Opnieuw problemen met NPO Start app: items kunnen niet afgespeeld worden
Primaire tabs
Update 17 juli 2024: weer problemen NPO app
Na de vele problemen die de mislukte introductie van de vernieuwde NPO Start/Plus app eind vorig jaar gaf, zijn er diverse onderhoudsupdates verschenen die de situatie op de verschillende platforms moet verbeteren.
Toch is de functionaliteit nog niet compleet en melden veel gebruikers weer nieuwe problemen. De laatste dagen kunnen sommige bezoekers van GratisSoftware.nl niets meer bekijken in de NPO app en kunnen items niet afgespeeld worden. De boosdoener lijkt een nieuwe update voor de app te zijn, waarna opnieuw ingelogd moet worden.
Op deze service pagina van NPO staan heel veel missende functies en storingen vermeld
Laat in de reacties hieronder weten welke problemen jij nog hebt en welke functionaliteit jij nog mist in de NPO app!
Update 12 april 2024: nog altijd niet alle problemen verholpen
Na de vele problemen die de mislukte introductie van de vernieuwde NPO Start/Plus app eind vorig jaar gaf, zijn er diverse onderhoudsupdates verschenen die de situatie op de verschillende platforms moet verbeteren.
Het koppelen van de meeste smart tv's en mediaboxen is weer mogelijk. Ook kun je eindelijk inloggen en live tv kijken op Apple TV. Op Android kun je series weer volgen en aan je favorieten toevoegen. Op iOS komt dit later nog. Ten slotte is de ondersteuning voor Chromecast verbeterd.
Nieuwe functionaliteit wordt nog altijd toegevoegd. Onder andere kinderprofielen en het automatisch beginnen van een volgende aflevering van een serie staan nog op de planning. Bijna vijf maanden na de vernieuwing van de app zijn nog altijd niet alle kinderziektes verholpen... We wachten af.
Originele bericht 4 december 2023
De NPO heeft zijn NPO Start (en NPO Plus) app de afgelopen weken vernieuwd. Er zijn updates voor de website en de Android en iOS apps waarin het uiterlijk en de hele backend op de schop zijn gegaan. NPO Start en Plus zouden nu minder capaciteitsproblemen (haperingen) moeten hebben.
De app en website zijn vanaf de grond weer opgebouwd maar helaas ontbreekt momenteel nog bepaalde functionaliteit, zoals aanmaken van favorieten, verderkijken naar volgende afleveringen en het kinderprofiel. Casten/streamen via AirPlay vanuit de iOS app van NPO kan eveneens nog problemen geven.
Ook was het koppelen van/inloggen bij NPO Plus op je smart TV, Android/Google TV, mediabox van Ziggo en KPN of Apple TV een tijdlang niet mogelijk... Voor de meeste platforms zouden de problemen nu verholpen moeten zijn, maar Apple TV wacht nog op een update.
En oudere Sony, Philips, Panasonic, Loewe, Hisens en HBBTV televisies die geen Android/Google TV draaien maar een native app gebruiken worden definitief niet meer ondersteund. Casten/streamen van je mobiele apparaat naar je televisie (met behulp van ChromeCast bijvoorbeeld) zou nog wel moeten kunnen.
De NPO heeft er voor gekozen de vernieuwde NPO Start/Plus app gefaseerd uit te rollen. Eerste werden de mobiele platforms (Android en iOS) bediend, daarna Android/Google TV en mediaboxen van KPN en Ziggo en tot slot moet Apple TV nog een update krijgen. Met als gevolg dat abonnees van NPO Plus dagen tot weken geen Plus-inhoud op hun televisie konden kijken. Zeer onnadenkend en klantonvriendelijk, deze keuze van de NPO...
Als je nog problemen ondervindt kijk dan eerst of er een update is voor de NPO Start app op jouw platform: Android/Google TV, Ziggo/KPN mediabox, Apple TV, Android of iOS. Je kunt vaak op meerdere manieren NPO Start/Plus gebruiken: ook via de mediabox van Ziggo of KPN.
Overzicht uitrol vernieuwde NPO Start/Plus app
Televisie met Android/Google TV | NPO Start/Plus zou weer moeten werken |
Mediabox Ziggo/KPN | NPO Start/Plus zou weer moeten werken |
Oudere televisies zonder Android/Google TV | Deze native NPO Start apps worden niet meer ondersteund |
Apple TV | Update voor NPO Start app wordt binnenkort verwacht |
Onze vraag is:
Had/heb jij problemen bij de uitrol van de nieuwe NPO Start/Plus app?
En in de reacties horen we graag een toelichten en of je abonnee bent van NPO Plus!
Reacties
Mechteld Westerhout
28 aug 2024 - 19:34
Kan geen NPO start meer bekijken op IPad. Zowel NPO app geüpdatet als de Ipad.
Sinds ongeveer 19 augustus geloof ik.
Op smart tv gelukkig wel
heleen
26 aug 2024 - 14:00
Op npo/start en npo/plus krijg op op verschillende apparaten de foutmelding:403 Error the request could not be satisfied. Het lukte 1 keer op mijn tablet om op npo/plus te komen maar daar kon ik geen enkel programma bekijken. Telefonisch contact geprobeerd te krijgen met npo webcare maar dan kwam ik in een eindeloze wachtrij. Dit is volkomen waardeloos. Op geen enkele andere streamingdienst heb ik problemen alleen npo werkt niet. Ik kijk het nog een week aan en zeg dan mijn betaalde abonnement op. Betalen voor niets beschouw ik als een wanprestatie.
Steffie
23 aug 2024 - 22:09
Ik kan sinds 20 augustus 2024 op smartphone en tv helemaal niets afspelen. Er staat: dit item kan niet afgespeeld worden. Dit is bij alle items. Ik heb app opnieuw geïnstalleerd,helpt niets.
Nico
25 aug 2024 - 14:55
Idem hier, vandaag 25/08/2024 zelfs F1 Zandvoort niet live kunnen meevolgen, wat een amateurisme. Moet het nu volgen op een Franstalige Belgische zender (Tipik)... zware teleurstelling!
Marjon
25 aug 2024 - 21:16
Hier net zo. App werkt niet op tv of smartphone. Zelfde foutmelding.
Herman
29 aug 2024 - 10:02
Indd ik heb precies hetzelfde probleem, gisteren werkte het wel even. Vandaag helaas niets ook niet via smartphone/ laptop etc. Waardeloos. Wat n stelletje amateurs.
Bezoeker
22 aug 2024 - 20:25
Inloggen geen probleem op tablet of telefoon maar daarna gebeurt er vervolgens niets meer.
Anja
16 aug 2024 - 17:18
Werkelijk, niet te doen: wilde een serie terugkijken die ik al eens heb gezien een paar jaar geleden. Staat dus als "reeds gezien" geregistreerd. Nergens een functionaliteit "terugzien vanaf het begin" en nog eens kijken lukt dus niet. Heb maar een extra account aangemaakt die nog geen kijkhistorie heeft, dan lukt het wel. NPO gemaild over deze klacht, geen reactie.
Carla
13 aug 2024 - 19:55
Bij het kijken van documentaire, knalt hij er 3 x uit!
Bezoeker
23 jul 2024 - 17:04
Bij het kijken naar een serie,schakelt de tv uit meerdere keren soms.
Kan ook niet doorkijken moet iedere keer terug naar startmenu voor volgende aflevering
Bezoeker
21 jul 2024 - 22:21
Bij het kijken van series schakelt de NPO app geheel uit. Dat gebeurt bij altijd en soms meerdere malen in één uitzending. Heel af en toe gebeurt dat niet.
RobOss
17 jul 2024 - 19:47
Vandaag werkte NPO Start niet meer op Samsung Smart TV.
Inloggen optie gebruikt en hierop volgt een inlogcode.(8-cijfers code)
Daarna op mijn laptop ingelogd in mijn account en de TV gekoppeld met de code van de TV.
Hierop werkt alles weer.
Bezoeker
17 jul 2024 - 17:39
‘NPO Start’ is een regelrechte miskleun.
De voorganger ‘Uitzending Gemist’ functioneerde daarentegen wel…
Bezoeker
16 jul 2024 - 20:44
Ik moest opnieuw inloggen dat is gelukt maar kan ook niets meer zien
Item kan niet afgespeeld worden
Heel waardeloos betaal er wel voor
Marijke
Bezoeker
16 jul 2024 - 18:08
Na update app inloggen en koppelen komt bij alles wat we willen kijken: dit item kan niet worden afgespeeld. We kunnen niets meer kijken.
Henk
16 jul 2024 - 19:37
Idem: ook vandaag updated, en ook wij kunnen niets meer kijken.
Henriette
17 jul 2024 - 08:25
Hier hetzelfde probleem!
Wij zijn niet blij met de nieuwe NPO app. Regelmatig problemen. Dat was bij de vorige niet zo.
Bezoeker
21 aug 2024 - 21:37
Bij mij exact hetzelfde
John
7 jul 2024 - 13:15
Programma dat we kijken (oogappels) stopt zomaar regelmatig. En dan moet je het programma weer opnieuw opstarten. Heel irritant.
Juul
7 jul 2024 - 10:27
Voetbal EK live kijken? Natuurlijk niet. Daarvoor krijg ik al dagen live wielerverslagen onder de kop EK Voetbal.
Ongelooflijk dat de NPO al jaren niet in staat is om een gebruiksvriendelijke app te bouwen. Niet alleen de vernieuwde versie, ook de oude app was dramatisch. In ieder geval had de laatste voor de hand liggende functies die ontbreken in de nieuwe.
HMS
1 jul 2024 - 17:28
Nieuwe gebruiker van NPO-Plus; het eerste programma dat ik bekeek (Meisjes van de Goede Herder) stopte gewoon na 20 minuten. Na opnieuw starten kon ik niet doorspoelen en de app onthoudt dus niet waar je gebleven bent. Je kunt dus sowieso niet doorspoelen begrijp ik en als een programma steeds opnieuw begint als je de volgende dag verder wilt, kom je er nooit doorheen! Vooralsnog zeer ontevreden dus!
Johan
20 jun 2024 - 23:03
Het logo voor chromecast verdwijnt steeds, alleen na een restart van de android tablet verschijnt het logo. Bij netflix werkt het steeds.
Bezoeker
20 jun 2024 - 20:58
Npo plus start weer op, kan inloggen maar beeld hapert steeds, kan dus niet kijken
Popkje
15 jun 2024 - 12:57
ingelogd via de tv; koppelen ging goed maar traag.
bij het kijken van het programma veel haperingen, en uiteindelijk bleef het programma 'hangen'.
Nadine
8 jun 2024 - 09:37
Tijndens het kijken van aflevering 2 van de documentaire serie " verward " kwam halverwege in beeld dat het item helaas niet kon worden afgespeeld. Dit werd ineens aangegeven bij alle afleveringen.
Bezoeker
4 jun 2024 - 18:49
Met regelmaat moeten we op onze nieuwe samsung tv de npoplus app opnieuw inloggen/koppelen met een qrcode.
Gaat op zich prima, maar waarom zo vaak opnieuw?
Joke
3 mei 2024 - 22:45
Ik mis opeens, sinds een paar dagen, de zoekfunctie waardoor ik bepaalde programma's niet meer kan volgen.
Lejo
28 apr 2024 - 19:28
Inloggen lukt bijna niet. Alles duurt vreselijk lang en op een gegeven moment, gewenste programma al gevonden, staat alles vast en moet ik opnieuw beginnen. En dat verschillende keren. Soms lukt het uiteindelijk om een programma te zien.
Kees
22 jun 2024 - 00:21
Heb precies hetzelfde probleem, het enige wat goed gaat is de maandelijkse afschrijving van € 2,95 van mijn bankrekening, als dit zo doorgaat ben ik genoodzaakt daar ook iets aan te doen . NPO doe er wat aan, ik ben het goed zat (heb een KPN modem)
El van de Weg
27 apr 2024 - 10:57
Waarom iedere keer opnieuw tv koppelen. Eenmaal zou toch genoeg moeten zijn, of eens om de zoveel tijd
Ray Ludwig
22 mei 2024 - 18:29
Heb ik ook. Uiterst irritant.
We zijn niet de enigen (zie ook vele andere reacties)
Loek Vesters
22 apr 2024 - 17:55
Ik moet telkens (opnieuw) koppelen
Atse
21 apr 2024 - 08:43
Op mijn nieuwe 2e smarttv de npo app geïnstalleerd maar helaas Dit item kan helaas niet worden afgespeeld. Ondanks alle stappen succesvol te hebben doorlopen voor aanmelding met mijn account
Léon
16 apr 2024 - 07:56
Keer op keer de mededeling: "Uw profiel kan niet worden opgehaald".
"App" verwijderd.
RTL7 meer voor ...
13 apr 2024 - 17:16
Als het aan het kabinet in wording ligt dan wordt de NPO opgeheven.
Dan is daarmee het probleem met de app ook verholpen.
DreamZeppelin
8 apr 2024 - 21:21
De app werkt op de Ziggo Mediabox, maar wat is het super-irritant dat je telkens weer moet koppelen met de televisie (een LG in dit geval). Er wordt toch wel ergens bijgehouden waar en wanneer je gisteren nog was ingelogd?
MJ
1 apr 2024 - 00:58
Waarom een applicatie uitbrengen die slechter werkt dan een vorige versie, waar al veel op aan te merken was maar tenminste nog functionaliteit had die nu ontbreekt! Wordt e.e.a. dan niet getest? En hoe lang gaat het nog duren voordat de verbeterde versie uitkomt? Deze applicatie is nu al maanden onwerkbaar.
Ed
30 mrt 2024 - 22:31
Oudere Samsung tv, waarop app niet meer werkt.
Nieuwe iPad, maar casten naar Chrome cast (aangesloten op oude Samsung tv) met NPO start op de iPad werkt ook niet.
Kortom: NPO Start app is voor ons niet meer te gebruiken. Bedankt NPO voor al jullie fijne verbeterde app!!
Joanna
28 mrt 2024 - 04:52
De app is vreselijk! Nu kijk ik swanenburg deel 3 Benno, zit muurvast, kan er niet meer uit. Kan deze aflevering niet afsluiten, om de volgende afl. te kijken of uberhaupt iets anders te kijken. Verbetering duurt wel erg lang, ben toch een betalende klant.
Nick
27 mrt 2024 - 20:50
Veel klachten maar geen oplossing
Bezoeker
26 mrt 2024 - 19:58
Hier hetzelfde, blauwe waas en kleuren dus heel flets. Idd helpt achteruit spoelen en dan weer vooruit, maar blijft wel heel lastig
Bezoeker
25 mrt 2024 - 12:14
'Verder kijken' levert vaak problemen op: geen verderkijken vermeld of "no playable track left" in afl 3 van serie van 6.
lola
25 mrt 2024 - 02:36
Wij kunnen geen programma's meer terugkijken op onze (4 jaar "oude") Philips tv en sinds vandaag ineens ook niet meer op mijn laptop. Alleen nog mobiel. Super irritant.
EenNaam
22 mrt 2024 - 20:55
frame drops, echt waardeloos, fuck de npo.
Bezoeker
18 mrt 2024 - 10:16
Grijze waas over beeld, geen favorieten. Vreselijke kut app. Het is al een jaar ruk.
Finduilas
13 mrt 2024 - 14:38
Slecht beeld op LG tv, een blauwe waas.
JurTet
17 mrt 2024 - 17:25
Ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe tv, nieuw KPN kastje maar wazig en blauw scherm bij NPO app. Heel benieuwd wanneer dit verholpen wordt
Frank
23 mrt 2024 - 12:34
Hier ook hetzelfde! Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?
Ad
24 mrt 2024 - 13:26
Ik heb ook last van die blauwe waas. Ben bij KPN en heb het op 2 TV's.
Ik ben er wel achter gekomen dat als je wat terug spoelt en weer vooruit spoelt en dan op Play drukt, het beeld wel helder wordt.
Druk je daarna weer op Pauze en Play, dan is het beeld weer flets en moet de procedure herhaald worden.
Lastig mankement.
Debbie
11 mrt 2024 - 20:36
Er is geen zoekfunctie meer te vinden op de NPO app waardoor programma’s gewoonweg niet te vinden zijn, dus geen keuze voor diverse afleveringen van een serie .
Wanneer wordt dit aangepast? Zeer slecht functionerende app via Apple
Tv
Antoinette
3 mrt 2024 - 21:01
Ik moet iedere keer inloggen en de tv onthoudt niet waar ik ben gebleven met een serie . Bij Netflix is dat veel handiger
Astrid
11 mrt 2024 - 22:40
Ja heb ik ook.
Heel irritant.
Was vroeger niet
Marina
13 mrt 2024 - 22:05
Als ik op pauze zet wordt dir niet onthouden en begint de aflevering weer van voren af aan.
Ook verder kijken van een serie diet het nog steeds nuet
Colinda
14 mrt 2024 - 19:34
Klopt! En als je serie zit te kijken gaat hij niet automatisch naar de volgende aflevering. En moet je eerst weer naar beginpagina gaan! Vreselijk irritant!
Marcel
2 mrt 2024 - 09:31
Ik moet elke keer weer opnieuw inloggen. De QR code scannen en op mijn mobiele telefoon naar de website gaan. Je zou maar een oudere zijn.
Favorieten zijn weg. De zoekfunctie is een drama. Je kan namelijk niet eerst 3 letters invullen en dan naar boven gaan om je programma te selecteren. Je moet op "enter" drukken. kom daar maar eens achter. Ik kijk trouwens rechtstreeks via Ziggo.
Kortom, nog wel heel veel kinderziektes en gebruikers onvriendelijk. Vraag mij af of er voldoende getest is. Denk ik niet. Gewoon even 50 mensen laten testen.
de NPO is geen commercieel bedrijf. En zeker geen IT bedrijf. Dat blijkt hier wel uit.
Iris
2 mrt 2024 - 07:47
Sinds update staan afleveringen van series door elkaar. Op tv kun je niet goed terug en vooruit spoelen. Ook wordt niet meer onthouden waar je in een aflevering gebleven bent. Het kinderprofiel krijg ik niet meer tevoorschijn. Ik was heel tevreden met NPO plus, maar sinds de update absoluut niet meer. Hoop dat er snel iets aan gedaan wordt!!!
Bezoeker
26 feb 2024 - 08:24
Ik heb NPO Plus en gebruik de app voornamelijk op mijn iPad. Wat een waardeloze update! Alle functionaliteiten die de vorige app had, heeft deze niet meer. Je kunt geen favorieten meer opslaan, de ‘kijk verder’ functie werkt niet, sterker nog hij geeft wel ‘kijk verder’ aan bij series die je al lang hebt bekeken, maar niet voor de serie die je op dat moment aan het volgen bent, je moet telkens opnieuw inloggen of hij geeft aan dat je profiel niet laadt en ga zo maar door…… Als deze problemen niet snel worden opgelost, ga ik mijn abonnement opzeggen. Voor een betaalde app mag je toch veel beter verwachten.
Adrie
23 feb 2024 - 11:57
NPO-Start werk prima op mijn PC maar op interactieve TV is het een ramp. Opstarten duurt een eeuwigheid, Series etc kiezen is bijna onmogelijk het is enorm traag en reageert niet zoals het hoort. Deze app werkt voor geen meter!!
Ben
26 feb 2024 - 14:06
Npo start werkt wel op mijn pc, mar bij volledig scherm optie heb ik maar beeld op kwart scherm link boven. Wat kan dt zijn?
Fidel
26 feb 2024 - 21:25
Ook hier maar een kwart scherm. NPO Start gewoon via mijn PC
Ceee
22 feb 2024 - 18:59
Ik heb Anders, namelijk ingevuld, omdat het een combinatie is van meerdere opties en ik er maar een kon aankruizen. De app functioneert niet meer op mijn Android Smart TV, op mijn telefoon kon ik in eerste instantie niet meer inloggen en diverse functionaliteiten zijn al verdwenen en na maanden nog altijd niet terug.
anthony kruiyver
12 mrt 2024 - 11:55
SIII maatjuh, ik loev it man, het werkt!!!
SIIIIIII
Bezoeker
21 feb 2024 - 20:46
Ik kijk alleen via mijn i pad. Ik woon alleen en heb dus ook alleen het abonnement op npo start. Het gebeurt heel vaak dat ik niet kan kijken, het wieltje blijft maar draaien en ik kom geen steek verder. Ik gooi de app er af en download hem opnieuw dat helpt (soms).
Bezoeker
20 feb 2024 - 06:46
heb maat 0,25% beeld op vol scherm
Wouter
20 feb 2024 - 19:24
Hier idem dito, geen idee wat er aan de hand is.
Bezoeker
19 feb 2024 - 16:58
Ik moet elke keer opnieuw inloggen.
Letters van ondertiteling zijn erg klein, voor mij bijna onleesbaar.
Bezoeker
10 feb 2024 - 19:34
Als je twee weken niet naar NPO start kijkt moet je steeds weer inloggen.
Bezoeker
10 feb 2024 - 18:52
De app is waardeloos geluid komt gaat te laat aan. Beeld loopt al maar geen geluid.
Verder zijn de menus echt dramatisch geworden.
Dominique
9 feb 2024 - 09:38
Ik kreeg npo plus niet op mijn Sony TV, te oud? Schande in een tijd waar men wil bezuinigen op grondstof.
De site van NPO is ook een drama, duidelijk geen commercieel bedrijf!
NPO is ook nog heel traag en mis het gemak van Netflix !
Ceee
22 feb 2024 - 19:04
Inderdaad duidelijk geen commercieel bedrijf. Ik heb drie maanden geleden een klacht ingediend en kreeg vandaag een reactie. Die vervolgens nergens op sloeg. De mededeling was: het is opgelost. Maar er is nog helemaal niks opgelost.
Irma
4 feb 2024 - 15:46
Ik kan niet meer voor of achteruit spoelen, ik heb Npo Plus. Je ziet het balkje wel verschuiven maar er gebeurt verder niets.
Maria
31 jan 2024 - 23:02
Ik kan geen NPO start op mijn “oude” (5 jaar oud) televisie bekijken en ook niet op mijn “oude” (2 jaar oud) iphone. Niet te geloven dit!
Bezoeker
30 jan 2024 - 16:50
Geen (werkende) NPO Start-app meer op mijn 55-inch LG smart-tv. Zal wel aan de leeftijd van de tv liggen, want die is inmiddels al zo'n vijf jaren oud...
Marjon lanting
28 jan 2024 - 23:46
Ik kan al maanden de npo app niet gebruiken. Hij zegt steeds error 403. Nu toch maar abonnement opzeggen
kijk op pc
28 jan 2024 - 20:51
Verbinding verbreekt iedere minuut met de melding dat mijn internet verbinding niet goed is terwijl ik zonder problemen veel betere kwaliteit uitzendingen kan bekijken bij andere zenders.
Roos
28 jan 2024 - 11:50
Ik kijk NPO op mijn laptop, via internet. Ging altijd goed, tot vorige week. Als ik live een programma wil kijken, krijg ik de melding "Oeps, er is iets mis met het opvragen van de DRM". Iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen?
Michiel
3 feb 2024 - 10:30
Het is bij mij ook voortdurend het geval. Verschrikkelijk. Heb je al een oplossing gevonden?
Hommel
12 feb 2024 - 17:11
Ja, oeps , er is iets mis, enz ........ heb ik nu al wrken last van.
AM
12 feb 2024 - 19:18
Idem
Vorige week een nieuwe laptop gekocht, NPO live geeft hierop een zwart beeld, wel geluid. Gemiste uitzendigen terugkijken gaat goed. Op een andere laptop werkt alles normaal. Hoop dat iemand een truc weet.
Jeannine
20 jan 2024 - 20:35
Krijg. Op de npo app bij teruhkijken alleen geluid. Beeld os zwart.
Ja inderdaadceen - uitstekende- wat oudere philips tv.
Toch belachelijk dat de app daarop niet ondersteund eordt. Moet ik daarom zeker n nieuwe tv kopen. Schande!
Betaal dus wel gewoon.
Ha abonnement opzeggen.
Bezoeker
20 jan 2024 - 12:20
-In npo app staat dat ik geen abonnement npo plus heb; op de website npo staat mijn abonnement gewoon vermeld.
- de app schiet er telkens uit (oeps …, storing, wordt hard aan gewerkt, etc. ) is al weken zo
Bezoeker
16 jan 2024 - 10:07
Heb Sony en Philips TV
Gebruik mediabox van KPN
Moet TV steeds opnieuw koppelen met QR code
Maar dan hapert de verbinding en loopt het beeld vast
Ik kan dus niet kijken op TV
Wel op iPad en iPhone via de NPO app
Rob
25 jan 2024 - 15:21
Idem hier
Ron_1967
5 feb 2024 - 12:55
Hier ook. De nieuwe app werkt voor geen meter. Gebruik via de mediabox van KPN. De app reageert nauwelijks als je iets wilt selecteren (wie heeft verzonnen om bij zoeken meteen te beginnen met zoeken en dan toch verplichten om op het einde op het vergrootglas te klikken) als het selecteren dan eindelijk gelukt is start het programma heel langzaam en meestal zoveel haperingen dat kijken niet mogelijk is.
Gerda vd Lee
13 jan 2024 - 22:39
Veel te klein ondertiteld. Hopeloos.
TdM
12 jan 2024 - 21:04
Ik HAD problemen met NPO app op mijn LG TV, het was zeer haperend op de live verbinding, dat is met een update nu opgelost.
HansMaas
19 jan 2024 - 18:34
Ik had NOOIT problemen op mijn LG tv. Nu krijg ik helemaal niks meer door omdat deze "tv niet meer ondersteund wordt". Wat een hersenloze aktie van de NPO. Ik heb inmiddels al heel veel mensen gesproken -en klachten gelezen- dat de functionaliteit ver te zoeken is. Ben er nu wel klaar mee.
Bezoeker
12 jan 2024 - 19:12
ondertiteling (nederlands voor slechthorenden) héél klein, niet te lezen!andere talen naar nederlands is oké
Constance
12 jan 2024 - 12:20
Veel en veel te kleine ondertiteling!
Ilja
11 jan 2024 - 14:17
Nog steeds niet te downloaden voor 32" LG tv's met softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.
Sanne
10 jan 2024 - 20:13
Heb Samsung tv en moet sinds kort iedere keer opnieuw de tv aan de smartphone koppelen.Heel vervelend
Stan
26 jan 2024 - 10:55
Idem. Heel vervelend
Bezoeker
10 jan 2024 - 18:39
heb net een nieuw abonnement genomen NPO Plus. Op de pc doet deze het prima, maar op de tv start de film eventjes op en stopt dan weer.
Bezoeker
10 jan 2024 - 16:36
radio 2, 3 en 4 geen ontvangst op tv-toestel. radio 1 en 5 wel. ik werk met een schotel. Alles werkte wel tot laatste weekend.
Bezoeker
10 jan 2024 - 15:44
Heb een smart tv van Samsung. Altijd NPO plus zonder problemen kunnen kijken. Nu niet meer mogelijk. Alleen NPO. Heel vervelend. Zal abonnement op moeten zeggen.
P.Schaap
20 feb 2024 - 00:55
Hier,idem dito!
Vernieuwing is gewoon verslechtering.
Wat een waardeloze boel bij NPO.
Betaal gewoon voor NPO plus maar de app is spoorloos.
Service of helpdesk nummer ho maar!r
Lis
9 jan 2024 - 21:56
Ik heb een Samsung smart tv (2016). Ik moet sinds kort iedere keer opnieuw inloggen en de tv koppelen via mijn smartphone als ik NPO Plus wil kijken!
Bezoeker
5 jan 2024 - 13:49
Wij hebben een samsung tv. Weet niet precies hoe oud, 6 tot 8 jaar dacht ik. We zijn abonnee van npo start. Opeens is de app verdwenen en hij maakt ook geen onderdeel meer uit van het ziggo zender aanbod. Op mijn MacBook Air kan ik wel inloggen op npo plus, maar als ik een programma probeer te streamen krijg ik de mededeling: "Oeps, er is iets mis met het opvragen van de DRM." Op mijn iPhone SE, laatste generatie kan ik wel kijken. Maar er lijkt wel van alles te zijn verdwenen. Alle programma's waarvan ik heb aangegeven dat ik die wil volgen: die lijst is weg. Waar het op neerkomt is dat NPO zonder enige vooraankondiging het ons van het ene moment op het andere doodleuk onmogelijk heeft gemaakt om naar behoren gebruik te maken van ons abonnement. Als ik het goed begrijp is voor ons de enige uitweg gelegen in de aanschaf van een google chromecast. En dan moeten we maar afwachten of dat naar behoren werkt. Hoogst opmerkelijk, klantonvriendelijk en vooral tergend amateuristisch wat NPO in dit verband aan het doen is.
e de kievit
4 jan 2024 - 15:45
Ik kan helemaal NPO niet meer openen op mijn macbook. Krijg een zwart veld.
Bezoeker
6 jan 2024 - 22:26
ik ook niet! kan alleen de npo site openen maar geen programmas afspelen (zwart veld)
Maarten
7 jan 2024 - 12:49
Hier precies zelfde.
Bezoeker
2 jan 2024 - 16:25
Heb een NPO plus abonnement,
vorige week heeft mijn zoon mijn account ingelogd op tv [op laptop heb ik moeten wennen aan nieuwe omgeving maar die deed het wel] ,
nu krijg ik wéér de melding dat ik met m'n account in moet loggen, ik weet niet hoe ik kan scannen? [zoon is paar dagen in buitenland]
zie als ik ‘overslaan' aanklik enkel Nederlandse programma’s.
om e.e.a. te kunnen doen: ik heb een kleine tv, de letters zijn erg klein, zit op
2 1/2 - 3 meter, adres website moet groter weergegeven worden.
Bezoeker
1 jan 2024 - 21:07
Ik heb een vergrootglas nodig. Niet te lezen zo klein.
Ben
3 jan 2024 - 08:48
Inderdaad schandalig klein! Ik ben afhankelijk van de ondertiteling ivm slechthorend zijn!!!!!!
Geja van der r
1 jan 2024 - 13:06
Ik kan de npo app niet op mijn iPad gebruiken en vind de npo app ( hebben npo plus) zeer ongebruiksvriendelijk nl te kleine letters, geen duidelijk overzicht van programma’s, je moet iedere keer eeet de serie of programma opzoeken die je volgt etc. Kortom; onbegrijpelijk deze verandering
johanna vriese
30 dec 2023 - 22:52
App opent wel, live alleen bij sommige zenders mogelijk, terugkijken lukt niet
Bezoeker
28 dec 2023 - 22:17
De ondertiteling bij Nederlandse programma's is erg klein, eigenlijk miet leesbaar.
Harry
28 dec 2023 - 10:10
Is mis vooral de mogelijkheid om via uitzending gemis naar de npo kanalen op dagen te zoeken
Bezoeker
28 dec 2023 - 08:16
Ik heb de nieuwste versie van AppleTV maar kan niet eens inloggen op mijn BETAALD abonnement als klant.
Klassiek voorbeeld van software development zonder goede requirements en een adequaat test proces toe te passen. Ook ontbreekt kennelijk een back-up scenario. Wat had men verwacht? Zijn er überhaupt klanten betrokken in de ontwikkeling?
Dit is anno 2023 echt heeeel slecht: prutsers!!
Anja
27 dec 2023 - 23:42
Wij werken ook met iPad, adaptor, en HDMI kabel naar externe monitor. Met de nieuwe app en via Safari krijgen we geen beeld. Ik zie nergens bij de technische ondersteuning staan dat NPO dit gaat oplossen.
Eddy
26 dec 2023 - 20:26
Schandalig dat men zo met consumenten omgaat. Daar betaal je dan ook maandelijk automatisch een bedrag voor zonder dat je vantevoren wordt gewaarschuwd dat er 'iets' gaat veranderen en de eventuele consequenties ervan. Het bedrag van december ga ik storneren. Er wordt niet geleverd wat is afgesproken.
A. nNoniem
27 dec 2023 - 21:28
Oudere televisies zonder Android/Google TV worden niet langer ondersteun!. Wanneer is een TV een oudere TV? Wij hebben een LG-smart-TV nieuw aangeschaft in 2021 bij de BCC. Dat is in mijn beleving geen oude TV! Volgens NPO was een aangepaste NPOstart-app naar LG gestuurd om die aan te passen aan hun TV's. LG reageerde dat dat rijkelijk laat was want dat men voor die aanpassing wel 2 weken nodig had. Inmiddels zijn die 2 weken ruimschoots verstreken en is geen enkel NPOstart-app te vinden in de LG-store! Als die aangepaste NPOstart-app helemaal nie tmeer verschijnt op de LG-TV dan verwacht je daar toch minimaal een net berichtje met excuses en toelichting over!
A. Noniem
26 dec 2023 - 12:34
Ik kan ook geen programma’s meer opslaan om later te kijken. Super vervelend!
Anna
26 dec 2023 - 10:36
Bepaalde programma’s spelen niet af
Bezoeker
25 dec 2023 - 19:54
Ik kan met de NPO app zowel op mijn iPhone als mijn iPad NIET streamen naar mijn Apple TV box.
Ook de NPO app op de Apple TV Box werkt niet.
Via een webbrowser met NPOstart.nl zowel op mijn iPhone als iPad gaat streamen ook NIET naar de Apple TV Box.
Alle mogelijkheden dus geprobeerd.
Dacht eerst dat het aan mijn iPhone/ iPad /Internet verbinding lag. Maar na het lezen van de info op deze website ligt het dus duidelijk aan de NPO en NPO-app !
A. Noniem
26 dec 2023 - 12:35
Probeer het eens met airplay, dat lukte bij mij wel.
Linda
25 dec 2023 - 16:57
Noo start op tv lukt niet, opent niet..streamen vanaf tablet lukt ook niet.
Bezoeker
25 dec 2023 - 11:50
De nieuwe app reageert veel te langzaam. Heb een samsung tv van 2015. Is misschien de oorzaak? Vorige app liep ook wel s vast maar beter dan deze laatste.
Henk S.
27 dec 2023 - 21:34
idem zelfde probleem. De app is gewoon van mijn TV verdwenen. Via de KPN-mediabox werkt hij onvolledig.
Rini
31 dec 2023 - 15:34
Heb ook een Samsung van 2015, de JU 7000. De app Npo plus niet meer te ontdekken. Prettig geregeld door NPO, een paar jaar lid, nu wordt je schijnbaar niet meer geteld.
Truus
4 jan 2024 - 21:50
Ook hier werkt het heel traag. We hebben een Samsung, 7 jaar oud.
Bezoeker
23 dec 2023 - 17:26
De app kon ik niet downloaden op mijn Samsung tv.Kijk nu via het menu van de tv.Ondanks dat is de app erg traag, kan moeizaam vooruit spoelen en hij onthoudt niet waar ik gestopt ben.Zeer frustrerend dus.
Hans
22 dec 2023 - 23:25
Jammer dat de gids functie er niet meer bij zit. Geïntegreerd met de Live functie, maar minder handig vind ik. Verder is het even wennen, maar ok.
Linda
22 dec 2023 - 15:16
Wij zijn al jaren lid van npo pluss en het werkt nu al weken niet meer, ik heb al twee keer een bericht gestuurd naar NPO maar krijg geen enkele reactie. De app doet het niet meer op de tv, blijft maar laden en werkt niet. Op mijn ipad kan ik er wel opkomen maar ik kan niks bekijken vanuit het buitenland. Ik vindt het schandalig dat ik geen reactie en hulp krijg van NPO en dat we geen tv kunnen kijken. Het was beter geweest om iedereen van te voren te informeren. Ik wil dan ook mijn geld terug voor alle gemiste dagen.
Francis
21 dec 2023 - 20:26
Helemaal eens met Gerrit: tot 1 december met de oude app geen enkel probleem met NPO Plus op mijn vrijwel Samsung Smart TV van nog geen vijf jaar oud. Met de nieuwe app wel NPO Start, maar geen NPO Plus. Op berichten via het contactformulier wordt niet gereageerd door de NPO en telefonisch zijn ze niet te bereiken. We betalen hier toch voor?
Gerrit Kruijt
21 dec 2023 - 19:00
Tot 1 december met de oude app probleem npo plus op mijn vrijwel nieuwe LG televisie. Met de nieuwe app wel start, maar geen plus. Krijg 1 á 2 seconden plus te zien, waarna de app 'terugvalt' naar start. Op berichten via de mail wordt niet gereageerd door de NPO en telefonisch zijn ze niet te bereiken.
sambalbij
20 dec 2023 - 10:57
Waarom is het niet meer mogelijk om vanuit een aflevering van een programma direct naar de startpagina van de app te gaan? Nu moet ik eerst terug naar het overzicht van alle afleveringen en kan daarna kan ik pas "terug" naar de startpagina. Super irritant!
Bezoeker
18 dec 2023 - 17:56
Geluid start niet mee met serie. De KRO leader geeft wel geluid, zodra de aflevering begint (The Ex-Wife): doodse stilte.
Nwe generatie smart tv, ingelogd via QR op Android/ Samsung.
Kupers
18 dec 2023 - 15:26
Mijn oudere philipstv alles was oke sinds vandaag loopt npo plus helemaal vast . Reageert nergens op . Ik moet alles loskoppelen en uitschakelen om terug te kunnen naar een andere zender. Erg balen, als dit zo blijft maar opzeggen. Waardeloos dus,
Bezoeker
18 dec 2023 - 15:00
Had, met moeite, een redelijk werkende nieuwe NPO-app (alleen Live kijken lukte nooit), maar nu kom ik helemaal niet meer in de app. App al opnieuw geïnstalleerd, maar geen verandering. Als ik app aanklik lijkt deze in te laden, maar als icoontjes in beeld komen, komt live tv weer op beeld terug. Bálen, heel die vernieuwde app.
Bert
18 dec 2023 - 11:08
Lettergrote ondertiteling slechthorende is in de nieuwe app via de mediabox van Ziggo wel erg klein. Is niet aanpasbaar.
Bob
19 dec 2023 - 23:03
Klopt, bij ons ook, hopelijk verandert dit nog. De ondertiteling is zo klein dat het amper te lezen valt.
Marlien
23 dec 2023 - 19:38
Het is echt niet te doen. Mijn vader is dood en moet letterlijk voor de tv gaan zitten om een programma te volgen
Aukje
29 dec 2023 - 14:04
Inderdaad is de ondertiteling bij Nederlandse series bijna niet te lezen! Waardeloos! Het is te hopen dat dat nog aangepast kan worden. Contact opnemen met NPO heeft geen zin. Je krijgt geen antwoord. Schandalig!
bob
17 dec 2023 - 19:44
NPO (overheid) en computersystemen....
moet ik meer zeggen?
Bezoeker
16 dec 2023 - 23:25
De NPO app doet het niet meer op mijn I pad ( is wel oudere iPad, maar andere apps doen het nog prima
kees
19 dec 2023 - 11:40
Bij mij evenmin. Nog altijd niet.
Bezoeker
16 dec 2023 - 23:00
15 en 16 december geen live tv en terugkijken omdat 'Item niet afgespeeld kan worden'
App opnieuw opgestart, android box (nokia 8000) gereset maar helaas pindakaas. Sowieso was nieuwe app de afgelopen 2 weken al een stuk minder handig dan de oude versie. Geen enkele verbetering
Bezoeker
16 dec 2023 - 21:33
Ik kan sinds een paar dagen de npo app niet meer openen. Er blijft alsmaar een oranje wieltje draaien. Dit geldt zowel voor mijn Ipad als die van mijn man. Ik mis allerlei afleveringen, baal hier enorm van!
Ivonne
16 dec 2023 - 16:09
In de LG content store GEEN npo app meer te vinden. LG verwijst naar npo en juist....npo reageert nergens op. Ik ga opzeggen!
Hilde
16 dec 2023 - 20:11
Npo plus app start niet op; het “xandlopertje” blijft draaien, na wekenlang “dit item kan niet worden afgespeeld”. … en bij een betaald abonnement. Heb je dus niets meer aan…
Irna
16 dec 2023 - 21:21
Hier precies hetzelfde met LG smart TV. Nieuwste systeem update maar geen NPO Start te krijgen. Waardeloos!
Sunny
16 dec 2023 - 14:05
De nieuwe App is waardeloos, ontbreekt van alles en werking is absoluut niet gebruikersvriendelijker geworden. Maar sinds woensdag het ik ook kan niets meer kijken, was bezig met een serie. Krijg overal Dit item kan helaas niet worden afgespeeld. Weet niet of het aan de VPN ligt, want ook ik zit in het buitenland. Vind het ronduit belachelijk die zogenaamde geolocaties en daar komt bij ik betaal voor een abonnement!
Reneetje
16 dec 2023 - 12:48
Solidaire groet uit Frankrijk, met VPN geen streaming en zonder VPN foutmelding dat het programma niet mag worden afgespeeld in het buitenland. Antwoord vd klantenservice :
"Wat vervelend dat het niet mogelijk is om televisie te kijken met de NPO app vanaf jouw locatie. Dit zou binnen de EER (alle EU-landen, Noorwegen, Liechtenstein en Ijsland) mogelijk moeten zijn. Het issue is bekend bij ons en we zijn het aan het oplossen. Bedankt voor je geduld en excuses voor het ongemak."
Reneetje
18 dec 2023 - 09:43
Proefabonnement 14 dagen op NL ZIET en geen enkel probleem meer met het streamen van welk programma ook.
Veel meer keus, wel duurder.
Monica
6 feb 2024 - 20:46
Sinds 5 februari werkt de nieuwe app niet meer op Samsung tablet en op Samsung mobiel. App nog eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het overzicht van de tv-programma's staat op het scherm maar die starten niet op. Niet met en niet zonder VPN. Zo'n voorgekauwd antwoord dat ze jullie gaven maakt me alleen nog maar bozer! Allemaal overstappen op NLZiet. Die 6 euro meer per maand, is het uiteindelijk wel waard.
ES
16 dec 2023 - 11:38
We hebben NPO plus abo, maar kunnen op Samsung tv geen NPO plus app vinden, en ook niet op onze mobiele samsung telefoons, dus ook niet casten.
patrick
16 dec 2023 - 19:11
Gebeld met Samsung. App alleen nog op smart Tv’s vanaf 2018
Rozen
15 dec 2023 - 22:22
Tot aan 14 december kon ik de nieuwe npo app als abonnee gebruiken op mijn Samsung smart tv uit 2019 en op mijn iPad iOS 16 uit 2023.
Nu kan ik sinds 14 december met de npo app plus, dus met abonnement, geen Tv meer kijken. Op de tv staat het bericht “ dit item kan helaas niet worden afgespeeld”. Zowel bij live uitzendingen als terug willen kijken. NPO al gemaild maar krijg geen antwoord. Nergens te vinden waarom de app niet meer werkt en wat te doen om de app wel weer werkend te krijgen.
De gehele invoering van de app is zeer klantonvriendelijk verlopen, geen informatie via mail o.id. Vele dagen uitvinden hoe het nu wel werkt en nu dus geen tv meer kunnen kijken.
Mocht iemand tips hebben hoe ik de app weer functionerend krijg hoor ik dat graag.
Hector
16 dec 2023 - 13:01
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Het enige dat ik nog te zien krijg is de mededeling dat “ dit item kan helaas niet worden afgespeeeld". Heel jammer, want ik gebruikte de app constant. Ook ik hoor graag een oplossing hiervoor
MS
15 dec 2023 - 21:14
Inderdaad, npo start werkt niet meer in Australië zowel op iPhone/ipad/TV. NOS Journaal: ‘dit item kan helaas niet worden afgespeeld’. Dit is het geval zowel met als zonder VPN. Jammer maar helaas…
Bezoeker
15 dec 2023 - 11:52
Ik keek iedere dag naar het nieuws vanuit Frankrijk met een vpn, maar dat werk nu al dagen niet meer ... ik krijg een bericht dat "het niet gelukt is om de stream te laden". Het deed het al jaren lang prima, maar nu ben ik het laatste restje NL ook kwijt... Zeker weer een "verbetering" ?
Kt
15 dec 2023 - 17:59
I used watch from USA. Now I have to just stay with the limited NOS for auslanders.
Bezoeker
15 dec 2023 - 08:16
NPO werkt niet meer op vpn. Heel zonde, zit in het buitenland en wil graag NL tv kijken.
Evelien van het...
15 dec 2023 - 09:50
Zit in buitenland en kan geen NPO meer kijken. Wat te doen een regelrechte ramp
Rini
14 dec 2023 - 20:45
De npo plus app is verdwenen op mijn tv, een Samsung serie JU 7000.
Overigens zou het fatsoenlijker geweest zijn als ziggo even verteld zou hebben wat er ging gebeuren! Ik ben abonnee.
Bezoeker
14 dec 2023 - 20:09
App geeft problemen op IPad. Alle updates gecheckt, aan/ uit gezet, verwijderd en opnieuw opgestart en het enige wat ik krijg te zien, nadat ik heb ingelogd, is een zwart donker blauw scherm wat enigszins op en neer gaat maar niet reageert. Wat nu te doen?
Leo
14 dec 2023 - 17:56
NPO start app werkt slecht en valt regelmatig uit. Zit te kijken naar een serie in ineens wordt het beeld zwart en kun je helemaal weer van voor af aan starten en kom je via omwegen weer in de aflevering die je aan het kijken was
Zojuist is dit tot drie keer toe binnen 20 minuten voorgekomen
Als abonnee van NPO start via KPN MEDIA BOX zou je wel wat anders mogen verwachten
Hoe gaat dit verder?
Bezoeker
14 dec 2023 - 14:54
Ondertitel is heel klein. Dus niet te lezen. Valt ondanks kleurtjes toch weg op lichte achtergrond. Of vloeit ineen tot veeg
Bert
18 dec 2023 - 11:14
Klopt. Bijna niet te lezen. In de kerstfilm van dertigers, die grotendeels opgenomen is in de sneeuw dus niet te doen. Waarom is de lettergrootte niet instelbaar? Wij keken op tv via mediabox ziggo
Bezoeker
14 dec 2023 - 11:11
Npo app zit niet meer in de LG content store, hoe kan dit?
redactie
14 dec 2023 - 11:16
Op onze LG tv (OLED48A16LA - webOS) zit de NPO app wel in de app store en is koppelen en inloggen bij NPO Plus weer mogelijk
Gerrit
14 dec 2023 - 17:33
Op mijn LG smart tv (4 jaar oud) zit de NPO app. Deze app functioneert voor NPO start, maar helaas niet voor NPO plus. Bij het opstarten van de app wil de app doorschakelen naar NPO plus, maar valt na 1 of 2 seconden terug naar NPO start. Herhaalde malen geprobeerd opnieuw in te loggen, maar het probleem blijft zich voordoen.
Bezoeker
13 dec 2023 - 23:36
Voorheen kon je heel makkelijk een hdmi kabel inpluggen op een Apple lightning digital AV adapter, had er net 2 gekocht paar €53,- per stuk! Nu geen beeld meer, alleen geluid.
Dus dure uitgave voor niks, en heb geen smart tv, dus exit npo. Er werkt trouwens nog veel meer niet, een dikke vette 1 *
Diete
12 dec 2023 - 22:57
De app op mijn Ipad blijft maar haperen. Heel erg irritant. Het is nooit anders geweest. Ik hoopte op verbetering met de lancering van de nieuwe NPO app, maar helaas. Ik heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Waar-de-loos. Bah
Rolf
12 dec 2023 - 21:27
Ben NPO plus abonnee. Als je ondertiteling bij bijv Oogappels aanzet, verdwijnt de onderste regel bijna buiten beeld. Is niet op te lossen met instellingen tv. Bij Engelse series waar standaard ondertiteling bij staat, is het wel goed.
Bezoeker
12 dec 2023 - 19:17
Kan niet via hdmi naar beamer, wel geluid, geen beeld sinds nieuwe update :(
Karen
13 dec 2023 - 16:14
klopt; op de TV, via de HDMI kabel vanaf Ipad, ook geen beeld; wel geluid.
NPO dwingt je een smart tv te kopen
Robert
12 dec 2023 - 17:40
Ik heb de vernieuwde app kunnen installeren op de smartphone (samsung/android), op de desktop PC (windows 10) en de tv (samsung UHD 6 serie). Alleen op de smartphone en de desktop PC werkt het 'live kijken' van programma's. Op de Samsung TV werkt 'live kijken' niet. Heel vreemd. Ik ga naar Gids en klik dan op een programma dat op dat moment bezig is: er gebeurt niks. Ik lees dat bepaalde toestellen niet meer ondersteund worden. Dat lijkt me hier niet aan de orde, want ik kon de app dus wel installeren. Soms kijk ik programma's live. Dat kan nu dus niet meer via de tv. Iemand hier die dat ook ervaart?
Marianne
12 dec 2023 - 15:08
NPO app werkt niet meer op mijn iPad, beeld blijft op zwart. Van alles geprobeerd, app wissen en opnieuw downloaden, maar probleem blijft.
Ook via de website krijg ik niks meer te zien.
Op mijn iPhone lukt het wel via de website te kijken. Maar dat is niet ideaal.
Hopelijk wordt er iets aan gedaan….
Irna
12 dec 2023 - 09:33
Nog steeds geen NPO start-app te downloaden op mijn LG smart TV.
Jos Wesseling.
12 dec 2023 - 12:58
Ik ben er tot nu toe ook niet in geslaagd om de NPO Start app op mijn splinternieuwe LG Oled TV te installeren. Nu ben ik als digibeet ook niet zo handig in die dingen, maar de installatie van de NL ZIET app lukte wel. Dus ik denk dat ik mijn NPO abonnement ga opzeggen.
Josien
13 dec 2023 - 17:05
Heb ook LG tv en de npo plus app niet kunnen vinden in de LG contentstromen.In proefabonnement van NLziet zit npo en dat doet het wel. Op iPad en iPhone doet npo app het wel maar streamen kan niet.
Yvon
13 dec 2023 - 22:00
Hier ook een LG tv en ook nog geen npo app in de contentstore te vinden.
Saskia
12 dec 2023 - 04:07
Letters op het startscherm en onder de aangekondigde series etc. zijn veel te klein! Moet vlak voor de tv gaan staan om het te kunnen lezen. En ik heb een groot scherm...
Bezoeker
11 dec 2023 - 21:40
De NPO besluit zomaar eenzijdig een bepaald product niet meer te leveren, terwijl je er wel voor betaald hebt. Halverwege je serie op NPO plus. Of je maar even wat hardware aan wil schaffen om te gaan casten, via een nieuwe app, die het helaas op IOs niet doet. Waar zijn je rechten als consument?
MM
11 dec 2023 - 18:43
Ik kan de vernieuwde app niet openen op mijn iPhone, alles geprobeerd van resetten, uitschakelen, verwijderen tot opnieuw installeren, maar niets hielp.
De app werkt wel op iPad en MacBook, maar ook niet geweldig en ook op de Philips Ambilight werkt het nog wel, maar heeeeeel traaaaaaag!
Eerlijk gezegd is alles een achteruitgang ……vernieuwing betekent niet altijd verbetering .
Waarom eerst niet alles goed uitgetest en dan pas op de markt gebracht?
Dit geeft allemaal een hoop ergernis.
Bezoeker
11 dec 2023 - 13:43
NPOstartplus werkt niet meer in Frankrijk, niet op mijn laptop, niet op mijn telefoon, dus casten kan ook niet meer.... de tekst op het scherm is ´dit item kan helaas niet worden afgespeeld´
RoseMarie
15 dec 2023 - 16:03
Zelfde in Griekenland. Niet met en niet zonder vpn..
Jan
10 dec 2023 - 13:09
Zomer 2021 twee nieuwe Philips OLED tv's gekocht. Nieuwe NPO+ app geïnstalleerd en krijg nu de melding "wordt niet langer ondersteund" en dus maar abonnement opgezegd zodat ik NPO+ ook niet langer ondersteun maar waarschijnlijk hoeven we NPO over enkele jaren sowieso niet langer te ondersteunen
Oliver
10 dec 2023 - 00:04
Het enige probleem wat ik heb is dat de volgende aflevering niet automatisch start. Als ik de app via mijn Samsung tv start gaat het programma meteen verder als waar ik gestopt ben. Heel fijn! Maar ik herken ook sommige genoemde euvels zoals half wegvallende ondertiteling bij Nederlandse programma's en geen favorieten kunnen instellen. Ik heb NPO Plus maar overal staat Start.
Bezoeker
9 dec 2023 - 23:23
Vooral als ik een serie kijk zoals Oogappels dan kan ik de volgende aflevering heel moeilijk of niet vinden is een zootje,beeld kwaliteit is beter stabiliteit ook,tot nu toe jammer
Els
9 dec 2023 - 22:27
Kan inderdaad nog steeds niet inloggen op NPO Plus op mijn Apple TV.
Annemiek
9 dec 2023 - 22:16
Ondertiteling is bijna onleesbaar, zo klein
Ad
10 dec 2023 - 13:19
Veel te klein
Henk14
17 dec 2023 - 12:19
Idd, de ondertiteling (voor slechthorenden) is onleesbaar!
Ann
9 dec 2023 - 19:02
Ook hier abonnement NPO plus, doet al weken niet!
Yvon
9 dec 2023 - 16:25
In de LG store geen npo app te vinden. Volgens support LG ligt het aan NPO en NPO zegt dat ze het druk hebben. Heeft iemand met een LG tv de app in de content store?
Lieuwr
9 dec 2023 - 20:32
Idem
Frank
11 dec 2023 - 12:40
Ook geen npo app in de content store.
Patricia
11 dec 2023 - 16:01
Zelfde probleem en krijg geen reactie van de NPO. Vast bezig met heeeel veel klachten
Mary
11 dec 2023 - 19:35
Hier idem.
Hetty
12 dec 2023 - 09:31
Idem,waardeloos dit NPO!
Emma
9 dec 2023 - 13:46
Heb wel moeite moeten doen om weer in te loggen.
Vind de ondertiteling bij Nederlandse series ook veel te klein, daardoor onleesbaar.
Gebruik deze vaak als mijn parkietjes veel lawaai hebben.
Mullies
8 dec 2023 - 21:01
iPhone App NPO plus abonnement.
App opent maar kom er niet verder mee.
Echt al weken!!
Ook app verwijderen heeft niet geholpen
Wouter
9 dec 2023 - 17:00
Precies dat heb ik ook. App op allerlei verschillende manieren verwijderd. Telefoon uit en aan en opnieuw geinstalleerd. Dan valt op dat uit het niets wel de NPO profielen er toch nog blijken te zijn ... Mijn vrouw met de zelfde Iphone maar week later update heeft geen problemen.
Sannie
8 dec 2023 - 20:56
NPO plus app start ik op, maar beeld is grijs en ik kom niet verder.
App verwijderd en opnieuw ingesteld, maar helpt niet..
Heb de automatische incasso teruggedraaid
Gerbrand
10 dec 2023 - 11:23
Dat overweeg ik ook. Wat een zooitje! Wordt er nu van mij verwacht dat ik maar weer een nieuwe tv aanschaf? Het was goed nu met alle zgn "verbeteringen" heb ik niks meer aan NPO plus. Ik wil niet betalen voor niet geleverde diensten.
R.C.Joppe
8 dec 2023 - 14:42
Hier ook nog steeds geen NPO Plus.
Marjolein
8 dec 2023 - 14:34
Nog steeds geen npo plus op tv. LG tv 1 jaar oud. Plus abonnement!
Hoojjer
8 dec 2023 - 12:22
Ik kan niet meer via mijn chromecast kijken. Netflix en andere apps kan ik wel op die manier bekijken
Bezoeker
8 dec 2023 - 10:42
Moet steeds opnieuw inloggen om mijn serie verder te kijken. Weet soms ook niet wanneer ik gebleven ben.
Bezoeker
7 dec 2023 - 22:51
Blue screen met de melding dat de npo plus app deze tv niet ondersteund, Samsung … maar die stond er helemaal niet op, en blue screen ging pas na enkele uren weg ( en 2 X resetten / zenders opnieuw zoeken)
gerrit
7 dec 2023 - 22:51
op mijn LG tv het bericht dit toestel wordt niet meer ondersteund
belachelijk toestel is 4 jaaroud
Dirk
7 dec 2023 - 20:38
Heb abonnement.
Woon in Portugal en heb jaren met plezier npoplus gekeken.
Nu doet de ene serie het wel en de andere niet. Het verschilt zelfs per aflevering (helaas kunnen we dit item niet uitzenden)
Bijv: Flikken Rotterdam.
Serie 2 doet niks. Serie 3 doet 1e aflevering het niet, de overige wel.
In Nederland (eind november) kon ik niet inloggen en heb een googlecast aangeschaft. Dat werkte wel.
Wel lastig dat je steeds naar het hoofdscherm.moet om de volgende aflevering te starten. Zeer knullig en irritant.
Abonnement opgezegd
Marije
7 dec 2023 - 20:31
Haperingen, ondertiteling tweede regel half. Automatisch verder kijken naar een nieuwe aflevering meer mogelijk. We balen ervan, want je betaalt er wel voor
Bezoeker
7 dec 2023 - 19:52
Ondertiteling moet je een vergrootglas gebruiken! Geen informatie je gebleven ben met een serie volgen vreselijke kleur op kortom nog helemaal niet je van het.
Bezoeker
7 dec 2023 - 16:48
App opent op IPad maar laadt niet loopt helemaal vast!!
john
7 dec 2023 - 11:44
Bij de nieuwe app voor de LG TV valt de tweede regel van de ondertiteling half onder het beeld. Dat had er bij het testen toch uit moeten komen!
Anja
7 dec 2023 - 10:51
Ik heb mijn hisense tv pas 1 jaar en de npo start app is nu niet meer bereikbaar. Baal enorm. Hoe nieuw moet je tv zijn??
Hendrik
7 dec 2023 - 10:45
Ook op zowel de oude als nieuwste modellen van Samsung veel problemen, nu een nieuwe mode van 2023 en daar ook veel problemen mee.
Het programma begint en stopt weer na 1 seconde. Bij vragen hierover/klachten is de NPO helpdesk, geheel niet of nauwelijks bereikbaar. Heel frustrerend en een hele slechte zaak van de NPO, zeker ook omdat er veel belastinggeld van ons burgers naar toe gaat, en dan net als bv Google & Meta niet of nauwelijks bereikbaar te zijn.
Mirjam
7 dec 2023 - 10:21
Alle LG toestellen met een webos onder de 4 worden ook niet ondersteund
Toestellen zijn uit 2015 en 2016. Dit wordt in overzichten nergens vermeld.
L Geerts
7 dec 2023 - 10:07
Ik heb npo plus werkt niet goed en heb het abonnement opgezegd.
Hans
7 dec 2023 - 09:23
Werkt niet op tv
Mis functionaliteit
Altijd al slechte app
Andre Beijer
7 dec 2023 - 08:10
Op Ziggo kanaal 152 kun je npo plus zien. Per toeval achter gekomen
Duif
7 dec 2023 - 15:34
Op mijn philips tv werkt 152 niet meer (NPO PLUS)
Bezoeker
6 dec 2023 - 19:57
Inloggen op Plus lukt wel. Maar daarna geen enkele inhoudsopgave, opties voor 'volgen', kinderbescherming, bijhouden wat gekeken is e.d.
H.T.
6 dec 2023 - 15:16
Wij kijken NPO Start en Plus op onze oude Panasonic via een HDMI kabel aangesloten op een laptop. Wel een extra kabel en de laptop, maar een goed beeld en bijna altijd storingsvrije streaming. Dit geldt voor NPO Start en Plus, maar ook voor andere streaming diensten o.a. ZiggoGo.
Anneke Hoogman
6 dec 2023 - 12:53
Ik heb de oude NPO app verwijderd van mijn Samsung Smart TV, maar de nieuwe app is niet te vinden in de Appstore. Ik heb een abonnement op NPO plus.
Andre Beijer
7 dec 2023 - 08:12
Als je Ziggo hebt kun je op kanaal 152 NPO plus kijken
Arend41
6 dec 2023 - 12:01
Met de Google Chromecast HD geen enkel probleem bij Ziggo (vroeger UPC) met een CI+ kaart op een 7 jaar oude Philips TV, alles werkt naar mijn idee.
haas
5 dec 2023 - 16:19
nederland.tv niet meer te ontvangen in buitenland!?
Arie
5 dec 2023 - 15:11
Ik kijk niet via een app maar via een oudere Samsung smart televisie en die werkt nu niet meer bij de NPO.
Het gaat via een Ziggo wifi/decoder
Vanochtend nog geprobeerd na de tv een update te hebben gegeven, helaas werkte het niet.
Eric
5 dec 2023 - 14:25
Kan wel inloggen op mijn Samsung Smart TV (4 jaar oud). Krijg alleen NPO-Start, geen NPO-Plus. Hiervoor heb ik wel een abonnement. Profielen en account zijn ook niet te wijzigen.
Stropdasman
5 dec 2023 - 12:38
De nieuwe NPO app opent erg traag via mijn kpn-mediabox. Inloggen werk, maar tijdens het kijken gaat het beeld regelmatig op zwart en moet ik de app opnieuw opstarten.
JR
5 dec 2023 - 12:12
ik kan geen Radio 4 Klassiek meer luisteren noch kijken via mijn LG TV
Paolo
5 dec 2023 - 08:06
Een nog prima werkende weliswaar ouder TV van Samsung zonder NPO!!! Goed voor het milieu en de commercie. Nieuw is wederom niet altijd beter. Daarvoor dank NPO!
Marlies
5 dec 2023 - 00:30
Ik kan NPO start plus niet openen op mijn IPad. Ik ben lid van NPO start plus. Super jammer van deze ontwikkeling momenteel. Wat is hier aan te doen?
redactie
5 dec 2023 - 10:12
Heb je de NPO Start app al bijgewerkt in de App Store? Dat zou moeten helpen.
EMPE
4 dec 2023 - 23:46
Heb oude smart TV 10 jaar.... Onbegrijpelijk dat ik nu NPO 1,2,3 niet meer kan kijken. Dit kan niet de bedoeling zijn. Enige optie is internetkabel eruit. Maar dan kan ik andere werken de apps niet meer gebruiken. Zorg gewoon dat het signaal wel doorgegeven wordt naar "oude" Tv's. Zou technisch moeten kunnen lijkt me. Ronduit uit belachelijk dit. En dat dan van ons gemeenschaps geld. Is publieke omroep. Kom met een oplossing voor basis ontvangst!!!
redactie
5 dec 2023 - 10:11
Als het goed is kun je wel gewoon NPO 1, 2 en 3 kijken. Dit gaat alleen over de NPO Start/Plus app die niet meer werkt op sommige oude tv's. Gewoon tv kijken naar NPO 1, 2 en 3 moet wel kunnen via de kabel. Dan heb je misschien een ander probleem.
Han
7 dec 2023 - 19:29
Dan moet je wel een kabel abonnement hebben. NPO betaal je al via de belasting, en er is verplicht een publieke toegang nodig ! Npo kan mensen niet zo in de kou laten staan, al gaat het om een kleine groep. Een smart tv moet langer mee kunnen gaan en npo kan zich m.I. Niet verschuilen achter dat het te lastig is qua onderhoud. De npo heeft voor verschillende dubieuze programma makers exorbitante beloningen. De reden dat npo bestaat is om het publiek ( alle dus) te dienen. Dus mijn voorstel is de oude app herstellen of een gratis alternatief bieden. Als Nederlander wil ik in staat gesteld worden de met publiek geld betaalde programma’s en nieuws te kunnen kijken .
Hans
13 dec 2023 - 20:55
Helemaal eens Han. Ze hebben een publiek functie. Mijn smart TV van 5 jaar oud wordt ook eenvoudigweg niet meer ondersteund. De oude app was prima. Dit is toch onbestaanbaar. En geen haan die er blijkbaar naar kraait. Treurig, of beter arrogantie ten top. Als de grootste groep maar bediend is (Ziggo e.d.) de rest kan zien waar ze blijft. En we hebben nog wel een abonnement op NPO-plus, dat is dus ook niet meer bruikbaar.
Rozen
15 dec 2023 - 22:53
Inderdaad de oude app functioneerde prima en nu is het één grote ellende. Onbegrijpelijk dat dit anno 2023 op deze wijze wordt uitgevoerd. Ook onbegrijpelijk dat bepaalde merken tv niet meer geschikt zijn. Voor wie was dit nodig al deze wijzigingen. Wie wordt hier beter van ? De abonnee van plus ( heb ook plus) heeft het nakijken. En NPO is niet te bereiken
Gerard
6 dec 2023 - 13:31
Kijk altijd eerst op de website van het product - waar de meeste vragen met uitleg zijn te raadplegen. https://service.npo.nl/on...
Nico
6 dec 2023 - 17:55
Wij hebben ook een Smart-tv van 10 jaar oud, merk Samsung.
Sinds 5 december kwam er ineens ook een melding van de NPO-app waardoor het beeld grijs werd. Het geluid was er nog wel. De app werkt overigens al jaren net meer.
Na enig zoeken bleek het probleem in het HBBTV-systeem, een informatiesysteem, te zitten. Via de handleiding kon ik dit uitzetten en we konden én kunnen weer NPO kijken!
Bezoeker
4 dec 2023 - 23:24
Ondertiteling voor slecht horenden valt half weg onder aan t scherm van de tv
Rudolf
4 dec 2023 - 23:09
Het is al vele jaren zo dat de npo als reactie op vragen en klachten precies wil weten welke apparatuur en software je gebruikt, waarna ze onmiddellijk de schuld aan jouw verouderde spullen geven. Tot ik een keer meldde dat alles gloednieuw was, en YouTube al jaaaaren geen problemen gaf, en toen bleef het angstig stil ...
ADH
4 dec 2023 - 19:01
Ha..per...de...ha..per...de...ha..per...
3 seconden beeld, 5 seconden hapering.
LG televisie van 3 jaar oud
Bezoeker
23 dec 2023 - 19:45
Hier EXACT hetzelfde verschijnsel. Zowel bij live-tv Start. Onwerkbaar!
Lammertje
4 dec 2023 - 17:59
Als ik een programma bekijk via de nokia mediabox valt dit regelmatig stil en moet ik weer opnieuw starten. Eerder geen last van gehad.
freek
4 dec 2023 - 17:29
In hun onmetelijke wijsheid heeft NPO besloten dat het oer-Hollandse merk Philips geen update krijgt van de app.
redactie
4 dec 2023 - 20:02
Als er Android TV of Google TV als besturingssysteem staat kun je op Philips tv's nog wel de NPO Start app gebruiken. Alleen de native app op oude tv's verdwijnt.
RTL
4 dec 2023 - 16:28
Wie kijkt er dan nog naar de NPO.
Frans
4 dec 2023 - 16:17
Ik kan nog steeds niet casten naar mijn chromecast op mijn TV. Dat icoontje verschijnt niet op mijn smartphone bij NPO Start. Wel b.v. bij YouTube, dus het ligt echt aan NPO Start. 4 december 2023
piet
4 dec 2023 - 15:40
gebed zonder end.
Reageer