Zware patchdag van Microsoft in februari met 11 pleisters
Februari is een drukke patchmaand voor Microsoft. Liefst elf beveiligingsupdates geeft de softwaregigant uit op zijn maandelijkse patchdag. Onder andere kritieke lekken in Internet Explorer en Office worden gedicht.
Zes pleisters krijgen het predicaat kritiek en vijf belangrijk. Met name Microsoft Office wordt getroffen. In het kantoorpakket zitten vier ernstige kwetsbaarheden en één belangrijk lek deze maand. Internet Explorer krijgt een pleister dat vier kritieke lekken tegelijk oplost in de browser.
Vanwege de ernst van de lekken wordt aanbevolen de updates gelijk te installeren. De beveiligingsupdates van Microsoft zijn zoals altijd te krijgen via Windows Update of met de automatische updates van Windows XP en Vista.
Lees meer informatie over de pleisters bij Microsoft
Reacties
Bezoeker
13 februari 2008 - 05:02
Nog even een kleine aanvulling op mijn eerdere bericht.
Mocht het nu zo zijn dat er iets niet werkt, haal dan de update weg van het onderdeel wat fout gaat. IE crasht? Dan haal je de updates van IE weg. Je kan ze vinden onder "configuratiescherm" > "software" en dan klik een vinkje aan in het vakje "Updates tonen". Dan worden alle updates getoont die door microsoft zijn verstuurd en geinstalleerd.
Bezoeker
13 februari 2008 - 05:02
Toch wil ik hier even op reageren. 1 van die "pleisters" is een update op een eerdere patch die ze uitbrachten voor IE6. Die patch was zo beroerd dat je IE6 eerst 3 keer flink crasht, daarna kun je gewoon weer starten en surfen maar elk volgend scherm crashte ook weer 3 keer. Ik heb weken aan de telefoon gezeten met de helpdesk in nederland, die gaven mijn hardware de schuld. Waarop ik zei "dan heeft gelijk half nederland hetzelfde hardware probleem evenals elke computer binnen het bedrijf waar ik werk" waar meneer geen antwoord op wist. Mailen leverde ook niet echt iets goeds op en ik heb toen maar die update weer weg gehaald. Spontaan werkte alles weer. De cumulative patch die er nu is voor IE6 is de herstelde versie van die eerdere "crash patch". Voor alsnog heb ik geen probleem kunnen ontdekken maar hij is ook net uit.
Bezoeker
18 februari 2008 - 23:02
Ik heb de indruk dat hulp aanvragen bij Microsoft in niets resulteert en ook dat hun medewerkenden geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Een ramp om mee te communiceren. 16 maal geprobeerd duidelijk te maken en te krijgen dat een licensie-aanvraag LiveOneCare telkens mislukt. Omgerekend in arbeidstijd circa 3 dagen continu. Resultaat zoek nu een ander beveiligingspakket.
De inzender met IE6 schetst een zelfde dramatische gang van zaken bij Microsoft.Weken achtereen bellen en bellen ,mailen en mailen en je tijd verdoen !!!
Microsoft is de verkeerde weg ingeslagen en allang geloof ik.
Reageer