 februari 2011 - 18:02
kijk bij automatische updates en dan zal je zien, dat daar de updates voor mse staan.
Bezoeker
9 oktober 2009 - 22:10
De automatische update staat ingesteld op één keer per 24 uur. Maar wanneer de computer in standby gaat of uitstaat duurt het weer een hele tijd voor je een update krijgt. Dit kan verbeterd worden met een ingreep in het register. UITLEG VOOR Xp
Start regedit: Ga naar HKLM-software-microsoft-microsoft antimalware.
Klik recht op die sleutel, klik op machtigingen en zet een vinkje bij volledig beheer.
Onder Microsoft Antimalware zit de sleutel Signature Updates en daaronder SignatureUpdateInterval. Dubbelklik daarop en vervang 18 door 1.
Zet nu terug de machtigingen zoals ze stonden (enkel een vinkje bij lezen)
Nu wordt er elk uur naar updates gezocht. Soms zijn er 3 per dag.
Bert
30 september 2009 - 16:09
Microsoft overleeft eerste test.
http://www.security.nl/ar...
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 14:09
Welke e-mailprogramma's hebben een eigen virusscanner? Ik denk toch toch hooguit aan spamgereedschap?
Koala.
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 14:09
Aanvulling.
U bedoelt wellicht dat veel providers al dan niet tegen betaling de mail op virus scant. Dit is niet altijd het geval.
Groet
Koala
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 14:09
Ik bedoel dat bijvoorbeeld thunderbird een ingebouwde e-mailscanner heeft.
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 12:09
Heb nog niets gelezen of deze ook een e-mailscanner onboard heeft........
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 13:09
Heeft hij niet, in principe heeft je mailprogramma al een goede e-mailscanner. Het zou de antivirus alleen maar logger maken.
Bezoeker
4 oktober 2009 - 14:10
hij scand hem wel alleen bij het openen net als bij av
angel
18 juli 2010 - 14:07
Toch beter lezen, want het staat zeker wel op diverse site's aangegeven dat er een e-mail scanner bij inzit, ik zelf heb er veel over gelezen en kwam op bijna elke site wel tegen de dat de mail scanner er bij aanwezig is.
Koala
30 september 2009 - 12:09
Hallo,
Heb probleemloos Microsoft Security Essentials (MSE) geïnstalleerd. Avira Premium uitgeschakeld, niet verwijderd. Had Spyware Blaster nog in bedrijf en Malwarebytes passief.
Na de snelle scan werd alles in orde bevonden. Internet Explorer gestart , maar dat gaf problemen en Windows stortte volledig in. Ik heb al enige tijd de Firewall Online Armor in gebruik en het pictogram daarvan verdween uit de taakbalk. Alles muurvast.
Met veel "hocus pocus" ben ik er uiteindelijk in geslaagd via "veilige modus" terug te keren naar een punt waaop alles nog in orde was. MSE verwijderd.
Van mij geen enkele kritiek op dit nieuwe programma, maar ik vermoed dat Online Armor en het nieuwe programma niet op elkaar gesteld zijn. Uiteraard is het mogelijk dat ik onvoldoende zorgvuldig en deskundig het aktuele beveiligsprogramma uitgeschakeld heb.
Voorlopig ga ik nog maar voort met, het uitstekend functionerend, Avira.
Groeten
Koala
madmedicus
30 september 2009 - 15:09
Conflict met spyware blaster is zeker mogelijk. Zie: http://social.answers.mic...
Of dat dan betekent dat het probleem ligt bij MSE vind ik wat vergaand. Spyware Blaster geeft wel vaker probleempjes met andere programma's
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 11:09
Heeft essential ook een e-mail scanner aan boord
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 11:09
Een hele goede vraag. Ik kan hier ook niets over terug vinden in alle mededelingen over dit prog.
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 11:09
Uuhmm Hoe zet ik hem op Nederlands heb nu Engels. Zie bij settings geen taal of iets dergelijks...
Bert
30 september 2009 - 11:09
Onder de hele grote knop DOWNLOADEN staat - Locales and languages -
Kies eerst hierbij voor NL en ga dan verder. Ik denk dat je de versie die je nu hebt eerst moet verwijderen en opnieuw moet beginnen. Binnen 't programma zie ik ook niets om dit later om te zetten.
Bert
30 september 2009 - 10:09
Ik ben nu al helemaal om. Op Vista en XP geinstalleerd. Bij Vista wordt wel defender uitgezet automatisch maar bij XP blijft deze gewoon standaard aan. Bij Vista kan je nogwel defender aan zetten in beveiligingscentrum als je wil. Maar ik laat 't voorlopig even bij de Windows instellingen en aanpassingen w.b.t. 't wel/niet aanzetten van defender. Nou maar hopen dat 't ook echt goed werkt.
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 10:09
zeer goed progamma zeker aan te raden
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 09:09
Kun je dit programma ook instellen voor een automatische scan?
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 10:09
ja zeker met de instellingen ga naar geplande scan
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 09:09
Schitterend! Snel en doeltreffend zonder een aanslag op het systeem te zijn. Helaas AVG, Avira, avast ...
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 07:09
Simpel maar effectief. Geen vertraging tijdens de updates, geen storende meldingen, tijdens de scan vond hij zelfs 2 virussen die door avast niet waren ontdekt.
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 07:09
PRACHTIG, dit wordt een serieuze concurent voor de andere gratise virus- en spyware producten.
Ongeregistreerd...
29 september 2009 - 22:09
kun je dat zelf niet concluderen? hoe moet je anders verder met de installatie? beetje nadenken kan geen kwaad!
Ongeregistreerd...
29 september 2009 - 20:09
Wil U wel even vermelden in de uitleg tekst dat bij het installeren men wel even moet
VALIDEREN.
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 07:09
Wat is er mis met valideren?
Er worden verder geen identificeerbare gegevens van jou opgenomen, net als met meer zaken zoals windows media player. Het kost ook nog nauwelijks tijd. Al met al vind ik de validatie juist een hele goede zaak om de mensen met illegale versies niet verder te bevoordelen.
Ongeregistreerd...
29 september 2009 - 19:09
Heb essentials gedownload en geinstalleerd. Update gaat vlot, eerste snelle scan nam 20 minuten in beslag. Lijkt het syteem niet te zeer te vertragen, is een oudere laptop met 1.3 Ghz M processor. Tijdens de scan loopt alles wel trager. 1e indruk is goed te noemen. Ga dit een tijdje aanzien.
Ongeregistreerd...
30 september 2009 - 16:09
Ik zou toch wat meer werkgeheugen plaatsen als ik jou was. M'n XP - 1,7GHz 1,5GB - deed 20sec. over een snelle scan. M'n Vista - 2x 2,3GHz 4GB - 80sec met een snelle scan.
Bezoeker
4 oktober 2009 - 16:10
gelul de eerste scan duurt 20 minuten en dan de snelle scan rond de 2 minuten
Ongeregistreerd...
29 september 2009 - 17:09
Sinds deze scanner uit kwam,eind juni, heb ik hem gedownload van softpedia en eerlijk is eerlijk eindelijk eens een goed product uit de stal van microsoft.Hij pakte gelijk 2 virussen die avira lieten liggen. Ondertussen al weer een upgrade gehad en de scanner ziet er eenvoudig maar begrijpelijk uit. Ik heb wel het idee dat ie de computer wat vertraagt en ook microsoft defender wordt uitgeschakeld omdat je bepaalde programmas van dat progje weer terug vind in de scanner. In ieder geval het is het een probeersel al met al waard. [de recensies op softpedia zijn in iedergeval lovend].
Bezoeker
8 oktober 2009 - 09:10
ja ook ik had dezelfde ervaring een trojaans paard dat eerst een dure Norton nooit had ontdekt en daarna avast ook niet, mijn complimenten
Ongeregistreerd...
29 september 2009 - 15:09
Ben benieuwd hoe deze gaat scoren.
Voorlopig staat Avast! hier prima te werken.
Reageer