Windows 7 is verschenen: een vergelijking met Windows XP en Vista
Het zal u niet ontgaan zijn: Windows 7 is vandaag officieel verschenen. Wat maakt Windows 7 nou beter dan XP en Vista? Microsoft heeft een vergelijkingstabel gemaakt waar Windows 7 natuurlijk heel positief uitspringt. Maar daar valt wel iets op af te dingen.
Een kleine drie jaar na Vista ligt Windows 7 nu in de winkel. Bedoeld om het trage, rampzalige Vista snel te doen vergeten. Zal dat lukken? De gratis proefversies van Windows 7 werden tot nu toe over het algemeen vrij enthousiast ontvangen. Sneller, stabieler en makkelijker dan Vista. Mooier en (natuurlijk) wat nieuwere snufjes dan het acht jaar oude XP. Maar is Windows 7 een upgrade waard?
Microsoft heeft zelf een vergelijkingstabel gemaakt waarin de verschillen tussen XP, Vista en Windows 7 uit de doeken worden gedaan. En vanzelfsprekend springt Windows 7 er heel goed uit. Toch valt er wel het een en ander af te dingen op alle 'nieuwe' functies in Windows 7 die XP en Vista niet hebben.
De meeste nieuwe eigenschappen in Windows 7 betreffen zaken die in Vista en XP ook kunnen, maar waar soms extra software voor nodig is, of wat extra aanpassingen. Of het zijn handelingen die in Windows 7 wat makkelijker gaan dan in Windows XP.
Zo kunt u in XP ook heus wel bestanden en printers delen op een thuisnetwerk - alleen gaat het in Windows 7 wat eenvoudiger met HomeGroup. En bestanden direct zoeken gaat ook prima in Windows XP (dat geen 'Windows Search' heeft) als je Google Desktop downloadt. Maar ja, dat is van de concurrent...
De taakbalk en de jump lists zijn nieuw, maar echt nodig? Aero ziet er gelikter uit, maar is niet essentieel. Het energiebeheer is verbeterd, het apparaatbeheer vergemakkelijkt, DirectX vernieuwd - allemaal kleine, graduele verbeteringen, maar zeker geen revolutionaire vernieuwingen.
Een van de weinige dingen die echt nieuw zijn, is Windows Touch waarmee Windows 7 ook geschikt is voor aanraakschermen. Maar op een pc thuis komt dat ook niet zo van pas.
Conclusie? Windows 7 is mooier, makkelijker en uitgebreider dan XP en sneller en stabieler dan Vista. Maar is het direct noodzakelijk om uw oude pc te upgraden? Nee, als u nog uit de voeten kunt met uw computer met XP of Vista dan is Windows 7 nergens voor nodig. Wacht dan tot u een nieuwe pc moet aanschaffen. Wel dient gezegd te worden dat Windows 7 een stuk geslaagder is dan Vista, de mislukte voorganger. Wellicht dat Windows 7 in 2017 ook nog op veel pc's draait, zoals XP nu nog het meestgebruikte besturingssysteem is.
Wij hebben ook een vraag aan u: bekijk de vergelijkingstabel van Microsoft en vertel ons in de reacties hieronder hoe u met uw oude XP-bak nog alle taken voor elkaar krijgt die volgens Microsoft alleen met Windows 7 uit te voeren zijn.
Reacties
Theo Tax
10 juni 2011 - 17:06
Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe PC I& met Windows 7 Home Premium. Ik mis in de commentaren de problemen die ik ervaar met de randappatuur. Het blijkt dat voor de meeste oudere apparaten die ik met mijn XP PC zonder problemen gebruikte, er nu geen Windows 7 stuurprogramma's te verkrijgen zijn ! Met de nieuwe PC, moet ik nu ook nog een nieuwe webcam en een nieuwe printer gaan zoeken ! Ik weet niet of ik daar nu wel zo gelukkig mee ben ! Het is dat mijn oude PC langzaam teveel voedingsproblemen heeft, herrie maakt (oude ventilators) en steeds vaker wat brandluchtjes geeft...anders ging ik snel weer terug naar mn oude vertrouwde...
Natuurlijk geniet ik wel van de I7 topsnelheid tegenover de oude 1,6 GHz Pentium PC...nog iemand interesse om een oude XP PC over te nemen ? ;)
Ernst
19 juli 2010 - 20:07
Ik heb windows 7 draaien en je hebt meer beperkeingen dan vrijheid tov xp
netwerkbeheer van externe harde schijven
ook al zet je alle wachtwoorden uit als je via netwerk externe hd's wilt benaderen bijft het om een wachtwoord vragen terwijl dat nooit ingegeven is
(en nee admin is het ook niet)
Alle instellingen staan correct zoals bij de interne hd die wel te delen is
maar extern? jammae maar helaas..(heb wel vernomen dat je een andere netwerkmanager moet instaleren om het te laten werken
dus om kort te gaan .... windows 7 niet gebruiken als je normaal van je netwerk gebruik wilt blijven maken.. het scheelt trouwens ook in de kosten van het vervangen van oude hardware die men niet meer wil ondersteunen
Wat zul je balen als je een nas gekocht hebt en lekker van een externe hd filmpjes streamen...... met windows 7
Oh ja.. usb conflikten is window7 ook een ster in.... als ik mijn gsm in de houder zet
Denk dan maar niet dat je dan je toetenbord nog kunt gebruiken
jermy
19 februari 2010 - 03:02
ik heb
eeen nieuw laptop 4 ram windows 7 64 x
en ik moet zegge het bevalt me goed
maar naar maten dat je windows gebruikt 1 a 2 weken gebruikt heb dan begint alles langzaam teworden terwel dat ik met xp
jaar over moet doen
ik ben paardagen gelenden ook weer terug gegaan naar xp
omdat windows steeds meer fouten begon te vertonen vast lopen onstabiel
slecht beveligen oook een flop gewoon alles is nog steeds op vista gebasert
heb een anderen naam tis gewoon windows vista sp3 erby in vind allemaal bullshit van myn mag windows op rotten en xp terug laten kommen niks geen problemen mee (A)
gr
tinne
23 januari 2010 - 21:01
Hoi,
Geen overstap naar de 7 voor mij.
Ik blijf bij mijn goeie betrouwbare xp, vol met freewaresoftware aangeraden op uw site.
doei
jjvk
23 januari 2010 - 21:01
Dag
Voor mij zeker niet nodig dat er een nieuwe windows verscheen.
Ik doe nog lekker alles met mijn xp, snel en betrouwbaar.
Dus voor mij geen overschakeling naar win7
bla bla
17 januari 2010 - 19:01
windows ... leuk voor bedrijven, langzame stront ... maar ja voor bedrijven dus euh ... boeie.
Wees wijs en schaf je een linux distro aan, om het even welke.
Bezoeker
24 december 2009 - 14:12
en waarom zou ik als particulier updaten, commercieele interesses opp een gratis software site?? mij bevalt vista prima,.
Bezoeker
22 december 2009 - 19:12
allemaal BULL...
het enige waar t om gaat is die zak van een gates te spekken
ik hoop dat de firefox, en vooral de google, eens met een besturing systeem durven aankomen
zodat die hele ~~raampjes Xp zak~~ eens failliet gaat,, omdat hij over anders mans ruggen inkoopt.
als je software programmeur bent dan weet je dan wel waar ik t over heb,
google besturings systeem, of een firefox systeem zou mooi uitkomst zijn, en een gratis versie,
net als openoffice.org
FREE open source besturing systeem!!
open ya mind!
greetz,..
A
Bezoeker
14 december 2009 - 16:12
Microsoft haalt zijn grootste inkomsten bij de bedrijven, omdat hun server software enorm goed is.
Exchange, sql, terminal server, windows server, hyper-v, .....
Er zijn veel aanpassingen gebeurt aan windows 7 die optimaal gebruik maken van de nieuwste windows server versie. Windows 7 is ook aangepast om optimaal te werken met virtualisatie software. Via group policy kan je windows 7 beheren, configureren....
Windows 7 installeren op een pc duurt tussen de 15-25 minuten en 95% van de drivers worden direct gevonden.
Weet je wat wel verdwenen is , windows mail. (uiteraard kan je wel outlook gebruiken indien u office hebt geïnstaleerd)
Uiteraard heb ik ook al ubuntu getest, een mooi systeem maar niet voor grote netwerken. (is wel goed voor thuisgebruikers)
Windows 7 is het stabielste os van alle microsoft os systemen voor desktops.
Bezoeker
14 december 2009 - 12:12
In tegenstelling met de mening van de redactie geloof ik dat de nieuwe mogelijkheden van W7 voor het gebruik van aanraakschermen de grootste (maar wellicht enige) verbetering is. Ik voorzie een boom van de all-in-one PC's zeer binnenkort en daar hoort vanzelfsprekend toch een aanraakscherm bij.
Samen met deze mogelijkheid komt ook het algemeen gebruik van een tablet i.p.v. een muis in het vizier. En dat zal een mijlpaal zijn in het computergebruik. Enkel om deze laatste reden wil ik W7 instaleren.
Wat ik wel doe: ik bid alle dagen tot de goede Computergod dat hij iemand een besturingssysteem op de markt laat brengen dat alleen en uitsluitend de computer laat werken, zonder toeters en bellen, dat even gestructureerd is als Linux en waarmee men alle actuele Windowsprogramma's kan draaien.
Dat mijn Microsoft aandelen dan nog maar alleen verhandelbaar zijn op de beurs van IJsland neem ik er dan wel bij.
Bezoeker
10 december 2009 - 19:12
als particulier werk ik met vista, zou echt niet weten waaqrom te veranderen, weeral een stomme vraagstelling hier
Bezoeker
9 december 2009 - 18:12
Waarschijnlijk ontvang ik morgen mijn nieuwe desktop met windows 7 64 bits versie en 6gb geheugen, dat zou snel moeten werken als je met films aan de slag gaat en veel moet encoderen.
Op mijn laptop gebruik ik vista, na wat problemen heb ik het een keer er schoon opgezet en alle bloatware niet meer geinstalleerd, de services aangepast en nu draait vista als een zonnetje!
Op mijn oude nog werkende desktop draait nog XP dat het ook goed doet, ik heb meer problemen gehad met de hardware dan de software op de oude desktop, was van fujtsu siemens, das eens en nooit meer!
Ik draai weer op Dell en dat bevalt mij tot nu toe goed.
Wat ik van windows 7 heb gezien en gelezen is dat ze nog dieper op het systeem hebben ingegrepen en zo de veiligheid verhoogd hebben.
Met vista heb ik nu gelukkig geen problemen meer, wel opmerkingen en ik vraag mij af of deze onder zijn opvolger opgelost zijn?
De back-up van vista, en ook voorgangers vind ik nog steeds KUT.
Defragmenteren onder vista is een ramp, gelukkig hoeft dat veel minder met ntfs bestanden en er zijn alternatieven.
Systeem herstel vreet ruimte, als je een maand draait is de omvang van je systeem verdubbeld.
uninstal bestanden worden na verloop van tijd nooit opgeruimt.
Windows flikt het nog steeds om iedereen als beheerder te laten inloggen, lekker veilig zeg maar!
De firewall is al verbeterd maar nog steeds niet op niveau.
Een veel gehoorde klacht was over het UAC die zou te veel meldingen geven.
dat klopt ook als je als beheerder bent ingelogd, werk je met een gebruikers account dan zie dat vele malen minder!
Eigenlijk is het normaal dat je een wachtwoord moet invoeren om taken uit te voeren die het systeem kunnen schaden!
Wat dat betreft heeft microsoft de juiste weg ingeslagen.
Nu nog een keer bij de consumenten versie een goed werkend image programma implementeren.
En kunnen ze nu bij de mediaplayer niet gelijk alle codecs er gelijk opzetten?
Wie weet lost men dit te zijner tijd eens op!
Bezoeker
3 december 2009 - 18:12
en ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllllllll tevreden over vista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
windows 7 = commercieel gedoe
Bezoeker
3 december 2009 - 17:12
heb als gewone gebruiker vista, zou echt niet weten waarom ik de 7 eropzetten zou, heb zeeer nare ervaringen met dat gedoe met xp. punt, komma, uit. vista blijft.
Bezoeker
25 november 2009 - 18:11
prachtig dat windows 7 alleen errug jammer dat mijn samsung new pc studio van mijn mobiele telefoon nu een totaal nutteloze investering blijkt.iemand suggesties
Bezoeker
24 november 2009 - 16:11
heb doodgewoon een tot nu toe een perfect funtionerende vista, waarom de 7? versta de wereld slecht geloof ik.
Bezoeker
19 november 2009 - 14:11
ik heb nu een tijdje vista en alles is gewoon compatible...hij loopt nooit tot zelden vast en bevalt nog steeds erg goed.
windows 7 zal best leuk zijn maar ik blijf toch nog even bij vista..mede omdat ik geen zin heb om alles weer opnieuw te installeren enzo
Bezoeker
14 november 2009 - 12:11
Ik heb hier XP, Vista en Windows 7 en de laatste bevalt me het best. Supersnel, stabiel en ziet er gelikt uit. Ik had recht op de officiële upgrade omdat ik in juli een nieuwe pc met Vista had gekocht. Paar weken geleden geïnstalleerd en het draait als een tierelier.
Bezoeker
10 november 2009 - 01:11
Windows 7 werkt bij goed maar het irriteert me enorm dat er geen parentfolder knop is. Oftewel: bovenliggende map. Ik gebruik het vaker dan de vorige map en dit is een van de redenen waarom ik bji XP blijf. XP werkt gewoon, is simpel en is veranderbaar. Thema's in 7 zijn niet meer dan kleur- en achtergrondveranderingen, XP laat het hele gevoel anders blijken
Bezoeker
4 november 2009 - 13:11
Heb zowel XP,Vista,W7 en de reeds eerder vernoemde ubuntu.
Heb alle besturingssystemen zowel getest op nieuwe als oudere systemen
Hier volgt mijn ervaring en tips over bepaalde os'en
-XP
Goed besturingssysteem doet alles wat je zowat nodig hebt enkel voor de laatste games is Vista of W7 nodig vanwege de direct x. Voor de rest ook zeer uitgebreid gamma aan drivers. En geen hoge systeemeisen.
Algemene beoordeling 8/10
-Vista
Nuja op een nieuw systeem met voldoende ram en processorsnelheid en een goede 3dkaart werkt deze os redelijk. Op oudere systemen is deze os waardeloos en zit je dus vast aan XP.
Ook problemen met drivers op oudere systemen zelfs men webcam die in XP perfect werkt wou hier niet meer werken.
Algemene beoordeling 5/10
-Windows 7
Mooi besturingssysteem enkele nieuwe handige tooltjes (bv snel verbinding maken). Werkt ook degelijk op oudere systemen (verschil van snelheid tussen XP en W7 is klein).
Enkel een groot negatief punt: Deze OS staat nog in zijn kinderschoenen en mist zoals vista drivers, er zitten ook nog bugs in (pc blijft soms volledig steken), en alles werkt nog niet zo vlot zoals beloofd.
Wachten op een service pack is dus het antwoord. Toch zeker voor iets oudere systemen.
Algemene beoordeling 7.5/10
-Ubuntu
Voor de mensen die dit niet kennen, dit is een linux distributie. Ben zelf grootte aanhanger van linux simpelweg omdat dit WERKT. Deze os werkt zowel op nieuwe als op oude systemen vrij tot zeer goed. En is volledig gratis!!! Heeft ook de mogelijkheid om een soortgelijke aero te instaleren deze noemt compiz geeft meer en mooiere effecten en is lang zo zwaaar niet als aero.
Enkel een nadeel: met linux leren werken vergt tijd het is niet altijd klik klik soms moet je ook in een terminal ook nog commando's intypen om bepaalde dingen te installeren enzovoort.
Dit wordt wel bij elke nieuwe verzie van linux gereduceert waar je 10 jaar terug nog moest gaan typen om iets klaar te krijgen kan je nu het meeste gewoon grafisch met klikken oplossen.
Algemene beoordeling 8.5/10
Eindconclusie:
Nieuwe systemen: Oudere systemen:
Windows 7 is u ding Windows XP doet ook alles wat u wil
drivers voor nieuwe en evengoed wilt u toch windows 7
systemen is geen probleem een kans geven zoek dan eerst of er
en op nieuwe systemen gaat voor u systeem drivers bestaan.
het vrij vlekkeloos werken Moest u toch echt geen drivers vinden
en u hebt windows 7 probeer eens een
vista of xp driver te installeren
(werkte bij mij althans)
Voor beide systemen is Linux ook een goed alternatief zeker de moeite om te proberen het is
toch gratis. Maar als je echt niets van computers kent ben je beter met een windows.
Bezoeker
4 november 2009 - 13:11
foutje gepost bij de eindconclusie sorry hiervoor dit is de effectieve eindconclusie
Eindconclusie:
Nieuwe systemen:
Windows 7 is u ding, drivers voor nieuwe systemen is geen probleem en op nieuwe systemen gaat
het vrij vlekkeloos werken.
Oudere systemen:
Windows xp doet ook alles wat u wil en evengoed. Wilt u toch Windows 7 proberen, zoek dan eerst
of er drivers zijn voor u systeem. Missen er toch drivers probeer dan eens een van vista of xp
te installeren (werkte bij mij)
Ubuntu:
Voor beide systemen is Linux ook een goed alternatief zeker de moeite om te proberen het is
toch gratis. Maar als je echt niets van computers kent ben je beter met een windows.
Bezoeker
3 november 2009 - 15:11
Ik heb Vista, Windows 7 en Ubuntu 9.10. Nu heb ik wat met ubuntu, bevalt super dus die blijft. Maar het verschil tussen W7 en Vista vind ik niet zo groot. Mijn Vista heb ik niets over te klagen, draait soepel en redelijk snel, dus vind ik W7 niet iets om daar geld aan uit te geven als je al Vista hebt.
Heb dus sinds kort ubuntu, wat mij betreft een aanrader.
Bezoeker
2 november 2009 - 01:11
mmm, heb zowel windows 7 als Ubuntu draaien, maar moet zeggen dat windows 7 mij toch beter bevalt. Ubuntu 9.10, geen bluetooth stereo, slechte ondersteuning wat betreft extra scherm naast die van mijn notebook (het lukt uiteindelijk wel, maar na heropstart instelling weer verkeerd). Daarnaast wil het oog ook wat en ziet Ubuntu er gewoon karig uit in vergelijking met Windows, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Bezoeker
29 oktober 2009 - 22:10
Zo te horen gaat het goed met windows 7, toch gebruik ik liever ubuntu 9.10, doet alles automatisch, je hebt gewoon een computer die het doet, werkt er iets niet, dan is het hardwarematig, één nadeel, niet alle programma's werken met ubuntu en is er een alternatief voor die niet altijd even goed is.
Bezoeker
28 oktober 2009 - 20:10
De gebruikersinterface van Windows 7 werkt sneller dan Vista.
één v.d. redenen dat ik Vista niet gebruikte was de haperigheid van het gebruikersinterface, met Windows 7 heb ik hier geen enkel probleem mee, ook zijn die onnozele popups weg waar men je continu vraagt "Doorgaan?".
Ze hebben echt hun best gedaan moet ik zegge, plus punt voor Microsoft. ;-)
Bezoeker
8 december 2009 - 17:12
Dit kan je uitzetten... starten/configuratiescherm/gebruikeraccounts/gebruikersaccountbeheer in-of uitschakelen. Als dat een reden voor jou was, om over te stappen naar een uitgeklede vista versie??? Tsjonge, tsjonge...
Bezoeker
28 oktober 2009 - 17:10
Windows 7 start sneller op. Dat is mooi natuurlijk.
Jammer dat in het compatibiliteitsrapport niet werd gemeld dat mijn virusscanner(bitdefender) en firewall(PCTools) niet meer zouden werken.
Vandaag start ik op en is mijn desktop compleet verziekt. Kent de monitor opeens niet meer.
Probeer nu met Windows Update een "belangrijke update" te downloaden. Is maar 36k maar het lukt niet. Wel moet ie nu 10 minuten de configuratie bijwerken bij het afsluiten.
Nog geen week..............
wim66
29 oktober 2009 - 11:10
Klaag je nu over Windows 7 omdat PCTools je computer verziekt?
Je moet die rotzooi helemaal niet op je computer willen hebben IMO.
Windows 7 beschikt over een heel goede firewall.
Als je meer controle over deze firewall wil hebben (voor uitgaand verkeer bv.) kan je windows 7 firewall control installeren.
Bezoeker
28 oktober 2009 - 00:10
Ik gebruik gewoon de pc van de buren en zodra er een nieuw besturingssysteem uit is zeg ik gewoon ,hey buurtjes ff upgraden met die boel bespaar me een lieve duit en de stroom is ook nog eens gratis....
Bezoeker
28 oktober 2009 - 16:10
Gij zijt gewoon gierig. Vindt je dat zelf ook niet!!
Bezoeker
29 oktober 2009 - 22:10
Lijkt me erg ouderwets, maar wel rustig.
Bezoeker
26 oktober 2009 - 19:10
Ik kan hem via mijn school bestellen via slim.nl dan betaal ik slechts: €69,75 voor Windows 7 Utimate!
:-)
Joep
Bezoeker
25 oktober 2009 - 10:10
windows 7 gewoon top
Bezoeker
24 oktober 2009 - 21:10
Windows 7 is echt een verbetering draait op mij HP laptop heel stabiel en ook op mijn netbook van 249 euries als een zonnetje. Dan dat gezeik over Unbutu nou installeer het maar echte super windows programma's kun je niet op kwijt een behoorlijk boekhoud programma forget it.
Bezoeker
24 oktober 2009 - 18:10
Ben het er helemaal mee eens, windows7 draait beter als menig linux variant en xp of vista.
Bezoeker
29 oktober 2009 - 21:10
Dan weet jij niet wat ubuntu 9.10 is.
Bezoeker
24 oktober 2009 - 18:10
Gebruik nu na een aantal jaren linux ubuntu en windows xp gebruikt te hebben windows7, windows7 is naar mijn mening beter dan windows xp of vista. En natuurlijk niet te vergeten menig linux variant.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 23:10
Recentelijk ubuntu geinstalleerd was werkelijk zeer aangenaam verrast hiermee. Al mijn hardware werd herkend, aansturen van 2 schermen ging super, het achtergrond plaatje wordt mooi verdeeld ook. Muziek afspelen, filmpjes afspelen, dvd-tje branden, internetten, chatten, goeie tekst editor tegenwoordig, open office, lezen en schrijven van windows ntfs partities, en games zijn toch niet besteed aan mij, wat wil een mens nog meer.
Dus .......... ondanks de leuke update aanbieding ga ik geen windows 7 halen.
Ik zie het gedoe alweer voor me, windows denkt natuurlijk nog steeds dat ie alleen op de wereld is, en gaat rotzooien met mijn bootpartie.
Ik kijk uit naar die andere datum binnenkort, waarop ubuntu 9.10 beschikbaar komt.
Bezoeker
24 oktober 2009 - 21:10
Games, games, games!
Dat wil een mens nog meer.
Wine to the rescue!!!
Bezoeker
29 oktober 2009 - 21:10
Vandaag dus!!! ziet er goed uit.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 22:10
Het ziet er grafisch allemaal wat gelikter uit, en idd. er zijn wat meer mogelijkheden.Vooralsnog zie ik geen reden om over te stappen op Windows 7.
Veel van die nieuwe functies heb je niet echt nodig.
XP werkt nog steeds perfect, is snel, en veilig door alle Servicepacks en updates door de jaren heen.
In Windows 7 zullen nog de nodige 'kinderziektes' worden gevonden.
Voordat die eruit zijn ben je alweer een paar jaar verder.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 22:10
Een misser van M$ is het niet beschikbaar stellen van de XP-mode (Virtual Machine) in Windows 7 Home Premium.
Alle XP-programma's worden op slag waardeloos. En daar heb ik geen zin in.
In XP heb je deze mogelijkheid wel:
"Dit programma in deze comptabiliteitsmodus uitvoeren: Win 95, Win98, NT4, Win2000".
Daarom voor mij geen Windows7.
Het is ook niet meer dan een opgeleukte Vista.
Bezoeker
23 oktober 2009 - 21:10
Je kan bij Windows 7 ook gewoon op 'in XP-compatibiliteitsmodus uitvoeren' klikken hoor.
Je kan een programma dat je niet vertrouwd zelfs 'in veilige modus' laten uitvoeren. Het enige wat je nodig hebt is Administrator-bevoegdheid. Het laten uitvoeren van taken is allemaal heel mooi centraal geregeld bij 7.
Bezoeker
24 oktober 2009 - 20:10
Zit met Vista Home Premium 32bit.
Ik kan een bepaald spel niet spelen en die compatibiliteitsmodus werkt niet.
De compatibiliteitsmodus staat er zelfs om bekend niet te werken!
Ironisch genoeg is het openbron project Wine goed bezig en begint aardig veel te kunnen draaien op Linux.
Nou ja, binnen een week of zo Vista in dual boot met Ubuntu 9.10 zetten en ik zie wel.
Bezoeker
28 oktober 2009 - 16:10
Dat heb je zeker en vast en dat is gelijk hebben, een en al opgeleukte Vista.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 20:10
ik heb vandaag getracht w.7 home premium upgrade 32 bits te installeren op mijn packhard desktop met windows vista.
na veel installeren (ong 1.30 uur) geeft hij aan "niet door te kunnen gaan met de installatie omdat een vereist stuurprogramma niet kan worden geinstalleerd "waarna de installatie wordt afgebroken.
Dit herhaalt zich ook na uitzetten van antivirus ed (van windows).
Is dit een bekend feit en is er een oplossing voorhande ?
Mijn computer kan ook service pack 2 niet geinstalleerd krijgen !
Bezoeker
23 oktober 2009 - 09:10
heb je sp2 er nog niet op dan.
Bezoeker
23 oktober 2009 - 09:10
ook sp 2 valt niet te installeren, wel steeds de eerdere updates.
installeren van W7 gaat goed tot gedeeltelijk derde fase : "windows bestanden uitpakken ".
Bezoeker
24 oktober 2009 - 09:10
wat sp2 moet toch zonder probleemen te installern zijn.is er toch iets niet niet goed.
blablabla
21 mei 2011 - 23:05
ik heb hetzelfde probleem...
Ik krijg de software van mijn webcam niet aan het werken omdat servicepack 2 niet geinstalleerd is, wat blijkbaar standaard is bij windows 7: alleen service pack 1 is inbegrepen, terwijl service pack 2 nergens te vinden is om op windows 7 te installeren. Er zijn echter wel degelijk een aantal software programmas van toestellen die dit nodig hebben. Als iemand hiervoor een oplossing weet om aan het werken te krijgen hoor ik dat graag. Groeten,
Tom
Bezoeker
22 oktober 2009 - 18:10
Ik heb maandag mijn HD volledig geformateerd en terug win vista premium met alle updates geinstalleerd. Dit heeft een kleine dag geduurd (zucht) maar het resultaat is er...1 min en 35 sec opstarttijd. Maw even snel als win7, maar toch ook problemen met o.a gmail.
Voor de rest wacht ik op de nieuwe linux mint gloria, daar heb ik de smaak van te pakken. Snel en efficient en vooral GRATIS.
Bezoeker
28 oktober 2009 - 16:10
Amaai, weer een dag verloren om Windows te herinstalleren, gewoon verloren moeite en dan nog traag opstarten bovenop. Niks meer voor mij. Geef mijn maar een snelle Mac daar ben je tenminste geen dag aan kwijt voor een herinstallatie en het blijft lekker snel draaien en wil nooit meer terug naar al dat Windows gedoe. Mijn opstarttijd van de iMac is 27 seconden op de kop af.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 16:10
Gedwongen gebruiken, zul je bedoelen. Dat noemen ze nou vendor lock in. Een eeuw geleden werd zoiets ook wel gedwongen winkelnering genoemd. Het beste is dus om goede computerzaken op te zoeken (of op internet te kijken) die laptops en desktops verkopen zonder besturingssysteem. Dat scheelt je dus minimaal zo'n 120 euro per systeem en dat geld kun je beter besteden aan betere, of meer uitgebreide hardware. En dan installeer je thuis lekker Linux. Nog een paar nachtjes slapen en dan verschijnt OpenSuse 11.2 (12 november)
Bezoeker
22 oktober 2009 - 15:10
Bij het oude blijven ??!!!
Heb je XP of Vista, en werkt deze PRIMA, hou het zo.
Koop je een nieuwe laptop of een desktop,
dan MOET je Windows 7 vanzelf gebruiken.
En dan pas kan je het VERSCHIL merken, maar NODIG is het nu niet om direkt naar de winkel te stappen voor Windows 7.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 15:10
Beste mensen,ik heb nu windows 7 er op,ja het is een stuk sneller als vista jammer maar waar.arrogant tegenover vista nee zeer zeker niet ik heb zelf 2jaar vista gehad het is toch een groot verschil.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 12:10
Ik vind jullie site altijd zo ontzettend arrogant en vooringenomen t.a.v. Vista dat zo vreselijk en rampzalig zou zijn dat je zelfs na 30 jaar nog niet opgestart bent, laat staan een bestand hebt kunnen openen. En XP is natuurlijk helemaal toppie. Waar slaat dit nu nog op??? Sinds SP1 is Vista prima, minstens zo stabiel als XP/NT2000. Sterker nog, we zijn inmiddels alweer bij SP2 beland en 7 is gebaseerd op exact dezelfde core als Vista, alleen met een aantal minder beveiligingen zodat je minder vaak op de UAC hoeft te klikken wat overigens ook al lang gewend is. En dan zou 7 ineens wel helemaal te gek kunnen worden net als de hosanna XP dat trouwens in het begin ook bakken met kritiek kreeg vanwege de kleuter uiterlijk...?
Bezoeker
22 oktober 2009 - 16:10
Zeggen dat de core hetzelfde is is een zeer grove fout!!
Het is helemaal herschreven met al de verbeteringen in het hoofd.
En het is voor de programmeurs de tweede keer dat ze die core schrijven. Dus denk eens na waarom het beter is, en ga NIET enkel af op de uiterlijke veranderingen. Ongelukkig genoeg zeveren al de websites bakken teksten over die twee kleine verbeteringen. En de verbeteringen in het geheugenbeheer. Dat grafische taken nu multi-task zijn is een veel grotere verbetering dan die jumplist en alle andere uiterlijke tierelantijntjes bij elkaar!!!!
Ook is er backwards-compatibility met Vista. Will zeggen dat dingen die op vista werken, ook compatibel zijn voor win7.
En dit had vista niet.
Bezoeker
12 november 2009 - 11:11
niet zeuren
Windows core is nog steeds hetzelfde als bij NT
Bezoeker
29 oktober 2009 - 21:10
Niet zo klagen als er feiten op tafel gelegd worden, Vista met SP2 is nou eenmaal troep, installeer gewoon iets als ubuntu 9.10, ben je gelijk van dat Microsoft gezeur af.
Bezoeker
7 november 2009 - 17:11
Feiten? Daaronder versta ik intersubjectief waarneembare vaste gegevens, iets anders dan de hier gepresenteerde, als feit verpakte mening 'Vista met SP2 is nou eenmaal troep'! En 'dat Microsoft gezeur' lees ik maar als 'gezeur over Microsoft'. Nee, ik heb geen aandelenpakket van Bill gekregen ...
Bezoeker
16 november 2009 - 14:11
Ik heb ook nooit een probleem met Vista gehad maar ken ook mensen die de upgrade functie maar uitgezet hebben omdat het systeem onstabiel werd als ze alle upgrades van Vista toelieten. Die mensen hebben nu snel geupgrade naar Windows 7.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 12:10
Ik zie geen enkele verbetering die ik zou willen toepassen in mijn thuis netwerk dat bestaat uit Windows XP laptops, XP desktop, OS-X laptop, Ubuntu home server, My Book file & media server en enkele gedeelde printers.
Sommige verbeteringen kun je idd prima via allerlei 3rd party oplossingen uitvoeren. Andere oplossingen zijn eerder eyecandy / nihiele verbeteringen in gebruikers ervaringen.
Windows 7 draait wel lekker vlot. Maar een goed getunede XP versie draait minstens net zo lekker, ook inclusief virusscanner (NOD32). Ik besteed mijn geld liever aan het vervangen van mijn stroom verslindende Ubuntu server voor de nieuwe Mac Mini OS/X Server - een wonderlijk mooi aanbod van Apple: vormgeving van de Mac Mini, 2x 500GB (RAID 0,1 mogelijk) en Snow Leopard Server met onbeperkt aantal clients voor maar 950 euro).
Bezoeker
22 oktober 2009 - 12:10
Iedereen zit constant te zeuren over Vista, maar ik ben een tevreden gebruiker hiervan!
Als ik lees dat windows 7 een vooruitgang, zij het minimaal, is met vista blijf ik nog lekker even op Vista hangen!
Bezoeker
22 oktober 2009 - 15:10
Helemaal mee eens! En ik heb toch maar 1 Gb geheugen. Met het SP2 werkt Vista Ultimate bij mij gewoon goed. Ik heb dan ook geen behoefte aan de vernieuwingen (nou ja, wat heet nieuw?) van WIndows 7.
Bezoeker
29 oktober 2009 - 21:10
Toen ik SP2 van Vista installeerde, deden verschillende functies als Windows sidebar en Internet Explorer het niet meer.
André
27 mei 2010 - 18:05
Als ik dat geweten had, was ik bij vista gebleven en had ik XP niet weer geïnstalleerd. Ben nu tevreden gebruiker van Ubuntu/Win7. Bij mij thuis geen bugs en gedoe meer. Windows 7 is zeker stukken beter dan Vista, het vereist namelijk MINDER geheugen en loopt veel soepeler. Het enige irritante is dat verrekte mappen-beveiligingssysteem. Je kan totaal geen 3e software gebruiken om mappen op je C:\ schijf te wijzigen. Als ik rar bestandjes uit moet pakken moet ik dat met de hand doen. Vaak heb ik backup systeempjes die softwarematig allemaal backups draaien van mijn mappen in program files. Maar nee. Windows moet er weer mee rommelen dus moet ik alle bestandjes 1 voor 1 verplaatsen. ~_~
Bezoeker
22 november 2009 - 14:11
1gb dat is lachwekkend anno 2009! dan zal het ook wel antieke (langzame) geheugen zijn.
ot: 7 is eindelijk de waardige opvolger van xp. en je krijgt er nog gratis virtuele windows xp bij! alles wat iemand wil met een pc is hierdoor zo goed als mogelijk.
rene
14 januari 2010 - 12:01
nou er is wel degelijk verandering in windows 7 .
vista draaide bij mij ook vlekkeloos maar dan moet je geen dreamscene uitvoeren .
dreamscene is je bureau blad omtoveren naar een film ( dan draaid op de achter grond je eigen gemaakte film zeg maar ).
als je dit uit voert krijg je automatisch een systeem crash dus niet doen .
het uitrekenen van het kopieeren van bestanden duurt eeuwen soms wil vista daar wel weken voor uitrekken en of uren.
dat vista soms het geheugen niet ziet ook weer zo iets .
in windows 7 ben ik nog geen probleem tegen gekomen het draaid echt uitstekend .
en windows 7 draaid ook uitstekend met maar 1 gig ram werkgeheugen dus de keus is aan gebruiker .
draai zelf windows 7 ultimate x64 .
Bezoeker
18 november 2009 - 10:11
Snap ik ook niet. Ik begrijp de (in de mond gelegde napraterij?) kritiek op Vista niet helemaal. Ja, klopt dat ie erg veel geheugen gebruikt, dat doet ie bewust om dat alvast te alloceren voor als dat nodig is. En dus niet pas als het nodig is, wat extra tijd kost op dat moment.
Verder, werkt het soepel, crasht niet, veel gezochte dingen zitten waar ik het verwacht, en sorry, maar de meeste mensen gebruiken een OS niet eens, alleen programma's die er op draaien, dus wat die nou te zeuren hebben???
Als W7 nou nog sneller zou zijn dan Vista, dan wil ik misschien wel.
Bezoeker
22 oktober 2009 - 11:10
windows 7 ziet er mooi uit kan niet wachten totdat ik de home premium ga kopen eindelijk af van vista:D
Bezoeker
22 oktober 2009 - 11:10
ik moet zeggen, ik heb al een tijdje de rc verzie van windows 7 (64bits) en het bevalt me echt goed!
Ik moet wel zeggen dat ik moeite had drivers te vinden voor mijn netwerkkaart, maar dit kwam niet omdat het windows 7 is maar omdat ik 64 bits heb geinstalleerd. Werkt super en snel! Ik zou haast durven zeggen dat het zelfs sneller is dan windows xp 32bits. Bij mij in ieder geval met opstarten.
ik denk dat windows 7 net als xp een lange adem gaat krijgen
Reageer